AMANDMAN na Prijedlog zakona o izmjenama i dopuna Zakona o gradnji s Konačnim prijedlogom zakona broj: P. Z. E. 94/xy
OTVORENO PISMO
PREDSJEDNIKU SABORA REPUBLIKE HRVATSKE
gospodinu GORDANU JANDROKOVIĆU
VRHOVNI URED ZA LEGALIZACIJU OBJEKATA
„STALNA PROCESNA SMETNJA“
TEHNIČKA NEPROVEDIVOST
ZAKONA O POSTUPANJU S NEZAKONITO IZGRAĐENIM ZGRADAMA
Bilo koji ZAKON po kojem se odlučuje , donose zaključci , rješenja ili presude a primjenjuju se pri odlučivanju isprave stavljene VAN SNAGE UPORABE, takav zakon je TEHNIČKI NEPROVEDIV jer isprava stavljena VAN SNAGE UPORABE definira STALNU PROCESNU SMETNJU jer je donesena odluka , zaključak , rješenje ili presuda NIŠTAVNA i NEUPOTREBLJIVA za bilo koju pravnu ili upravnu radnju.
NIŠTAVNA , odluka , zaključak , rješenje ili presuda ne može izazvati bilo kakav učinak spram osobe protiv koje je donesena u bilo kojem upravno ili pravnom poslu.
BOŽIDAR VIDUKA magistar inženjer geodezije i geoinformatike dostavio je MINISTARSTVU PRAVOSUĐA REPUBLIKE HRVATSKE dana 06. lipnja 2017. godine pisani podnesak na temu
PRIGOVOR NA PRIJEDLOG ZAKONA O ZEMLJIŠNIM KNJIGAMA
Bilo kakav zakon koji se donosi o dokumentu PRVOG PRAVNOG REDA , a to je ZEMLJIŠNA KNJIGA mora se voditi računa da su sve od reda ZEMLJIŠNE KNJIGE na teritorijalnom prostoru REPUBLIKE HRVATSKE, VAN SNAGE UPORABE i to 80% zemljišne knjige je VAN SNAGE UPORABE od dana 17. 11. 1924. godine , a manji dio ZEMLJIŠNIH KNJIGA njih 20% , VAN SNAGE UPORABE je od dana 01. 01. 2010. godine.
Da bi javna isprava PRVOG PRAVNOG REDA bila pravno valjana VLADA REPUBLIKE HRVATSKE mora provesti javne radove za potrebe GEODETSKE IZMJERE REPUBLIKE HRVATSKE.
U „geodetskoj izmjeri“ REPUBLIKE HRVATSKE , VLADA REPUBLIKE HRVATSKE može , a bila bi i obavezna , trenutno uposliti 200.000 (dvjesto tisuća) radno sposobni građana REPUBLIKE HRVATSKE sa sigurnim zaposlenjem slijedećih deset (10) godina.
„KEMIJATI“ donositi zakone i pod – zakonske akte po osnovi NIŠTAVNIH JAVNIH ISPRAVA je gubljenje vremena i novca.
„GRAĐEVINSKA DOZVOLA , UPORABNA DOZVOLA , RJEŠENJE O LEGALIZACIJI IZGRAĐENIH OBJEKATA U FIZIČKOM PROSTORU , GUP i PUP“ su javne isprave TREĆEG PRAVNOG REDA koje su proizašle kombinatorikom javnih isprava PRVOG PRAVNOG REDA (zemljišne knjige – dokaza o vlasništvu) i javnih isprava DRUGOG PRAVNOG REDA (katastarski plan , posjedovni list u kome je registrirana klasa , kultura i površina katastarske čestice), a prema činjenici da je javna isprava PRVOG PRAVNOG REDA „ZEMLJIŠNA KNJGA“ , VAN SNAGE UPORABE , putem pravnog automatizma javne isprave DRUGOG PRAVNOG REDA i TREĆEG PRAVNOG REDA su VAN SNAGE UPORABE.
Navedena činjenica izaziva posljedicu NIŠTAVNOST ZAKONA O POSTUPANJU S NEZAKONITO IZGRAĐENIM ZGRADAMA pod brojem : KLASA : 022-03/17-01/04 ; URBROJ : 50301-01/20-17-3 , od dana 09. veljače 2017. godine , odnosno stvorena je TRAJNA PROCESNA SMETNJA jer donesene odluke, zaključci , rješenja ili presude po osnovi ZAKONA O POSTUPANJU S NEZAKONITO IZGRAĐENIM ZGRADAMA su NIŠTAVNI odnosno TEHNIČKI NEPROVEDIVI jer je odlućivano po osnovi javnih isprava iz domene prostornog registra nekretnina koji su svi od reda VAN SNAGE UPORABE.
VLADA REPUBLIKE HRVATSKE pustila je u pravnu proceduru Prijedlog zakona o izmjenama i dopunama ZAKONA O POSTUPANJU S NEZAKONITO IZGRAĐENIM ZGRADAMA pod brojem : KLASA : 022-03/17-01/04 ; URBROJ : 50301-01/20-17-3 , od dana 09. veljače 2017. godine a pri tome su javne isprave iz domene prostornog registra nekretnina VAN SNAGE UPORABE.
O predmetnoj činjenici je iscrpno informirano Ministarstvo graditeljstva i prostornoga uređenja RH koje se nije očitovalo o ZASTARI javnih isprava iz domene prostornog registra nekretnina : dokazu vlasništva (zemljišnoj knjizi) , katastarskom planu , posjedovnom listu , pomoćnom registru računanja , GUP-u i PUP-u koji su izrađeni u „grafičkoj geodetskoj izmjeri koja je VAN SNAGE UPORABE od 17. 11. 1924. godine ili u „Gauss-Krügerovoj projekciji meridijanskih zona“ koja je VAN SNAGE UPORABE od dana 01. 01. 2010. godine što za pravnu posljedicu ima da je prostorna dokumentacija „NIŠTAVNA“ i „NEUPOTREBLJIVA“ za bilo koju upravnu ili pravnu radnju jer su sve odluke , zaključci , rješenja i presude donesene po osnovi javnih isprava koje uživaju javnu vjeru stavljene su VAN SNAGE UPORABE , a koriste se u upravnim i pravnim poslovima pri donošenju odluka , zaključaka , rješenja i presuda po osnovi ZAKONA O POSTUPANJU S NEZAKONITO IZGRAĐENIM ZGRADAMA pod brojem : KLASA : 022-03/17-01/04 ; URBROJ : 50301-01/20-17-3 , od dana 09. veljače 2017. godine izazivaju NIŠTAVNOST i NEUPOTREBLJIVOST donesenih upravnih i pravnih akata odluka , zaključaka , rješenja i presuda.
Promjenom nositelja informacije prostornog registra nekretnina sa papira na elektronički medij neovisno da li je to DOF11 , ZIS (zajednički informacijski sustav), e – katastar , e – zemljišna knjiga , e – građevinska dozvola ne definira valjanost predmetnog prostornog podatka od trenutka kada je digitaliziran i predočen u elektronskom mediju. Izvorni pisani podatak u zemljišnoj knjizi definira datum kada je zemljišna knjiga puštena u pravnu uporabu .
Datum puštanja zemljišne knjige katastarske općine u pravnu uporabu uspoređuje se sa datumom „17. 11. 1924. godine“ i sa datumom „01. 01. 2010. godine“ i odlučuje se koja „UREDBA – UKAZ“ predmetnu zemljišnu knjigu stavlja VAN SNAGE UPORABE .
Iz iznesenog obrazloženja razvidno je da datum skeniranja ili datum digitalizacije grafičkog prostornog podatka ne utječe na datum „ZASTARE“ javne isprave iz domene prostornog registra nekretnina.
Razvidno je da Ministarstvo graditeljstva i prostornoga uređenja RH po osnovi pismenog podneska potpisanog od strane DARIA ALUJEVIĆA informirano o navedenim činjenicama : javnim ispravama iz domene prostornog registra nekretnina stavljene su VAN SNAGE UPORABE za bilo kakvu pravnu ili upravnu radnju na cijelom prostoru REPUBLIKE HRVATSKE .
