Otmica putnika iz voza u mestu Štrpci, opština Rudo (bivša BiH) Dana 27. 2. 1993. godine, na železničku stanicu Štrpci, koja se nalazi na pruzi Beograd – Bar (pripada opštini Rudo, bivša BiH), došla je grupa od 30 naoružanih lica u maskirnim vojničkim uniformama i otpravniku vozova Ičagić Slobodanu naredili da zaustavi brzi voz iz pravca Beograd – Bar. Prethodno je propušten putnički voz Bijelo Polje – Požega. U momentu nailaska ovog putničkog voza, pripadnici ove grupe su se sklonili iza stanične zgrade. Ičagić je, uz pretnju oružja, u 15.54 časa zaustavio brzi voz broj 671 koji je saobraćao od Beograda prema Baru. Uz očigledno unapred napravljeni plan, 15 pripadnika ove grupe je sa obe strane blokiralo voz, dok su po sedmorica pošla u voz, tako što je njih 7 ušlo u prvi vagon voza, a drugih sedam u zadnji vagon. Na sebi nisu imali nikakvih obeležja i oznaka. Svi su skoro bili gologlavi i uredni. Trojica su nosila brade, od kojih je jedna imao šubaru sa kokardom. Predstavili su se kao vojni policajci, koji čekaju upravo voz Beograd – Bar, jer se u njemu nalazi švercovana pošiljka oružja. U pomenutom vozu nalazili su se i milicionari, pratioci voza iz Užica. Prema njihovim izjavama, ova lica su odbila bilo kakav kontakt sa milicionarima. Prema njihovim tvrdnjama, iz voza su nakon legitimisanja izveli oko 23 lica, među kojima su bili muslimani – građani SRJ, Srbi – građani bivše BiH, dva Hrvata i dva strana državljanina. Sva ova lica su odvedena i stavljena u unapred pripremljeni kamion, koji je bio dovežen neposredno do železničke stanice Štrpci. Iz kontakta sa predstavnicima Republike Srpske iz Rudog, došli smo do podataka da je, u toku 27. 2. 1993. godine, u Višegradu oduzeto vojno vozilo (kamion) koje je pripadalo goraždanskoj brigadi, a koje je vozio Pljevaljačanin Uroš. Kamion su oduzeli Inđić Boban, vođa grupe “Garavi sokak” iz Višegrada, i Šekarić Dragan, zvani Piva. Oni su oduzetim vozilom došli u Vardište i Pljevaljčanina ostavili u mesnoj kafani, a oni se vozilom udaljili. Prema izjavama milicionara Jakšić Željka iz Rudog, ovaj kamion se kretao, nakon otmice ovih putnika, iz pravca Štrbaca prema Bijelom Brdu. Iz razgovora sa Urošem N., bivšim komandirom SM Goražde, ovaj kamion je prošao policijski punkt u Dobrunu bez zaustavljanja, uz povike milicionarima “otvaraj rampu”. Jakšić Željko je prepoznao Inđića i Šekarića. Zvanični organi u Rudom su mišljenja da je ovo delo Lukić Milana. Lukić se, 27. 2. 1993. godine, kretao po ugostiteljskim objektima u Višegradu češće nego obično, verovatno zbog alibija. Prema do sada prikupljenim podacima, iz voza su odvedena sledeća lica: Đećević Senad, iz Bara; Kapetanović Esad, iz Bijelog Polja; Šutić Šećo, iz Bijelog Polja; Rastoder Samir, iz Podgorice; Babašić Ismet, iz Podgorice; Zukčević Halil, izbeglica iz Trebinja, nastanjen u Rožaju; Kajević Nijazija, iz Prijepolja; Alomerović Adem, iz Brodareva, opština Prijepolje; Thorić Rasim, iz Prijepolja; Memović Fikret, iz Zaluga, opština Prijepolje; Zeković Fevzija, iz Prijepolja; Hrustemović Šućro, nastanjen na Partizanskim vodama, SO Čajetina (rođen u Prijepolju). Istovremeno, postoje određene indicije koje ukazuju da se želi povećati broj odvedenih lica muslimanske nacionalnosti i u tom cilju pominju se sledeća lica: Thatović Almaz, Hanić Muhedin i Preljević Safet, svi iz Prijepolja. Ovo verovatno neće biti konačan spisak, jer se može osnovano pretpostaviti da će muslimanski ekstremisti u spisak odvedenih iz voza uvrstiti i one ekstremiste koji su poginuli na ratištima bivše BiH u borbama sa Srbima. Prema do sada prikupljenim podacima, odvedeni Srbi su sa područja Višegrada i drugih opština iz Republike Srpske. Nakon odvođenja oni su mobilisani u Višegradu i upućeni na prvu liniju fronta prema mestu Međeđa. Napomena: Ovaj događaj dalje je usložio bezbednosnu situaciju. U Priboju se oseća velika napetost i strah. U Prijepolju i Brodarevu je, 28. februara i 2. marta o. g., bilo okupljanja građana muslimanske nacionalnosti. Ova okupljanja su veoma indikativna i prete da se pretvore u nerede, što bi bilo veoma opasno, a što je izgleda i bio cilj otmičara. Pruga Beograd – Bar je objekat pod KOZ-om. (potpisuje operativni radnik Milutin Kijanović)