HOP

V.Gorica: ZET bez naknade koristi autobusni kolodvor, naplaćuje 50% skuplje liniju od realnog

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ni gradonačelnik Barišić, ni zastupnik Barišić nisu ništa napravili za ekonomičan i kvalitetan javni prijevoz u Gorici i Turopolju

 

Problem javnog, gradskog prijevoza u Velikoj Gorici vezan je uz koncesijski ugovor sa ZET-om koji je potpisan prije 7 i pol godina. Grad iz našeg poreza i prireza svake godine izdvaja cca 10 milijuna kuna za usluge javnog gradskog prijevoza. Ugovorom su sve gradske prometnice, autobusni kolodvor i sva autobusna ugibališta na prostoru Grada Velike Gorice stavljene na raspolaganje zagrebačkom ZET-u. Do danas niti jednom u 7 i pol godina niti jednoj kategoriji naših sugrađanki i sugrađana javni gradski prijevoz nije subvencioniran od strane gradske vlasti kojoj je na čelu gradonačelnik Barišić. Recimo, njegov stranački kolega iz Zaprešića subvencionira razne kategorije korisnika. Jedno od predizbornih obećanja gradonačelnika Barišića bilo je izmještanje ZET-ove garaže iz centra Gorice, ali to još uvijek nije napravljeno.

Čak, dapače, ZET bez bilo kakve naknade koristi naš autobusni kolodvor. U 7 i pol godina nije uvedena niti jedna nova autobusna linija. Naprotiv zbog gubitaka koje ima na neprofitabilnim linijama, čitaj svim linijama osim 268 i 330, ZET reducira polaske na svim linijama, vozni red se ne poštuje, a to je posebno izraženo u satima kada su vršna opterećenja jer tada nema niti dovoljno autobusa da prevezu sve koji žele do ili iz Gorice. Ukidaju se koncesijski dodijeljene linije prema Vrhovju i pokušavaju se dati u potkoncesiju Autoturistu, što bi bilo izravno kršenje koncesijskog ugovora. Zanimljivo je napomenuti da se Goričani i Turopoljci na liniji Zagreb (Glavni kolodvor) – Velika Gorica voze na najprofitabilnijoj ZET-ovoj liniji i to 50% skuplje nego što bi bilo realno. Da ne spominjemo da od linije Zagreb (Kvatrić) – Velika Gorica još uvijek nema ništa. Iako je davno obećana.

I kao šlag na kraju, na zadnjoj sjednici Gradskog vijeća Grada Velike Gorice, gradonačelnik Barišić je predložio, a njegova većina usvojila, odluku u kojoj stoji da se koncesijski ugovor sa ZET-om može produžiti, odnosno potpisati novi koncesijski ugovor, bez javnog natječaja, pod istim uvjetima. Ne znam kako će gradonačelnik Barišić objasniti zastupniku Barišići donošenje odluke koja je, u najbolje slučaju, u suprotnosti s barem dva zakona. A rješenje je tako jednostavno: Jedna zona, jedna cijena, jedan pokaz.

Velika Gorica, 03. veljače 2017.

Aleksandar Horvat, mag. oec. kandidat za gradonačelnika