U predmetu Ministarstva graditeljstva i prostornoga uređenja RH pod brojem KLASA : 041-01/17-02/1 , URBROJ : 531-01-17-2 od dana 27. siječnja 2017. godine očitovanje potpisano od strane Ministra graditeljstva i prostornoga uređenja RH gospodina LOVRE KUŠČEVIĆA dipl. iur. svjesno i namjerno ne želi odlučivati o činjenici da su sve javne isprave iz domene prostornog registra nekretnina VAN SNAGE UPORABE .
Prema riješenu USTAVNOG SUDA REPUBLIKE HRVATSKE :
Prema rješenju Us-4642/1995. od 16. travnja 1998.
ZAKON O GRAĐENJU
“Narodne novine”, broj 77/92., 82/92., 26/93., 33/95
Članak 32.
Kada se u ponavljanju postupka odlučuje o građevnoj dozvoli, treba primijeniti propise koji su bili na snazi u vrijeme njezina donošenja što se odnosi i na prostorne planove i uvjete uređenja prostora.
PRAVNU ZAŠTITU koju imaju svi građani REPUBLIKE HRVATSKE , a koja se odnosi na nekretnine i izgrađene objekte u fizičkom prostoru je „ZASTARA“ bilo koje pravne ili upravne radnje protiv vlasnika nekretnine koja je nastupila primjenom „POZITIVNIH ZAKONA REPUBLIKE HRVATSKE“
Pozitivni ZAKONI – važeći pravni ZAKONI odnosno ZAKONI koji su na snazi u Republici Hrvatskoj: Ustav, zakoni te pod-zakonski akti (odluke, pravilnici, uredbe, poslovnici, rješenja, zaključci, mišljenja itd.). Onaj ZAKON koji je povoljniji za stranku u postupku , sud je dužan primijeniti.
Zakonske odredbe koje definiraju „ZASTARU“ bilo kojeg pravnog ili upravnog postupka koji se odnosi na izgrađenu nekretninu u fizičkom prostoru definirane su u „zakonima“ koji pravno reguliraju tehničku radnju izgradnje objekta u fizičkom prostoru od 2003 godine . Predmetne zakone donio je SABOR REPUBLIKE HRVATSKE :
ZAKONU O GRADNJI
Iz (NN 175/03)
B) Prava i dužnosti građevinskog inspektora
Članak 154.
Ako inspektor u provedbi inspekcijskog nadzora utvrdi povredu propisa čiju je primjenu ovlašten nadzirati, po službenoj će dužnosti pokrenuti upravni postupak i poduzeti mjere u skladu s ovim Zakonom.
Zastara prekršajnog progona i izvršenja prekršajnih sankcija
Članak 197.
Prekršajni postupak za prekršaje propisane ovim Zakonom, ne može se pokrenuti nakon proteka tri godine od dana kad je prekršaj počinjen.
Članak 198.
Izrečene kazne za prekršaje propisane ovim Zakonom ne mogu se izvršiti ako od dana konačnosti rješenja o prekršaju proteknu tri godine.
ZAKON
O PROSTORNOM UREĐENJU I GRADNJI
Klasa: 011-01/07-01/63 ; Urbroj: 71-05-03/1-07-2 ; Zagreb, 13. srpnja. 2007.
Obustava građenja
Članak 299.
(1) U provedbi inspekcijskog nadzora građevinski inspektor će rješenjem narediti investitoru, odnosno vlasniku obustavu daljnjeg građenja građevine:
– ako se građevina ili njezin dio gradi protivno konačnom, odnosno pravomoćnom rješenju o uvjetima građenja, građevinskoj dozvoli odnosno protivno potvrđenom glavnom projektu, odnosno protivno izmjeni i/ili dopuni rješenja o uvjetima građenja, izmjeni i/ili dopuni glavnog projekta, odnosno potvrde glavnog projekta, izmjeni i/ili dopuni građevinske dozvole, a ne radi se o protivnosti opisanoj kao razlog za uklanjanje građevine ili njezinog dijela iz članka 300. stavka 1. podstavka 2. ovoga Zakona,
Zastara prekršajnog progona i izvršenja prekršajnih sankcija
Članak 323.
Prekršajni postupak za prekršaje propisane ovim Zakonom, ne može se pokrenuti nakon proteka tri godine od dana kad je prekršaj počinjen.
Članak 324.
Izrečene prekršajne kazne ne mogu se izvršiti ako od dana pravomoćnosti odluke o prekršaju proteknu tri godine, a zastara počinje teći od dana kada je počinitelj prekršaja primio pravomoćnu odluku urednom dostavom, odnosno od dana kada je prvostupanjska odluka postala pravomoćna.
U Zakon o postupanju s nezakonito izgrađenim zgradama nije ugrađen zaštitni mehanizam vlasnika u smislu „zastare“ iz jednostavnog razloga što je izdvojeni zakon proizašao iz :
ZAKONU O GRADNJI (Iz (NN 175/03))
ZAKON O PROSTORNOM UREĐENJU I GRADNJI
S pravnom snagom , s pravnim učinkom i s pravnom posljedicom
od dana 13. srpnja. 2007. godine do dana 01. 01. 2014. godine
Zakoni koji u svojim razrađenim odredbama „inspekcijskog nadzora“ imaju decidirani rok zastare bilo kakvog postupanja u upravnim postupcima s kojim odredbama se štite vlasnici nekretnina.
Predmetna činjenica definira da svi izgrađeni objekti u fizičkom prostoru do 01. 01. 2014. godine imaju PRAVNU ZAŠTITU „ZASTARE“ progona po upravnim ili pravnim poslovima nadležnih državnih tijela REPUBLIKE HRVATSKE s prenesenim ovlastima.
BITNA POVREDA ZAKONITOSTI !
Zakoni :
ZAKON
O PROSTORNOM UREĐENJU I GRADNJI
Klasa: 011-01/07-01/63 ; Urbroj: 71-05-03/1-07-2 ; Zagreb, 13. srpnja. 2007.
ZAKONA O POSTUPANJU S NEZAKONITO IZGRAĐENIM ZGRADAMA
Klasa: 011-01/12-01/93
Urbroj: 71-05-03/1-12-2
Zagreb, 18. srpnja 2012.
su dijametralno suprotnim odredbama zakona a paralelno djeluje od 18.07.2012. godine do 01. siječnja 2014. godine sa ZAKONOM O PROSTORNOM UREĐENJU I GRAĐENJU prema pozitivnom „zakonu“ REPUBLIKE HRVATSKE su svi izgrađeni objekti „LEGALNI“ do dana stupanja na snagu ZAKONA O POSTUPANJU S NEZAKONITO IZGRAĐENIM ZGRADAMA.
Očito je da pravna regulativa nije usklađena jer u istom pravnom prostoru po POZITIVNOM zakonu , ZAKONOM O PROSTORNOM UREĐENJU I GRAĐENJU (od 13.07.2007 godine do 01.01.2014. godine) svi objekti protiv kojih nije pokrenut bilo kakav upravni postupak su „LEGALNO IZGRAĐENI OBJEKTI“ dok po osnovi NEPOVOLJNOG zakona za građane REPUBLIKE HRVATSKE , ZAKONA O POSTUPANJU S NEZAKONITO IZGRAĐENIM ZGRADAMA (18.07.2012. godine pa do danas) izgrađeni objekti bez valjane građevinske dokumentacije su „NELEGALNI OBJEKTI“.
NEPOBITNA ČINJENICA :
Vlada REPUBLIKE HRVATSKE donosi „UREDBU-UKAZ“ ; Klasa: 931-01/04-01/01 ; Urbroj: 5030115-04-1 dana 04.08.2004. godine :
Vlada Republike Hrvatske
Na temelju članka 9. stavka 2. Zakona o državnoj izmjeri i katastru nekretnina (»Narodne novine«, broj 128/99) Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj 4. kolovoza 2004. godine, donijela je
ODLUKU
O UTVRĐIVANJU SLUŽBENIH GEODETSKIH DATUMA I RAVNINSKIH KARTOGRAFSKIH PROJEKCIJA REPUBLIKE HRVATSKE
VI.
Zadužuje se Državna geodetska uprava da uvede nove službene geodetske datume i ravninske kartografske projekcije u službenu uporabu, najkasnije do 1. siječnja 2010. godine. (datum nastupanja ZASTARE za „Gauss-Krügerovu projekciju meridijanskih zona)
VIII.
