HOP

TKO SU TI KOJI HRVATSKU UPORNO GURAJU U KULTUROLOŠKI KRUG BALKANA?

Biti u pravo vrijeme na pravom mjestu dobitna je kombinacija. Nažalost mnogi ljudi nisu svjesni kako se u određenom trenutku nalaze na krivom mjestu. Jesu li se tamo našli na osnovi svoga znanja, sposobnosti, prijateljskih veza  ili političkih interesa pitaju se promatrači. Upravo takva je trenutna situacija oko naše ministrice kulture, gospođe Nine Obuljen Koržinek.

Kao što znate gospođa Obuljen Koržinek na mjesto ministra kulture došla je nakon smjene gospodina Zlatka Hasanbegovića i to nakon što je on utvrdio protuzakonite radnje u HAVC-u , a svim nevladinim udrugama koje svojim radom blate hrvatski narod i Hrvatsku revidirao dotadašnji način financiranja.  To je očito smetalo krugovima umočenih i podignuta je neviđena hajka na gospodina Hasanbegovića kako bi ga se onemogućilo u daljnjem radu i smijenilo s mjesta ministra kulture.  „Kulturna revolucija“  kojom se  trebalo zaštiti počinitelje kaznenih djela i onih koji blate sve što je hrvatsko programirana je od ulice do Sabora.  Vrlo znakovito je kako ta hajka u mnogome podsjeća na „Kurikularnu hajku“ kojom se trebalo zaštiti gaženje hrvatskog nacionalnog identiteta, uvođenje neprimjerenih edukativnih programa  (osobito s obzirom na uzrast) i takozvanu rodnu ideologiju.  Ako tome dodate još i bitku koja se vodi oko legalizacije dobivanja „dozvole za ubojstvo“ (pobačaj), bitku za ozakonjenje isto-spolnih brakova s mogućnosti posvojenja djece, onda se stvarno treba zapitati kamo to ide Hrvatska i tko su protagonisti i organizatori tih nakaradnih „revolucija“.  Ako pak izvršite analizu svih navedenih događanja utvrdit ćete kako iza svih stoji gotovo potpuno ista grupa protagonista svesrdno potpomognuta partijskim okriljem  i organiziranjem s ciljem povratka partije na vlast. Na našu žalost sve se svodi na nakaradnu ideologiju čiji je proizvod i ideološka ekonomija koja nas je dovela do samog ruba bankrota.

Kako i zašto je baš gospođa  Nina Obuljen Koržinek dovedena na mjesto ministrice kulture? Podsjetimo se tko je gospođa Obuljen Koržinek. Rođena je 1970. godine u Dubrovniku  gdje završava osnovnu i srednju školu. U Zagrebu upisuje i završava muzičku akademiju i filozofski fakultet, studirala je i francuski jezik te književnost.  Titulu doktorice društvenih znanosti na polju politologije postiže na Fakultetu političkih znanosti u Zagrebu.  Vrlo interesantna biografija, od violinistice do politologa. Ne mogu a ne povući vezu s znanstvenim putem gospodina Davora Bernardića. Završio je studij Fizike na  PMF-u, a znanstven titulu treba ostvariti na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu na temi iz obrazovnog procesa. Kako mi se čini uskoro će neki genijalci diplomanti na Šumarkom fakultetu a potom vjerojatno upisivati poslijediplomski studij na Elektrotehničkom fakultetu s temom o astrologiji i pubertetu muha na mjesecu.

No vratimo se ministrici kulture.  U vrijeme u kojem je revizijom utvrđen čitav niz financijskih malverzacija u HAVC-u gospođa Obuljen Koržinek bila je djelatnica istog tog HAVC-a i to kao članica Upravnog odbora. Koordinacija udruga hrvatskih branitelja i stradalnika iz Domovinskog rata podnijela je Županijskom državnom odvjetništvu u Zagrebu kaznenu prijavu zbog počinjenja kaznenog djela zlouporabe položaja i ovlasti  protiv Hrvoja Hribara, ravnatelja HAVC-a, Vere Robić Škarice, predsjedavajuće Hrvatskog audiovizualnog vijeća i Zrinka Ogreste, člana Hrvatskog audiovizualnog vijeća. Nezadovoljni nerješavanjem navedene kaznene prijave Koordinacija podnosi novu kaznenu prijavu te ju dostavlja i najodgovornijim  i najmoćnijim osobama u vlasti Republike Hrvatske. Tko i zašto osam mjeseci nije postupao po prvoj kaznenoj prijavi i hoće li se isto dogoditi s  novom kaznenom prijavom?

