Razdjelnici, kojima se na ugradnju obvezuju krajnji kupci vrijede samo za 10 do 50% energije, ostalo se i dalje obračunava po kvadraturi, a gdje je tu mjerenje? U zakonu se spominje “pravednija raspodjela troškova”, a gdje je potpuno pravedna raspodjela, ne troškova, nego konačne cijene jedinice energije na temelju mjerenja, a ne administrativno iskemijanih tarifnih stavki i formula i uvjeta, s ostavljenim mogućnostima da kupac, po svom nahođenju i potrebi od mjeseca do mjeseca bez ikakvog obavještenja i obrazloženja krajnjim kupcima mijenja način raspodjele i tako ispostavlja račune kako kome hoće, što nema nikakve veze sa stvarnom potrošnjom. Impuls, kao mjerna jedinica razdjelnika, primjenom gore opisane logike i sustava primjene, vrijedi u jednoj zgradi svaki mjesec drugačiju količinu kilovatsati, a u istom mjesecu, vrijedi drugačiju količinu kilovatsati u svakoj zgradi. Prijevara je daleko šira od razdjelnika, čitav sustav vlasti je upregnut u prijevaru, pitanje je samo da li je i ustav prijevara, odnosno hoće li ustavni sud toj prijevari stati na kraj ili postati dio nje. Isisavanjem novca od građana građen je uspjeh tvrtki, gospodarstva, vlade, državni proračun, kreditni rejting, u državne je tvrtke uhljebljen dobar dio svojte. Sada važeći Zakon o tržištu toplinske energije je predložila bivša vlada SDP-a i partnera, prošao je odbore i proceduru, pa ga je usvojio njihov saziv sabora, a proglasio bivši predsjednik republike, potekao iz njihovih redova. Svi oni koji su obnašali dužnosti u tim organima odgovorni su za posljedice proizašle iz tog zakona, kako za građane, tako i za čitavu državu. Odgovornost vrijedi i za prethodne vlasti koje su donijele dotada važeći zakon iako on nije bio nazvan zakon o tržištu već nekako drugačije, no niti jedan nije o tržištu niti za tržište, a najmanje za građane i potrošače.
Neustavan i protudemokratski je niz odredbi sada važećeg Zakona o tržištu toplinske energije, s ciljem da se omogući i ozakoni prijevara potrošača u korist državnih tvrtki, a na dio te prijevare ukazuju razdjelnici primjenom u praksi. Vrlo jednostavno ako 1 impuls izmjeren na razdjelniku u jednom mjesecu predstavlja 1 kWh izmjeren na skrivenom zajedničkom kalorimetru, a u drugom mjesecu 2 kWh, ili ako 1 impuls u istom mjesecu u jednoj zgradi predstavlja 1 kWh a u susjednoj zgradi 2 kWh, onda tu nešto nije u redu. Ili ne valjaju razdjelnici pa krivo mjere ili ne valjaju kalorimetri pa oni krivo mjere ili su rezultati mjerenja krivo očitani ili zapisani, ili mjere ne valjaju, pa ni matematika (ma treba zakonom uvest svoje mjere i svoju matematiku). Kod razdjelnika je lako provjeriti što je krivo, jer su svima (kupcu i krajnjem kupcu) dostupni. Za kalorimetre se kupci kunu da su ispravni, baždareni, da se ne hakiraju i ne poštimavaju rezultati (iako ih mogu i fizički i daljinski), da se redovno održavaju, da ih njihovi službenici dobro očitavaju, a tome može biti prisutan i predstavnik suvlasnika (koji bi to smisao bio provjeravati da li njihov čovjek zna ispravno pročitat i zapisat brojeve s pokazivača? Pa valjda je pismen i vidi, ako su mu dali taj posao!?). Dakle preostaje jedino zaračunavanje na prijevaru, ali ipak ako su kalorimetri ispravni i ne poštimavaju se, zašto se onda svi redom u vlasti oglušuju o jednostavni zahtjev da se potrošačima barem omogući neprestan nadzor i uvid u potrošnju, odnosno u to što ti pokazivači pokazuju, kad već ne mogu upravljati sezonom grijanja, intenzitetom, dinamikom, potrošnjom i ostalim). Ne radi se samo o razdjelnicima i zadiranju u vlasnička prava, kako vi spominjete u svom članku, temeljem prijedloga ustavnom sudu, profesora kojeg spominjete, nego o mnogo više, o zadiranju u slobode građana, o zloupotrebi monopolskog položaja i jasnoj diskriminaciji prema građanima s lošim imovinskim stanjem, propisanom i ozakonjenom državnom monopolizmu, u kojem su državne tvrtke izdignute na razinu državnih organa, te im se zakonom na sve moguće načine osigurava svekolika zaštita poslovanja protiv konkurencije i protiv potrošača ( svedenih na puke platiše i poslušnike svega što im se nametne), osigurani su im sigurni i vječni kupci, te sigurni prihodi, plaćanje svih njihovih troškova, makar i ništa ne radili i nikakvu uslugu ne pružali, sve po njihovim potrebama i željama, dok je svaka konkurencija onemogućena i stavljena u neravnopravan položaj na tržištu, koje niti je uspostavljeno, niti su propisani uvjeti za njegovo stvaranje, te o državnom progonu siromašnih i neposlušnih robova sustava.