Ova Odluka stupa na snagu danom donošenja, a objavit će se u »Narodnim novinama«.
Klasa: 931-01/04-01/01
Urbroj: 5030115-04-1
Zagreb, 4. kolovoza 2004.
PRAVNA SNAGA UREDBE
Klasa: 931-01/04-01/01 ; Urbroj: 5030115-04-1 od dana 04.08.2004. godine
dana 01. 01. 2010. godine stupa na snagu
HTRS96/TM kartografska projekcija
PRAVNA UČINAK UREDBE
Klasa: 931-01/04-01/01 ; Urbroj: 5030115-04-1 od dana 04.08.2004. godine
sve javne isprave iz domene prostornog registra nekretnina
katastarski plan , posjedovni list , zemljišna knjiga , GUP i PUP
moraju biti izrađeni u uručeni korisniku javnih isprava u
osnovnoj i zakonitoj HTRS96/TM kartografskoj projekciji
PRAVNA POSLJEDICA UREDBE
Klasa: 931-01/04-01/01 ; Urbroj: 5030115-04-1 od dana 04.08.2004. godine
U koliko javne isprave iz domene prostornog registra nekretnina nisu izrađeni u osnovnoj i zakonitoj HTRS96/TM kartografskoj projekciji
službeni javni prostori državnih tijela REPUBLIKE HRVATSKE s prenesenim ovlastima moraju biti „ZAPREČENI“ odnosno zapečaćeni
iz razloga što se u njima permanentno odvija kazneno djelo
KRIVOTVORINA JAVNIH ISPRAVA
KRIVOTVORINA VRIJEDNOSNICE REPUBLIKE HRVATSKE – u rangu kaznenog djela krivotvorine novca
STJECANJE NEOSNOVANO MATERIJALNIH DOBARA – NOVCA
ZLOUPORABA POLOŽAJA I OVLASTI
PRVA KONSTATACIJA – ČINJENICA
Ministar financija Države Srba , Hrvata i Slovenaca 17. 11. 1924.godine donio je uredbu o stavljanju „VAN-SNAGE UPORABE grafičku izmjeru na ozemlju Države Srba , Hrvata i Slovenaca.
Na teritorijalnom prostoru REPUBLIKE HRVATKE jedinu sustavnu izmjeru provela je AUSTRO-UGARSKA MONARHIJA u porezne svrhe i to u grafičkoj izmjeri u mjerilu izrade katastarskih planova 1:2880 ; 1:2904 ; 1:1440 i 1:720 ili 1:2500 , 1:1250 i 1:625 kao i svih drugih numeričkih podataka prikazanih u posjedovnim listovima . Predmetna grafička izmjera je baza izrade zemljišnih knjiga na osnovu koji se dokazuje vlasništvo nad nekretninama.
ZEMLJIŠNA KNJIGA u 80% slučajeva izrađena je po osnovi grafičke geodetske izmjere što definira „ZAKON“ po kojem je izrađena ZEMLJIŠNA KNJIGA , a prema „UREDBI“ nadležnog Ministra financija Države Srba , Hrvata i Slovenaca dana 17. 11. 1924. godine je stavljena „VAN SNAGE UPORABE“.
Od uspostave samostalnosti Republike Hrvatske do danas zemljišno knjižno pravo doživjelo je vrlo velike promjene. Najveća promjena prouzročena je ukidanjem društvenog vlasništva, zatim privatizacijom i pretvorbom poduzeća, tkz. denacionalizacijom te konačnim donošenjem Zakona o zemljišnim knjigama i Zemljišno knjižnog poslovnika.
Prije donošenja mjerodavnih propisa zemljišno knjižno pravo u užem smislu u Republici Hrvatskoj, temeljilo se je na austrougarskom Općem građanskom zakoniku, Gruntovnom redu iz 1855. g te Zakonu o zemljišnim knjigama i drugim zemljišno knjižnim propisima iz 1931. g.
Pravna valjanost predmetnih ZEMLJIŠNIH KNJIGA izrađenih po osnovi geodetske grafičke izmjere „PRESTAJE“ danom 17.11.1924. godine kada je donijeta „UREDBA“ Ministra financija Države Srba , Hrvata i Slovenaca o stavljanju geodetske grafičke izmjere VAN SNAGE UPORABE.
Pokrivenost grafičkom izmjerom REPUBLIKE HRVATSKE je u iznosu od 80%.
DRUGA KONSTATACIJA – ČINJENICA
Bilo koja stranka upravnom ili pravnom poslu , UREDBU VLADE REPUBLIKE HRVATSKE ne mora dokazivati jer se ona smatra dokazanom činjenicom , ali se stranka u bilo kojem pravnom ili upravnom poslu smije pozvati na predmetnu UREDBU VLADE REPUBLIKE HRVATSKE.
Vlada REPUBLIKE HRVATSKE donosi uredbu :
Vlada Republike Hrvatske
Na temelju članka 9. stavka 2. Zakona o državnoj izmjeri i katastru nekretnina (»Narodne novine«, broj 128/99) Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj 4. kolovoza 2004. godine, donijela je
ODLUKU
O UTVRĐIVANJU SLUŽBENIH GEODETSKIH DATUMA I RAVNINSKIH KARTOGRAFSKIH PROJEKCIJA REPUBLIKE HRVATSKE
I.
Položajni datum Republike Hrvatske
1) Europski terestrički referentni sustav za epohu 1989,0 (European Terrestrial Reference System 1989) – skraćeno ETRS89, utvrđuje se službenim nepromje¬njivim i o vremenu neovisnim položajnim referentnim koordinatnim sustavom za Republiku Hrvatsku.
2) Elipsoid GRS80 s veličinom velike poluosi a = 6378137,00 m i sp¬ljoštenošću = 1/298,257222101 određuje se službenim matematičkim modelom za Zem¬ljino tijelo u Republici Hrvatskoj.
3) Položajna mreža koju čini 78 osnovnih trajno stabiliziranih geodetskih točaka čije su koordinate određene u ETRS89, određuje se osnovom položajnog referentnoga koordinatnog sustava Republike Hrvatske.
4) Položajnom referentnom koordinatnom sustavu Republike Hrvatske u kojem su koordinate 78 osnovnih geodetskih točaka određene 1996. godine određuje se naziv – Hrvatski terestrički referentni sustav za epohu 1995.55 – skraćeno HTRS96.
IV.
Ravninske kartografske projekcije Republike Hrvatske
1) Koordinatni sustav poprečne Mercatorove projekcije – skraćeno HTRS96/TM, sa sred¬njim meridijanom 16°30′ i linearnim mjerilom na sred¬njem meridijanu 0,9999 određuje se projekcijskim koordinatnim sustavom Republike Hrvatske za područje katastra i deta¬ljne državne topografske kartografije.
2) Koordinatni sustav uspravne Lambertove konformne konusne projekcije – skraćeno HTRS96/LCC, sa standardnim paralelama 43°05ž i 45°55ž određuje se projekcijskim koordinatnim sustavom Republike Hrvatske za područje pre¬gledne državne kartografije.
3) Koordinatni sustavi kartografskih projekcija teme¬lje se na hrvatskom terestričkom referentnom sustavu definiranom u točki 1. ove Odluke.
4) Za potrebe Oružanih snaga Republike Hrvatske usvaja se projekcijski koordinatni sustav univerzalne poprečne Mercatorove projekcije (Universal Transverse Mercator – UTM) sukladno Sporazumu o standardizaciji »STANAG 2211«, država članica NATO saveza, 5. izda¬nje od 15. srp¬nja 1991. godine.
V.
Novi službeni geodetski datumi i ravninske kartografske projekcije u službenu uporabu uvodit će se postupno.
Zadužuje se ravnate¬lj Državne geodetske uprave da u roku od 6 mjeseci od dana objave ove Odluke, donese program uvođe¬nja novih službenih geodetskih datuma i kartografskih projekcija u službenu uporabu.
VI.
Zadužuje se Državna geodetska uprava da uvede nove službene geodetske datume i ravninske kartografske projekcije u službenu uporabu, najkasnije do 1. siječnja 2010. godine. (datum nastupanja ZASTARE za „Gauss-Krügerovu projekciju meridijanskih zona)
VIII.
Ova Odluka stupa na snagu danom donošenja, a objavit će se u »Narodnim novinama«.