Vrlo je upitna odluka gospođe Obuljen Koržinek o slanju Slobodana Šnajdera i Damira Karakaša na Sajam knjiga u Leipzigu gdje je  u okviru zajedničkog programa u organizaciji međunarodne kulturne mreže Traduki organiziranog ove godine oko teme Ni Istok, ni Zapad – Alkemija Balkana“, kojom će se predstaviti kulturna raznolikost zemljopisnog balkanskog prostora i njegovo uključivanje u europski kulturni kontekst. Samo nekoliko dana nakon Sajma knjige u Leipzigu (trajao od 23. do 26. ožujka 2017.) gospoda Slobodan Šnajder i Damir Karakaš potpisuju sramotnu Deklaraciju o zajedničkom jeziku čiji je osnovni cilj rušenje hrvatskog nacionalnog identiteta na putu u stvaranje zajedničke države kakvu najavljuje trenutno izabrani predsjednik Srbije Aleksandar Vučić.  Kako ste gospođo ministrice mogli poslati takve osobe na predstavljanje hrvatske kulture?

Tko su ti koji Hrvatsku uporno guraju u kulturološki krug Zapadnog Balkana, a ne u kulturni milje Europe kamo Hrvatska spada od svoje najranije povijesti? Sjetite se samo činjenice kad se na „kulturnom Zapadu“ nekoga stavi u balkanski kontekst onda se pod time krije njegova najveća moguća primitivnost. Jesmo li mi Hrvati stvarno toliko primitivni ili opet pokazujemo svoju političku glupost?

Ministar kulture mora biti upoznat s radom svake institucije kulture, tiska, udruge i elektroničkih medija koji se financiraju iz sredstava Ministarstva kulture. Radi čega i se iz sredstava Ministarstva kulture financiraju programi i udruge, poput portala Autograf.hr, portala Indeks.hr, udruge Documenta, udruge Gong, koje blateći Hrvatsku u svijet šalju vrlo ružnu sliku o Hrvatskoj. Čiju ideologiju oni zastupaju  i šire.

Novi Zakon o arhivskom gradivu i arhivima koji je predstavila gospođa Nina Obuljen samo je bezuspješno friziranje ranijeg Zakona jer se u njemu govori o potpunoj dostupnosti, a nakon spominjanja „dostupnosti“ slijedi čitav niz ALI.  Hoće li ti ALI dovesti do toga da će podnositelji zahtjeva ponovno saznati što su im činili no ne i tko im je to činio? Može li takav pristup arhivu omogućiti  suočavanje s prošlošću u smislu Rezolucije vijeća Europe broj 1481/ 2006. i biti osnova za osudu počinjenih zločina komunističkog totalitarnog režima, odnosno provođenje lustracije?  Osobno mislim – NE.

Najnoviji skandal u kulturi je sasvim sigurno program 27. Marulićevih dana unutar kojeg je planirana i predstava „Naše nasilje i vaše nasilje“ u režiji Olivera Frljića. Navedena predstava prouzročila je vrlo burne reakcije u Poljskoj. Zgroženi predstavom predstavnici katoličkih organizacija prosvjedovali su pred zgradom kazališta tražeći zabranu daljnjeg prikazivanja predstave te podnošenje kaznene prijave protiv teatra, Frljića i glumaca radi vrijeđanja vjerskih osjećaja i nacionalnog dostojanstva Poljaka. Izbornik  programa 27. Marulićevih dana gospodin Igor Ružić i intendant HNK u Splitu gospodin Goran Golovko sasvim sigurno znaju za reakciju gledateljstva i institucija u Poljskoj no ipak odlučuju tu predstavu uvrstiti u program ove kulturne manifestacije. Više nogo zabrinjavajuće je to što ministrica kulture gospođa Nina Obuljen ne samo da prihvaća taj program već ga financira sredstvima Ministarstva Kulture.

Kad navedenu predstavu i režisera na sva usta hvali gospodin Dragan Markovina potpuno je jasno kojoj ideološkoj i kulturološkoj sredini ona pripada. Reakcije na ovu predstavu on naziva nacionalističko-klerikalnom histerijom pokušavajući tako braniti anticivilizacijski performans prepun govora mržnje i uvreda ljudskog dostojanstva. Zamislite, taj gospodin je sveučilišni profesor čiji su zadaci odgoj i obrazovanje. Onda se pitamo odakle takvo nasilničko i nekulturno ponašanje dijela mladih. Ima li i dalje mjesta za takve osobe na sveučilištima.

Imajući u vidu sve izneseno mislim da je krajnje vrijeme za poduzimanje kvalitetnih promjena u Ministarstvu kulture. To je moguće jedino uz odlazak određenih osoba sa scene.  Kako ste vi gospođo Obuljen  ministrica kulture ja Vas kulturno molim: „Što prije dajte ostavku!“  Ako to i ne učinite, vrlo brzo će te otići ali zajedno s osobom koja vas je postavila na to mjesto.

Zoran Čapalija – Čaplja

HOP