U neravnopravan položaj su stavljeni i svi drugi poslovni subjekti u državi koji se bave drugim djelatnostima i drugim uslugama, njima potrošači ili kupci ne moraju plaćati nikakve zakupe snage ili kapaciteta, niti sve troškove, a ako ništa nisu isporučili ili obavili ni naknade za njihove djelatnosti. Ranije su i kod struje bili paušali za snagu, i radnu i jalovu, a sad ih nema, pa kamo su nestali? Prijevara kojom se u zakonu građanima onemogućuje isključenje iz sustava leži: o na prijevari da je su centralni toplinski sustavi državni interes, umjesto da su to potreba i slobode građana za slobodnim izborom i kvalitetnim grijanjem po prihvatljivoj cijeni u svakom sustavu i na svaki način koji to omogućuje (uz zaštitu okoliša i druge uvjete). o na prijevari da je osobna potrošnja građana suvlasnička odnosno zajednička, tj. da je kupo-prodaja energije za osobne potrebe i sklapanje ugovora oko toga, posao redovitog održavanja zgrada, te se svodi na poslove suvlasnika zgrade, samo zato što se opskrba djelomično odvija preko zajedničke instalacije zgrade i jednog priključka s jednim zajedničkim kalorimetrom. Čitavo poimanje suvlasništva je još socijalističko, pa u zgradi za jedno jeste vlasnik, a za drugo niste, već ste suvlasnik. Što mjere razdjelnici i kako to da u svakoj zgradi i svaki mjesec 1 impuls vrijedi drugu količinu kilovatsati, i kako oni mjere udio potrošnje ako ne mjere ništa od energije? Sad ih se samo pokušava diskreditirati jer ukazuju na prijevare u mjerenju i zaračunavanju potrošenog na tom jednom kalorimetru, koji se od potrošača skriva u zaključanim toplinskim podstanicama. Kakvo je to društveno uređenje u kojem je ozakonjeno: o monopolski položaj nekih (državnih) tvrtki s osiguranim vječnim potrošačima (platišama), plaćanjem svih troškova i svih naknada, administrativnim osiguranjem ekstra profita (zakup snage) i administrativnim određivanjem cijena prema njihovim potrebama i željama o robovlasništvo nad dijelom građana po nekoj osnovi, tj. priključenosti na CTS o progon za neispunjavanje robovskih obaveza potrošača (kaznene sankcije za nedonošenje odluka, nesklapanje ugovora, neugradnju razdjelnika, neplaćanje troškova, itd.) o progon za pokušaj oslobađanja iz robovskih okova o dvostruka mjerila kod nekih obaveza (čas si vlasnik, čas si suvlasnik, za izdvajanje iz sustava za radove na unutarnjim instalacijama u zgradi potreban je glavni projekt, izjave i potvrde da je sve izvedeno u skladu s projektom i građevinskim propisima i praksom, dok za sve ostale – i mnogo veće zahvate na tim instalacijama – ne trebaju nikakvi projekti niti potvrde) o aparthejd (diskriminacija i državni kazneni progon na temelju imovinskog stanja) o ozakonjena mogućnost prijevare kod mjerenja, prijevare kod obračuna i otimačine imovine preko ovrha, prikrivanje prijevare o iskrivljavanje logike, poništavanje matematike i zdrave pameti o lažno tržite s lažnim subjektima i uvjetima, te lažnom zaštitom potrošača o prisila kupovanja, prisila sklapanja ugovora i donošenja odluka, prisila izbora o naplata nepostojećih usluga i nepostojećeg zakupa snage o obveza kupovanja stvari radi ugradnje na vlastitu stvar, itd. Na ovu problematiku upozoreni organi vlasti (navodno demokratski), stranke i udruge na upozorenje reagiraju ovako: bivši ministar gospodarstva ignoriranjem i daljnjim donošenjem pravilnika na štetu građana, bivša vlada promjenom zakona na štetu građana i s povećanjem kaznene represije, udruge za zaštitu potrošača izrazom nemoći, a svi ostali, uključujući ustavni sud, sabor i predsjednicu države ignoriranjem ili šutnjom.
P. Zlodi
HOP portal