Klasa: 931-01/04-01/01
Urbroj: 5030115-04-1
Zagreb, 4. kolovoza 2004.
Pravna država kao zakonska država (formalna karakteristika):
– Zakonitost:
(a) usklađenost sa zakonom;
(b) saglasnost nižih pravnih akata sa višim
Formalne karakteristike zakona: općenitost, javnost, jasnoća, zabrana retroaktivnosti, jednaka primena
Ove karakteristike zakona omogućavaju predvidljivost, pravnu sigurnost i jednakost
Niži UPRAVNI AKTI : dokaz o vlasništvu – ZEMLJIŠNA KNJIGA , kopija katastarskog plana , prijepis posjedovnog lista , GUP i PUP , bilo koje katastarske općine , MORA biti usklađen s „UREDBOM-UKAZOM“ VLADE REPUBLIKE HRVATSKE ; Klasa: 931-01/04-01/01 ; Urbroj: 5030115-04-1 dana 04.08.2004. godine
U pravnom smislu, vladavina prava zahtijeva strogo pridržavanje Ustava i zakona od strane svih državnih tijela i pojedinih dužnosnika, kao i od samih građana.
Bit koncepcije vladavine prava je zabrana svake samovolje prilikom odlučivanja i postupanja svih državnih tijela, koja mogu intervenirati u odnose među ljudima jedino putem zakona, odnosno na temelju ovlasti dobivenih zakonom (Vrban, 2003). Državni su dužnosnici sluge, a ne gospodari naroda. Dužni smo ponašati se prema zakonu, a ne prema samovolji pojedinaca.
Ustavom se traži, suglasnost s odredbama: članka 3. (načelo vladavine prava, poštivanje prava čovjeka, nepovredivost vlasništva, ), članka 5. stavka 1. (načelo ustavnosti i zakonitosti) , članak 19. (Pojedinačni akti državne uprave i tijela koja imaju javne ovlasti moraju biti utemeljeni na zakonu. Zajamčuje se sudska kontrola zakonitosti pojedinačnih akata upravnih vlasti i tijela koja imaju javne ovlasti.) Ustava Republike Hrvatske.
VLADA REPUBLIKE HRVATSKE smije predložiti Zakon o legalizaciji objekata „2017“ , a SABOR REPUBLIKE HRVATSKE ga može usvojiti ili poslati na doradu , ali činjenicu ni VLADA REPUBLIKE HRVATSKE , a ni SABOR REPUBLIKE HRVATSKE ne mogu promijeniti , a to je da su svi javni prostorni registri nekretnina (ZEMLJIŠNA KNJIGA , KATASTARSKI PLANOVI , POSJEDOVNI LISTOVI , POMOĆNI REGISTRI NEKRETNINA , GUP , PUP , DOF5 (DOF-11)) VAN SNAGE UPORABE od dana 01. 01. 2010. godine odnosno od 17. 11. 1924. godine. Navedena činjenica stari i novi Zakon o legalizaciji objekata 2017. definira u svojstvu TEHNIČKE NEPROVEDIVOSTI , odnosno STALNE PROCESNE SMETNJE.
Vlada RH donijela je Zakon o postupanju s nezakonito izgrađenim zgradama, popularno zvanim Zakon o legalizaciji objekata 2017.
Citiram sa „web – stranice“ http://legalizacije-objekata.com/
VRHOVNI URED ZA LEGALIZACIJU OBJEKATA
„Dakle, legalizirati nezakonito izgrađene objekte i dalje mogu samo oni koji su gradnju započeli prije 21. 06. 2011. godine i gdje se ta gradnja može vidjeti na DOF kartama.“
DOF5 ili DOF11 – orto – foto karta je TEHNIČKA KRIVOTVORINA jer elektronskom prikazuje digitalnih podataka – katastarskih planova decidirano se navodi da su izrađeni u osnovnoj i zakonitoj HTRS96/TM kartografskoj projekciji . Kako činjenično REPUBLIKA HRVATSKA ne raspolaže geodetskom izmjerom ozemlja REPUBLIKE HRVATSKE u osnovnoj i zakonitoj HTRS96/TM kartografskoj projekciji pravnim slijedom prikazani digitalni podatak DOF5 ili DOF11 su TEHNIČKE KRIVOTVORINE.
K O M E N T A R : Predmetna odluka VLADE REPUBLIKE HRVATSKE je suprotna pozitivnom zakonu REPUBLIKE HRVATSKE, ZAKONOM O PROSTORNOM UREĐENJU I GRAĐENJU (od 13.07.2007 godine do 01.01.2014. godine) Klasa: 011-01/07-01/63 ; Urbroj: 71-05-03/1-07-2 ; Zagreb, 13. srpnja. 2007. godine koji ima punu pravnu snagu , puni pravni učinak i punu pravnu posljedicu do dana 01. 01. 2014. godine.
„Napominjemo da ovog trenutka novi Zakon o legalizaciji objekata 2017. još uvijek nije na snazi i čeka se da ga prvo Sabor potvrdi, međutim rok za predaju zahtjeva ovog puta nije izdašan (lipanj 2018.), stoga pokrenite legalizaciju već sada, kako bi imali spremnu dokumentaciju za predaju onog trenutka kada Sabor izglasa Zakon o legalizaciji objekata 2017. važećim!“
Mišljenje „MINISTARSTVA GRADITELJSTVA I PROSTORNOG UREĐENJA REPUBLIKE HRVATSKE“ KLASA:360-01/15-02/159; URBROJ:531-01-15-2, od dana 27. ožujka 2015. godine , predmetno očitovanje potpisala je Ministrica gospođa ANKA MRAK – TARITAŠ dipl. ing. arh., citiram :
„Međutim , skrećemo Vam pozornost da je člankom 45. Zakona o općem upravnom postupku (NN broj : 47/09) propisano da do donošenja prvostupanjske odluke o upravnoj stvari stranka može izmijeniti svoj zahtjev ili podnijeti drugi , ako se ti zahtjevi u bitnim pretpostavkama temelje na istom činjeničnom stanju. Pod bitnim pretpostavkama istog činjeničnog stanja u kontekstu postupka donošenja rješenja o izvedenom stanju na temelju Zakona o postupanju s nezakonito izgrađenim zgradama (NN broj : 86/120 i 143/13) prema pravnom shvaćanju izraženom u pravnoj praksi ovog Ministarstva podrazumijeva se postojanje nezakonito izgrađene zgrade na koju se taj Zakon odnosi i postojanje namjere podnositelja zahtjeva da se takva zgrada , odnosno njezin dio ozakoni.
Slijedom navedenog, mišljenja smo da podnositelj zahtjeva istog može izmijeniti na način da isti proširi na zgrade koje u privatnom zahtjevu nisu navedene , kao i na način da umjesto prvotno navedene zgrade zatraži ozakonjenje druge zgrade . Pri tome nije od utjecaja na koliko se katastarskih čestica nalaze te zgrade niti jesu li te zgrade , odnosno čestice međusobno povezane . Naime prema odredbi člana 20. stava 1. predmetnog Zakona, rješenje o izvedenom stanju donosi se , ovisno o zahtjevu podnositelja zahtjeva , za jednu ili više nezakonito izgrađenih zgrada na jednoj i/ili više katastarskih čestica.“
Prema Zakonu o postupanju s nezakonito izgrađenim zgradama iz 2012. godine, legalizirati se mogu svi objekti koji su bez akta kojim se odobrava gradnja izgrađeni, dograđeni, ili je gradnja započeta između 15. 02. 1968. i 21. 06. 2011., uz određene uvjete koje Zakon o legalizaciji objekata predviđa.
Što je sa pozitivnom zakonu REPUBLIKE HRVATSKE, ZAKONOM O PROSTORNOM UREĐENJU I GRAĐENJU (od 13.07.2007 godine do 01.01.2014. godine) Klasa: 011-01/07-01/63 ; Urbroj: 71-05-03/1-07-2 ; Zagreb, 13. srpnja. 2007. godine koji ima punu pravnu snagu , puni pravni učinak i punu pravnu posljedicu do dana 01. 01. 2014. godine , zar navedeni zakon nije postojao u pravnom prostoru REPUBLIKE HRVATSKE kada ga ljudi iz struke ne spominju ?
