Dubrovački slikar Stjepko Mamić vratio se u Dubrovnik iz Venecije gdje je proteklog tjedna otvorena izložba Pro Biennale 2017. u suradnji sa 57. Međunarodnom izložbom umjetnosti Biennale di Venezia. Svečani vernissage održan je 08. svibnja na dvjema lokacijama u centru Venecije: u klaustrumu stare romanske venecijanske Crkve San Francesco della Vigna i Palači Grifalconi Loredan kojima je nazočio veliki broj uzvanika, među kojima su bile brojne poznate osobe iz javnog, kulturnog i političkog života Venecije i Italije koji su dali podršku izdvojenoj izložbi prema odabiru poznatog prof. Vittoria Sgarbia koji uživa veliki ugled u sferi umjetnosti na talijanskoj i međunarodnoj likovnoj sceni: ministar u Vladi Republike Italije Gian Luca Galleti, gradonačelnik Venecije Luigi Brugnaro, predsjednik pokrajine Veneto Luca Zaia, direktor Tgcom Paolo Liguori, operna primadona Katia Ricciareli, pjevač i skladatelj Tony Renis (koji je skladao antologijsku pjesmu „Quando, quando, quando“), poznati novinari Vittorio Feltri i Magdi Allam, novinar i direktor Il Giornale Alessandro Sallusti, Alessandro Meluzzi, Umberto Smaila i dr.
Prof. Sgarbi je u postavku izložbe uvrstio dva djela Capt. Mamića: Android Fishes i Nautilus koje su izložene u klaustrumu Crkve San Francesco della Vigna, koja je remek-djelo čuvenog talijanskog arhitekta Andrea Palladia iz XVI stoljeća.
Slike živih boja Stjepka Mamića, koje su postavljene na centralno mjesto u klaustrumu zbog čega su tijekom otvorenja bile u fokusu kamera i TV prijenosa, privukle su pažnju brojnih posjetitelja od kojih je dobio velike pohvale. Inače kako je istaknuo na vernissageu i brojnim intervjuima za medije prof. Sgarbi, koji je ranije bio kustos venecijanskog Biennala, odlučio se za ovu izdvojenu izložbu u suradnji s 57. Biennale di Venezia jer je nezadovoljan, kao i brojni drugi povjesničari umjetnosti i ljudi iz umjetničke struke, načinom odabira umjetnika za venecijansko Biennale koji je postao isključivo mjesto za prezentaciju pojedinaca i njihovih instalacija odabranih po nekim nejasnim kriterijima. Istaknuo je da je nelogično da npr. Italiju kao svojevrsnu kolijevku europske umjetnosti predstavljaju samo dva umjetnika.
Brojni građani Venecije koji svakodnevno pohode Pro Biennale iskazali su komplimente slikastvu kapetana Stjepka Mamića istakavši da se koloritom i tematikom bliskog im mora izdvajaju od drugih slika; mnogi su bili iznenađeni kada im je umjetnik pojašanjavajući tehniku rada objasnio da su uglavnom rađene špatulama koja je inače omiljeno sredstvo rada našeg umjetnika. Izložba ostaje otvorena do 17. lipnja 2017. godine do kada se može pogledati svakodnevno.
Istovremeno je u Rimu otvorena zajednička izložba Sguardi contemporanei u rimskoj Galeriji Rosso Cinabro, čiji kustosi su Joe Hansen i Cristina Madini, gdje je Mamić izložio tri slike; inače kapetan Stjepko je u stalnoj postavci u ovoj poznatoj rimskoj galeriji od listopada 2016. godine.
Najava: Već naredni mjesec dubrovački slikar izlaže na salonu u Cannesu na poziv Odbora i predsjednice jednog od najvažnijih povijesnih pariških udruženja umjetnika Le Societe des artistes Independants, čiji su osnivači, članovi bili i/ili samo s njima izlagali: Paul Cézanne, Paul Gauguin, Henri de Toulouse-Lautrec, Camille Pissarro , Paul Signac, Vincent van Googh i dr. Isti će se održati u mondenom dijelu Cannesa Croisettu u obnovljenom galerijskom prostoru stare morske luke. Već na jesen izlaže na trima značajnim izložbama u Francuskoj: u normandijskom pitoresknom mjestu Giverny u kojem je živio i stvorio neka od najljepših djela impresionizma čuveni Claude Monet gdje će Mamić izlagati u velikoj galeriji pod staklom okružen cvjetnim vrtovima koje je svojevremeno arhitektonski uredio sam Monet; zatim slijedi izlaganje na Jesenjem likovnom salonu na Les Champs-Élysées i onda ponovno sa Le Societe Independants u prostoru Louvra. Istovremeno će tijekom listopada u rimskoj Galeriji povijesne Bibliotecae Angelicae koja datira iz 1604. godine i ima neprocjenjivo bogati fundus knjiga, incunabula i povijesnih dokumenata, izložiti dvije slike.