Nakon nedavnih terorističkih napada u Francuskoj najpoznatija društvena mreža na svijetu – Facebook, omogućila je svojim korisnicima da na jednostavan način promijene izgled svoje profilne fotografije , da je prekriju rasteriziranom zastavom Francuske. To je bio znak podrške žrtvama napada u kojima je život izgubio veliki broj ljudi, ali, kako doznajemo, sve je imalo i jednu drugu, skrivenu funkciju.
Naime, to je ujedno bio i svojevrstan test o tome koliko se brzo šire stavovi na društvenim mrežama i internetu, dok je Facebook, kao najpopularnija takva mreža, zacijelo odličan poligon za takvu vrstu socioloških istraživanja. Ono što je posebno zanimljivo u ovoj priči je da tvorce ove “zavjere” nije toliko zanimalo koliki broj ljudi će staviti u svoju profilnu sliku francusku zastavu. Ono na što su obratili pozornost u ovom eksperimentu i što ih je najviše zanimalo jest – nakon koliko vremena će korisnici vratiti na svoj profil svoju uobičajenu fotografiju.
GORDANA ŠARIĆ
HOP PORTAL