Ljudi iz struke ZNAJU za postojanje ZAKONA O PROSTORNOM UREĐENJU I GRAĐENJU (od 13.07.2007 godine do 01.01.2014. godine) Klasa: 011-01/07-01/63 ; Urbroj: 71-05-03/1-07-2 ; Zagreb, 13. srpnja. 2007. godine , za njegovu pravnu snagu , za njegov pravni učinak , za njegovu pravnu posljedicu , ali ne čine ništa da bi spriječili prevaru , pljačku građana REPUBLIKE HRVATSKE , kao i ne sprečavaju nanošenje štete građanima REPUBLIKE HRVATSKE od strane državnih tijela REPUBLIKE HRVATSKE s prenesenim ovlastima.
Javne isprave : katastarski plan , posjedovni list , pomoćni registar računanja , prijepis zemljišno-knjižnog uloška za 20% katastarskih općina izrađeni su po osnovi geodetske izmjere „Gauss-Krügerove projekcije meridijanskih zona“ koji su danas , lipanj 2017. godine VAN SNAGE UPORABE po osnovi „UREDBE-UKAZA“ Klasa: 931-01/04-01/01 ; Urbroj: 5030115-04-1 ; Zagreb, donesene od strane VLADE REPUBLIKE HRVATSKE dana 04.08.2004. godine s punom pravnom snagom s punim pravnim učinkom , s punom pravnom posljedicom od 01.01.2010. godine
Dok 80% javnih isprava za katastarske općine izrađene su po osnovi „GRAFIČKE“ geodetske izmjere koji su danas , lipanj 2017. godine VAN SNAGE UPORABE po osnovi „UREDBE-UKAZA“ Ministra financija Države Srba , Hrvata i Slovenaca, donesene dana 17. 11. 1924. godine s punom pravnom snagom s punim pravnim učinkom , s punom pravnom posljedicom NIŠTAVNOSTI javnih isprava iz domene prostornog registra nekretnina
Zbog izdanih i ovjerenih javnih isprava VAN SNAGE UPORABE i naplaćenih državnih pristojbi u skladu sa Zakonom o sudskim pristojbama i Zakonom o upravnim pristojbama za NIŠTAVNE JAVNE ISPRAVE odgovara u cijelosti snosi REPUBLIKA HRVATSKA koja je dužna obeštetiti stranke u postupku zbog izazvanih bespotrebnih troškova NEZAKONITIM RADOM KAO ODGOVORNOST i NEPRAVILNIM RADOM KAO ODGOVORNOST što je izazvala NAMJERNO NANESENA ŠTETA strankama u postupku . Naplata državnih pristojbi za NIŠTAVNE JAVNE ISPRAVE nije dozvoljen.
NEZAKONITI RAD KAO ODGOVORNOST
Nezakonit rad određuje postupanje : suprotno zakonu , drugom propisu ili općem aktu , odnosno kao propuštanje da se primjeni zakon , drugi propis ili opći akt, i to s voljom ili pristankom da se trećemu nanese šteta .
Izdavanje javnih isprava u suprotnosti „UREDBE-UKAZA“ Klasa: 931-01/04-01/01 ; Urbroj: 5030115-04-1 VLADE REPUBLIKE HRVATSKE je nezakoniti rad.
Nezakonit rad očituje se kakao postupanje suprotno zakonu ili propuštanje primjene zakonskih odredaba – a s voljom ili s pristankom da se trećima nanese šteta , prihvatio je VRHOVNI SUD REPUBLIKE HRVATSKE ( Odluke Vs, Rev-2059/90 od 22.05.1991. godine . Izbor 93.131 i Rev-1025/88 od 21.12. 1988).
NEPRAVILAN RAD KAO ODGOVORNOST
Nepravilan rad očituje se kao činjenje ili ne činjenje suprotno uobičajenom ili propisanom načinu – metodi obavljanja djelatnosti , a može se zaključiti o postupanju volje ili pristanka da se time oštete prava ili interesi trećega .
Nezakonit ili nepravilan rad može se pojaviti i kao aktivnost ( culpa in commitendo ) i kao ne činjenje odnosno propuštanje (culpa in omittendo ).
VRSTA I STUPANJ KRIVNJE (član 158. ZOO-a)
Zakon o obaveznim odnosima nije odredio ni pojam krivnje , a ni vrste i stupanj krivnje . To praktično ne stvara teškoće , jer su ti pravni instituti dosta jasno definirani i u pravnoj znanosti i u pravnoj praksi .
Prema članu 158. ZOO-a , krivnja postoji kada je štetnik uzrokovao štetu : namjerno ili nepažnjom
Tim je Zakonom o obaveznim odnosima odredio i vrste krivnje .
N A M J E R N A (DOLUS)
Namjerna (dolus) najteža je vrsta krivnje . Ona postoji kada je štetnik postupao i znajući i hotimice .
Kad je riječ o namjeri štetnik želi uzrok (štetnu radnju) , ali i posljedicu (štetu uzrokovanu drugoj osobi ) . Da bi se utvrditi da je štetnik postupio namjerno , traži se , dakle da je štetnik postupao i znajući i hotimice.
Svi državni službenici i namještenici sa prenesenim ovlastima su upoznati s UREDBOM VLADE REPUBLIKE HRVATSKE i ZAKONIMA koje moraju provoditi.
Namjera bi po svojoj težini odgovarala umišljaju u kaznenom pravu .
Razlikujemo dvije vrste namjere : izravnu (direktnu ) i eventualnu .
IZRAVNA (DIREKTNA) namjera postoji kada je štetnik svjestan toga da će , ili da može kao posljedica njegove radnje nastati šteta drugome , a njegova je volja usmjerena baš na postizanje takve štetne posljedice .
Državni službenici i namještenici su svjesni da izdavanjem PRAVNO NIŠTAVNIH i TEHNIČKI POGREŠNIH javnih isprava čine štetu ali ne čine ništa da bi nanesenu štetu umanjili ili otklonili .
EVENTUALNA NAMJERA postoji kada je štetnik , istina , svjestan mogućnosti da će svojom radnjom uzrokovati drugome štetu , koju on , istina ne želi , ali na nju ipak pristaje . On , dakle, dakle nije zainteresiran da izazove štetne posljedice , ali ga mogućnosti njihova nastanka ne odvraća od poduzimanja štetne radnje .
Bitne promjene Zakona o legalizaciji objekata (2012)
„Novi Zakon predviđa mogućnost legalizacije objekata unutar pojasa od 70 metara od obalne crte, na vrijednim i osobito vrijednim poljoprivrednim zemljištima, te na površinama gospodarske i zaštitne šume i šuma s posebnom namjenom.
2. Određene su četiri grupe zgrada i ovisno o njihovoj veličini definiran je i sadržaj i obim dokumentacije koja se prilaže uz zahtjev
Dokumentacija koja je potrebna za legalizaciju ovisi o veličini i vrsti zgrade, tako da je za zahtjevnije zgrade potrebno dostaviti:
– tri primjerka geodetskog situacijskog nacrta stvarnog stanja,
– tri primjerka arhitektonske snimke izvedenog stanja nezakonito izgrađene zgrade ,“
Neki bitni članci iz Zakona o legalizaciji objekta 2012.
Članak 2.
(1) Nezakonito izgrađenom zgradom u smislu ovoga Zakona smatra se zgrada, odnosno rekonstruirani dio postojeće zgrade izgrađene bez akta kojim se odobrava građenje, odnosno protivno tom aktu, vidljiva na digitalnoj ortofoto karti u mjerilu 1:5000 Državne geodetske uprave izrađenoj na temelju aerofotogrametrijskog snimanja Republike Hrvatske započetog 21. lipnja 2011. (u daljnjem tekstu: DOF5/2011), na kojoj su izvedeni najmanje grubi konstruktivni građevinski radovi (temelji sa zidovima, odnosno stupovima s gredama i stropom ili krovnom konstrukcijom) sa ili bez krova, najmanje jedne etaže.
Članak 11.
