Nema veće “gebelsovštine” od Branka Vukšića s Mreže TV-e, pa tako ovaj čvrstodržeći novinar za stol studija objašnjavao kako je hrpa primitivaca upala u splitsko kazalište, prosvjedujići protiv predstave koju nisu niti gledali, ali isto tako priznaje Vukšić da niti on to sranje nije gledao…pa kako sad oni ne smiju o tome pričati jer nisu gledali predstavu dok on smije? Čudna logika.
Književnik jna formata Ante Tomić pak hvali predstavu i to je po njemu jedini trenutak kada su se pravaši kulturno uzdizali. Ajde da i ovaj mudrijaš prozbori, inače u Poljskoj, Švicarskoj i poglavito Austriji to remek djelo bivšeg svećenika je označeno kao jedan veliki drek. Kako je već i poljevan s kantom dreka, Tomić se navukao i na ovaj drek…možda će novu predstavu nazvati Lud *ebe zbunjenog…
Dajemo kronologiju njegova sramoćenja po Europi o kojoj smo iscrpno pisali ( dijelovi naših uradaka):
Die Presse je ovako naslovio svoj članak o našem “velikanu antifašističkih budalaština i performerskog amaterizma”:
“FRLJIĆEV TEROR GLUPIM LAKRDIJAMA”
Slijedi prava salva blago rečeno negativnih kritika odmah u podnaslovu:
“Praizvedba njegove predstave na ovogodišnjem Wiener Festwochen u Schauschpielhaus-u je dosada dostignuta najniža točka sezone: cinizam bez mjere i smisla.” Autor teksta Norbert Mayer odmah na početku članka navodi Frljićevo bosansko porijeklo kao negativni orijentir, što je nota bene kod nas tabu tema. Već prije tri godine su Austrijanci znali s kim imaju posla, no ovo što im je Frljić sada servirao je zaista duboko razočaravajuće, piše Mayer.
Prenosimo prijevod teksta Norberta Mayera iz Die Presse:
Publiku se vrijeđa i kontinuirano joj se insinuira da je fašizam u Europi ponovno u trendu. Jednog muslimana se muči sa svinjetinom i alkoholom. Zatočenike se strijelja ili ubija nožem. Uz to se servira odgovarajuća propaganda. Ide li se i dalje? Da. Jedna muslimanka pokrivene glave (u hidžabu) izvlači iz svoje vagine austrijsku zastavu i vješa ju. Malo kasnije ta je žena silovana: zid pada, ali jedan križ od kanistara ostaje stajati. Lik koji valjda predstavlja Isusa, odjeven u crveno-bijelo-crvene gaće (boje austrijske zastave – op. prev.) ustaje i prisiljava tu ženu na seks. Nakon toga briše svoje prepone njezinom zelenom maramom za glavu. Mukli pljesak. Samo hard-core-fanovi kliču.”
Prevela i obradila: Ingrid Runtić
Nakon što su Austrijanci jednoglasno i do temelja pokopali Frljićevu nakaradnu predstavu u kojoj vrijeđa nacionalne i vjerske osjećaje građana, u Poljskoj je zbog iste predstave (Naše nasilje i vaše nasilje) podignuta kaznena prijava protiv Olivera Frljića. Gradska vijećnica Grażyna Szabelska rekla je da se nakon gledanja te predstave osjetila uvrijeđena kao vjernica, Poljakinja i Europljanka te da je Frljić u svojoj predstavi režirao scene koje svojim sadržajem potpadaju pod kazneno djelo.
Tako u toj predstavi gola žena s hidžabom na glavi u jednom trenutku iz svojega spolnog organa vadi poljsku zastavu. U sceni nedugo nakon toga glumac koji predstavlja Isusa Krista silazi s križa (napravljenog od plastičnih posuda) i siluje tu muslimanku. Sve to, navode i ostali gradski vijećnici iz Poljske, predstavlja kršenje krivičnog zakonika koji to jasno definira u točki 137. (vrijeđanje nacionalnih simbola), kao i točki 196. (povreda vjerskih osjećaja). Za navedena djela predviđene su novčane kazne, kao i kazna zatvora.
Kaznenu prijavu sličnog sadržaja protiv Olivera Frljića podnijela je i PiS-ova parlamentarna zastupnica Anna Sobecka koja traži i ispriku Poljskog nacionalnog teatra u Bydgoszczu koji stoji iza toga festivala. Sporna predstava je inače rađena u koprodukciji nekoliko kazališnih kuća, među kojima je i Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca, a dramaturgiju predstave potpisuje sadašnji intendant riječkog HNK-a Marin Blažević. Hrvatska premijera ove sramote i kažnjivog djela (a ne predstave) bi trebala biti održana u Rijeci 26. studenog ove godine.
U knjižici je objavljeno interno pismo direktora ciriškog Theater Spektakela Sandra Claudea Lunina u kojem ovaj otkazuje gostovanje Frljićeve predstave u Švicarskoj jer nije uvjeren u njenu umjetničku kvalitetu. “Način na koji predstava provocira neće dovesti do plodne diskusije”, piše Lunin.