(1) Zahtjevu za donošenje rješenja o izvedenom stanju za nezakonito izgrađenu zgradu čija je građevinska (bruto) površina veća od 400 m², zgradu za obavljanje isključivo poljoprivrednih djelatnosti čija je građevinska (bruto) površina veća od 1000 m² i zgradu javne namjene bez obzira na njezinu površinu (u daljnjem tekstu: zahtjevna zgrada) podnositelj zahtjeva prilaže:
– tri primjerka geodetske snimke izvedenog stanja nezakonito izgrađene zgrade koju je izradio i ovjerio ovlašteni inženjeru geodezije koji stručne geodetske poslove obavlja samostalno u uredu ovlaštenog inženjera geodezije ili u zajedničkome geodetskom uredu ili koju je izradila pravna osoba registrirana za obavljanje stručnih geodetskih poslova i ovjerila odgovorna osoba – ovlašteni inženjer geodezije, sukladno posebnom zakonu (u daljnjem tekstu: geodetska snimka), odnosno kopije katastarskog plana ako je nezakonito izgrađena zgrada evidentirana na katastarskom planu,
– tri primjerka arhitektonske snimke izvedenog stanja nezakonito izgrađene zgrade koju je izradio ovlašteni arhitekt (u daljnjem tekstu: arhitektonska snimka) i
– izjavu ovlaštenog inženjera građevinarstva da nezakonito izgrađena zgrada ispunjava bitni zahtjev mehaničke otpornosti i stabilnosti prema propisima koji su važili u vrijeme kada je zgrada građena ili prema važećim propisima, ako se radi o završenoj zgradi, odnosno njezinom dijelu.
Članak 13.
Zahtjevu za donošenje rješenja o izvedenom stanju za nezakonito izgrađenu zgradu čija građevinska (bruto) površina nije veća od 100 m² i zgradu za obavljanje isključivo poljoprivrednih djelatnosti čija građevinska (bruto) površina nije veća od 400 m² (u daljnjem tekstu: jednostavna zgrada), ako ovim Zakonom nije propisano drukčije, podnositelj zahtjeva prilaže:
– tri primjerka geodetskog snimka, odnosno kopije katastarskog plana ako je nezakonito izgrađena zgrada evidentirana na katastarskom planu,
– iskaz površina i obračunske veličine zgrade (građevinska (bruto) površina, broj etaža i visina zgrade (u metrima), te obračunske veličine zgrade prema posebnim propisima kojima se uređuje obračun komunalnog doprinosa i vodnog doprinosa) koji je izradio ovlašteni arhitekt ili ovlašteni inženjer građevinarstva,
– foto dokumentaciju (najmanje četiri fotografije u boji ili crno bijele koje prikazuju sva pročelja zgrade) i
– iskaz podataka za obračun naknade za zadržavanje zgrade u prostoru prema kriterijima iz članka 27. ovoga Zakona koji je izradio ovlašteni arhitekt ili ovlašteni inženjer građevinarstva.
Članak 14.
Zahtjevu za donošenje rješenja o izvedenom stanju za nezakonito izgrađenu pomoćnu zgradu u funkciji osnovne zgrade, koja ima jednu etažu i čija tlocrtna površina nije veća od 50 m² (u daljnjem tekstu: pomoćna zgrada) podnositelj zahtjeva prilaže:
– tri primjerka kopije katastarskog plana i
– akt na temelju kojega je osnovna zgrada izgrađena ili drugi dokaz da je osnovna zgrada zakonito izgrađena.
Očito je da su dokumenti javnog prostornog registra nekretnina : dokaz o vlasništvu – zemljišna knjiga , katastarski plan , GUP i PUP kao i DOF11 bitni dokumenti pri odlučivanju u skladu sa Zakona o postupanju s nezakonito izgrađenim zgradama , ali na žalost autora navedenog zakona svi navedeni prostorni registri nekretnina su VAN SNAGE UPORABE u statusu ZASTARE za bilo koju pravnu ili upravnu radnju što dovodi do činjenice TEHNIČKE NEPROVEDIVOSTI – PRAVNE PROCESNE SMETNJE, Zakona o postupanju s nezakonito izgrađenim zgradama
CITIRAM PRIJEDLOG ZAKONA :
Prijedlog zakona o izmjenama i dopunama ZAKONA O POSTUPANJU S NEZAKONITO IZGRAĐENIM ZGRADAMA , VLADA REPUBLIKE HRVATSKE pustila je u pravnu proceduru pod brojem : KLASA : 022-03/17-01/04 ; URBROJ : 50301-01/20-17-3 , od dana 09. veljače 2017. godine.
Na temelju članka 85. Ustava Republike Hrvatske (NN broj : 85/10 – pročišćeni tekst i 5/14 – Odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske ) i članka 172. Poslovnika Hrvatskog Sabora (NN broj : 8/13 i 113/16) , Vlada Republike Hrvatske podnosi Prijedlog zakona o izmjenama i dopunama Zakona o postupanju s nezakonito izgrađenim zgradama.
Za svoje predstavnike , koji će u njezino ime sudjelovati u radu Hrvatskog Sabora i njihovih radnih tijela , Vlada je odredila LOVRU KUŠČEVIĆA , ministra graditeljstva i prostornog uređenja , te IGORA ĆIŽMEKA , pomoćnika ministra graditeljstva i prostornog uređenja.
___________________________________________
MINISTARSTVO GRADITELJSTVA I PROSTORNOGA UREĐENJA
KLASA : 022-03/17-01/04
URBROJ : 50301-01/20-17-3
09. veljače 2017. godine
PRIJEDLOG
ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O POSTUPANJU S NEZAKONITO IZGRAĐENIM ZGRADAMA
Zagreb, siječanj 2017.
II. OCJENA STANJA I OSNOVNA PITANJA KOJA SE TREBAJU UREDITI ZAKONOM TE POSLJEDICE KOJE ĆE DONOŠENJEM ZAKONA PROISTEĆI
Navedenim Zakonom propisano je da se zahtjev za donošenje rješenja o izvedenom stanju, a kojim rješenjem se nezakonito izgrađena zgrada ozakonjuje, podnosi najkasnije do 30. lipnja 2013. godine. Nakon proteka propisanog roka utvrđeno je da je na cjelokupnom području Republike Hrvatske zaprimljeno ukupno 826.948 zahtjeva za izdavanjem spomenutog rješenja. Takav izuzetno velik broj zaprimljenih zahtjeva onemogućio je rješavanje tih predmeta od strane nadležnih upravnih tijela u razumnom roku. Stoga je Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o postupanju s nezakonito izgrađenim zgradama (Narodne novine, broj 143/2013) u svrhu što učinkovitijeg i bržeg procesa rješavanja zaprimljenih zahtjeva za izdavanje rješenja o izvedenom stanju osnovana Agencija za ozakonjenje nezakonito izgrađenih zgrada (u daljnjem tekstu: Agencija) koja donosi rješenja o izvedenom stanju u slučajevima u kojima njihovo donošenje u razumnom roku ne može osigurati nadležno upravno tijelo. Od dana stupanja na snagu Zakona o postupanju s nezakonito izgrađenim zgradama (4. kolovoza 2012. godine) do danas je pravomoćno riješeno 450.000 predmeta, što iznosi više od 55 % zaprimljenih predmeta, a što znači da se prosječno mjesečno rješava oko 14.000 predmeta.
Članak 35.
(1) Katastarski ured evidentira završenu zgradu, odnosno njezin završeni dio u katastarskom operatu sukladno posebnom propisu kojim se uređuje katastar ako je za tu zgradu, odnosno njezin dio doneseno rješenje o izvedenom stanju.
(2) Zgrada iz stavka 1. ovoga članka može se evidentirati po dijelovima na više katastarskih čestica.
(3) Katastarski ured, zajedno s dokumentima propisanim posebnim propisima za upis zgrade u zemljišnu knjigu, po službenoj dužnosti dostavlja nadležnom sudu rješenje o izvedenom stanju.
(4) Nezavršena zgrada, odnosno njezin nezavršeni dio evidentira se u katastarskom operatu sukladno posebnom propisu kojim se uređuje katastar i posebnom propisu kojim se uređuje građenje, nakon što se završi.
_____________________________________________
Vrste usluga kod legalizacije objekata
Prilikom legalizacije objekata biti će Vam potrebne dvije vrste usluga projektantske i geodetske. Ovlašteni projektant je inženjer građevine (zgrade do 400 m2), ili arhitekt (zgrade do i preko 400 m2).
Projektna dokumentacija za legalizaciju objekata:
Snimak izvedenog stanja
Najčešći slučaj kod legalizacije objekata je izrada projektne dokumentacije za manje zahtjevne zgrade (do 400 m2 za stambene i do 1.000 m2 za poljoprivredne objekte), tj. za potrebe izrade snimke izvedenog stanja. Snimak izvedenog stanja (između ostalog) sadrži nacrte građevine u obliku tlocrta svih etaža i krova, presjeka i pročelja zgrade koja se legalizira, a izrađuje ga ovlašteni inženjer građevine, ili ovlašteni arhitekt.
Geodetska dokumentacija za legalizaciju objekata
Geodetski snimak izvedenog stanja
Geodetski snimak izrađuje ovlašteni geodet. Ovaj snimak Vam je potreban samo ako građevina koju legalizirate nije uredno ucrtana u katastru u dimenzijama u kojima je i u trenutno izvedenom stanju. Geodetski snimak sadržava tlocrt izgrađene površine koji se pozicionira na parcelu u odnosu na katastarsku česticu, te u odnosu na DOF kartu parcele (avionski snimak).
Upis (ucrtavanje) građevina u katastar (to je dodatni trošak građanima REPUBLIKE HRVATSKE jer ponovno moraju platiti izradu geodetskog elaborata za upis objekta u katastarski i zemljišno-knjižni operat)
Iz predmetnog dokumenta razvidno je da je ADMINISTRACIJI REPUBLIKE HRVATSKE jedini cilj napraviti što veći trošak građanima REPUBLIKE HRVATSKE bez nekog pravnog i tehničkog učinka.
Izrazit ću se ovako : ZAKONA O POSTUPANJU S NEZAKONITO IZGRAĐENIM ZGRADAMA , pod brojem : KLASA : 022-03/17-01/04 ; URBROJ : 50301-01/20-17-3 , od dana 09. veljače 2017. godine je „bojanje tunela pedeseti (50) put bez kista/četke i bez boje na teret građana REPUBLIKE HRVATSKE !!!!!!!!“
Upis građevina u katastar zapravo nije dio legalizacije objekata, ali je logičan nastavak nakon što legalizirate objekta, tj. Dobijete Rješenje o izvedenom stanju. Prema novom Zakonu o legalizaciji iz 2017. godine, u katastar je moguće upisati i legalizirane građevine koje nisu dovršene.
Obaveza geodetske struke je „registriranje promjene u fizičkom prostoru“ , što znači da svaki izgrađeni objekt bez obzira da li ima ili nema građevinsku ili uporabnu dozvolu geodetska struka je obavezna po osnovi geodetskih metoda snimiti postojeće stanje i provesti predmetnu promjenu kroz katastarski i zemljišno-knjižni operat.
Da li izgrađeni objekt ima valjanu ili uopće nema papirnatu dokumentaciju to nije problem geodetske struke već je to isključivi problem Ministarstva graditeljstva i prostornoga uređenja REPUBLIKE HRVATSKE njenih uposlenika , znači državnih službenika i namještenika REPUBLIKE HRVATSKE s prenesenim ovlastima , odgovornih osoba građevinskih inspektora.
Građevinski inspektori su osobe sa visokom stručnom spremom (VSS) smješteni u uređenim službenim prostorijama , sa popratnom tehničkom opremom , klimatiziranim prostorijama i dobro „obučeni“ – odjela , cipele-salonke, haljinice, poslovna odjela , cipele – štiklice itd. Ali nažalost građevinski radovi izvode se na rubnim dijelovima grada u prašini i blatu pa nije baš zgodno da se osobe sa visokom stručnom spremom (VSS) šetaju po prašini i blatu.
„GRAĐEVINSKI INSPEKTOR“ osoba sa visokom stručnom spremom (VSS) dobiva plaću iz „državnog proračuna“ ali ne radi svoj posao , pa bi bilo zgodno kazniti građana REPUBLIKE HRVATSKE jer odgovorna osoba državni službenik i namještenik je zakonski zaštićen i ne može kazneno i materijalno odgovarati za svoj NERAD .
Pravno naslijeđe državnih službenika i namještenika REPUBLIKE HRVATSKE s prenesenim ovlastima je „NERAD“.
Jugo-nostalgičari
HRVATSKI ZAKONI retrogradno mogu iznimno ići do dana 25. 06. 1991. godine i to jedino u slučaju ako pravni prostor koji doneseni zakon regulira nije već pokriven neki drugim zakonom.
DA PODSJETIM ZABORAVNE :
Republika Hrvatska je postala subjekt
međunarodnog prava 15. siječnja 1992.
Prema nekim analitičarima Republika Hrvatska je postala subjekt međunarodnoga prava 15. siječnja 1992., onoga dana kada ju je priznala većina država Europske zajednice i neke druge države. Teza se oslanja na tzv. Konstitutivnu teoriju o priznanju, prema kojoj je priznanje dato od drugih država zapravo jedan od uvjeta za postojanje države, ima konstitutivni učinak. Prema ovoj varijanti za nastanak međunarodne osobnosti Republike Hrvatske nije relevantno priznanje dato ranije, od nekolicine drugih država, nego ono od većeg broja država, u međunarodnim odnosima relevantnijih
A prema drugim „AKADEMICIMA“ :
Republika Hrvatska je međunarodno pravnu
osobnost stekla 25. lipnja 1991.
Na referendumu održanom 19. svibnja 1991. u Republici Hrvatskoj, tada još federalnoj jedinici SFRJ, većina građana je odgovorila potvrdno na pitanje:
„Jeste li za to da Republika Hrvatska, kao suverena i samostalna država, koja jamči kulturnu autonomiju i sva građanska prava Srbima i pripadnicima drugih nacionalnosti u Hrvatskoj, može stupiti u savez suverenih država s drugim republikama (prema prijedlogu Republike Hrvatske i Republike Slovenije za rješenje državne krize SFRJ)?“
Građani su se u izboru između federacije i konfederacije izjasnili za konfederaciju. Rezultat referenduma je bio i osnova za donošenje povijesnih odluka Sabora Republike Hrvatske 25. lipnja 1991. Doneseni su sljedeći akti:
a) Ustavna odluka o suverenosti i samostalnosti Republike Hrvatske;
b) Deklaracija o proglašenju suverene i samostalne Republike Hrvatske, i
c) Povelja o pravima Srba i drugih nacionalnosti u Republici Hrvatskoj.
Iz ova dva „citata“ o određenju SAMOSTALNOSTI REPUBLIKE HRVATSKE definirani su maksimalni „DATUMI“ do kojih HRVATSKI ZAKONI smiju pravno djelovati RETROGRADNO , a to su :
25. lipnja 1991. godine
15. siječnja 1992. godine
HRVATSKI ZAKONI ne smiju djelovati u drugim suverenim državama . Htjeli mi to ili ne SFRJ je druga suverena država u kojoj su pravno vladali „ZAKONI SFRJ-a“ , rješenja iz upravnog ili pravnog posla stekla su svoju pravomoćnost na koju REPUBLIKA HRVATSKA nema pravnog utjecaja.
Što eksplicitno znači „„ZAKONA O POSTUPANJU S NEZAKONITO IZGRAĐENIM ZGRADAMA“ u slučaju da može i smije pravno RETROGRADNO DJELOVATI može i smije djelovati isključivo , prema jednim akademicima : do 15. siječnja 1992. godine , a prema drugim akademicima : do 25. lipnja 1991. godine.
Datum 25. lipanj 1991. godine za pravno djelovanje HRVATSKIH ZAKONA je „NEPROBOJAN ZID“ !
Predmetna činjenica definira da su svi izgrađeni objekti u fizičkom prostoru REPUBLIKE HRVATSKE zatečeni na dan 25. 06. 1991. godine (15. 01. 1992. godine) PRAVNA STEČEVINA REPUBLIKE HRVATSKE koja se ne smije dirati jer je to zatečeno činjenično stanje fizičkog prostora.
Legalizacija objekata izgrađenih prije 1968. godine.
Imam objekt građen prije 1968. koji nije ucrtan. Kako ga mogu legalizirati?
Svi objekti građeni prije 15. 2. 1968. godine smatraju se legalno izgrađenima i nema potrebe za legalizacijom. Sve što trebate je u uredu za katastar izvaditi Uvjerenje o starosti objekta. Navedeno uvjerenje će se izdati na temelju katastarskog plana (ako je objekt ucrtan u katastru prije 1968.), ili na temelju vojnih avionskih snimaka.
Imam objekt građen prije 1968. koji je ucrtan i kojem je sud donio presudu da je izgrađen prije 1968., ali mi gradski oci to ne priznaju i kažu da je objekt nelegalan.
Sa sudskom presudom o starosti građevine morate tražiti od ureda za graditeljstvo Uvjerenje o starosti građevine. Tek po ishodovanju ovog uvjerenja, Vaš objekt postaje legalan.
„ZANIMLJIVOST nepoštivanje „pravomoćne presude“ od UPRAVNOG TIJELA REPUBLIKE HRVATSKE.“ Očito je da lokalna uprava i samouprava smatra da je iznad zakona REPUBLIKE HRVATSKE. „PRAVOMOĆNU PRESUDU“ suda svako upravno tijelo REPUBLIKE HRVATSKE mora u cijelosti poštivati bez brava propitivanja.
Ustavom se traži, suglasnost s odredbama: članka 3. (načelo vladavine prava, poštivanje prava čovjeka, nepovredivost vlasništva, ), članka 5. stavka 1. (načelo ustavnosti i zakonitosti) , članak 19. (Pojedinačni akti državne uprave i tijela koja imaju javne ovlasti moraju biti utemeljeni na zakonu. Zajamčuje se sudska kontrola zakonitosti pojedinačnih akata upravnih vlasti i tijela koja imaju javne ovlasti.) Ustava Republike Hrvatske.
Slijedom navedene činjenice pravni postupak je kontrola upravnog postupka, a ne obratno.
Imam kuću izgrađenu bez građevinske dozvole, ali izgrađenu umjesto stare kuće od prije 1968. koja je srušena. Stara kuća je/nije ucrtana u katastru.
Kuća se u oba slučaja legalizira na klasičan način, ali ako stara kuća JE ucrtana u katastru, tada ne morate platiti vodni i komunalni doprinos, osim ako niste izašli izvan gabarita stare kuće. U tom slučaju plaćate doprinose za razliku u kubikaži. Ako niste izašli iz gabarita kuće, ili ste izašli samo u vis, ali ne i tlocrtno, tada Vam ne treba niti geodet. Ako stara kuća NIJE ucrtana u katastru, oslobođenje od kazne i doprinosa nećete moći dobiti.
Eksplicitno znači da „ZAKONA O POSTUPANJU S NEZAKONITO IZGRAĐENIM ZGRADAMA“ može isključivo djelovati od trenutka objave 18.07.2012. godine , ali s obzirom da ZAKON O PROSTORNOM UREĐENJU I GRAĐENJU ima punu pravnu snagu , puni pravni učinak i punu pravnu posljedicu do dana 01.01.2014. godine pa prema navedenoj činjenici „ZAKON O POSTUPANJU S NEZAKONITO IZGRAĐENIM ZGRADAMA“ može pravno djelovati tek od 01. 01. 2014. godine pa na ovamo , retrogradno ne smije djelovati jer je pravni prostor već uređen ZAKONOM O PROSTORNOM UREĐENJU I GRAĐENJU (od 13.07.2007 godine do 01.01.2014. godine)
Izvješće Odbora za prostorno uređenje i graditeljstvo o Prijedlogu zakona o izmjenama i dopunama Zakona o postupanju s nezakonito izgrađenim zgradama, prvo čitanje P.Z. br. 84
1. PRIHVAĆA SE PRIJEDLOG ZAKONA O IZNJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O POSTUPANJU S NEZAKONITO IZGRAĐENIM ZGRADAMA
2. SVE PRIMJEDBE I PRIJEDLOZI IZNIJETI U RASPRAVI UPUTIT ĆE SE PREDLAGATELJU DA IH UZME U OBZIR PRILIKOM IZRADE KONAČNOG PRIJEDLOGA ZAKONA
Za izvjestiteljicu na sjednici Hrvatskoga sabora Odbor je odredio predsjednicu Odbora, Anku Mrak-Taritaš.
AMANDMAN na Prijedlog zakona o izmjenama i dopuna Zakona o gradnji s Konačnim prijedlogom zakona P. Z. E. 94
Predsjedniku Hrvatskog Sabora podnio je AMANDMAN broj P.Z.E. br. 94/3, Klub zastupnika Stranke rada i solidarnosti , Stranka međugeneracijske solidarnosti Hrvatske , Reformista i nezavisnih zastupnika , dana 01. 03. 2017. godine , a potpisan od Predsjednika kluba gospodina KAŽIMIRA VARDE.
AMANDMAN na Prijedlog zakona o izmjenama i dopuna Zakona o gradnji s Konačnim prijedlogom zakona P. Z. E. 94
Predsjedniku Hrvatskog Sabora podnio je AMANDMAN broj P.Z.E. br. 94/2, Odbor za zakonodavstvo Hrvatskog Sabora KLASA : 023-03/17-01/26 , URBROJ : 6521-2-17- , od dana 01. 03. 2017. godine potpisan od Predsjednika odbora za zakonodavstvo gospodina DRAŽENA BOŠNJAKOVIĆA
AMANDMAN na Prijedlog zakona o izmjenama i dopuna Zakona o gradnji s Konačnim prijedlogom zakona P. Z. E. 94
Predsjedniku Hrvatskog Sabora podnio je AMANDMAN broj P.Z.E. br. 94/1, VLADA REPUBLIKE HRVATSKE , KLASA : 022-03/17-01/16 , URBROJ: 50301-01/20-17-4 . od dana 23. veljače 2017. godine , potpisanog od Predsjednika Vlade REPUBLIKE HRVATSKE gospodina mr. sc. ANDREJA PLENKOVIĆA
AMANDMAN na Prijedlog zakona o izmjenama i dopuna Zakona o gradnji s Konačnim prijedlogom zakona P. Z. E. 94
Predsjedniku Hrvatskog Sabora podnio je AMANDMAN broj P.Z.E. br. 94/4, Saborski zastupnik gospodin DAVOR VLAOVIĆ , dana 01. ožujka 2017. godine.
Predloženi AMANDMANI su „kozmetičke prirode“ da bi se stekao dojam da se nešto radi , a pri tome činjenično je da predloženi AMANDMANI ne mogu ispraviti TEHNIČKU NEPROVEDIVOST predloženog zakona jer su sve javna isprave iz domene prostornog registra nekretnina VAN SNAGE UPORABE , odnosno u ZASTARI SU pa donesena odluka , zaključak , rješenje ili presuda po osnovi isprava u statusu ZASTARE su NIŠTAVNA i NEUPOTREBLJIVA.
K O M E N T A R : Predloženi AMANDMANI su „kozmetičke prirode“ , dok stvarni prijedlozi koji utječu na provedbu samog zakona se ne uzimaju u obzir ili se čak ne navodi da su dani.
Državni službenici i namještenici „GRAĐEVINSKI INSPEKTORI“ zašto nisu kažnjeni zbog neobavljanja zakonom predviđenih radnji „PROVEDBA DUŽNOG NADZORA“ nad izvođenjem građevinskih radova u fizičkom prostoru.
Po osnovi ZAKONA O GRAĐENJU (NN 175/03) u poglavlju „Prava i dužnosti građevinskog inspektora“ član 154. ili prema ZAKONU O PROSTORNOM UREĐENJU I GRADNJI Klasa: 011-01/07-01/63 ; Urbroj: 71-05-03/1-07-2 ; Zagreb, 13. srpnja. 2007. godine sa punom pravnom snagom , sa punim pravnim učinkom i sa punom pravnom posljedicom da dana 01. 01. 2014. godine u dijelu „Obustava građenja“ član 299. građevinski inspektori su zakonski dužni donijeti rješenje o obustavi izvođenja građevinskih radova ako se postupa pri izvođenju građevinskih radova suprotno zakonu.
Propustom građevinskog inspektora ne provedbe povjerenog dužnog nadzora nad izvođenjem građevinskih radova vlasnik nekretnine stekao je PRAVNU ZAŠTITU „ZASTARU“ za bilo koji pravni progon vlasnika nekretnine i izgrađenog objekta jer u zakonskom roku građevinski inspektor nije pokrenuo upravnu i pravnu proceduru protiv vlasnika nekretnine i izgrađenog objekta u fizičkom prostoru . PRAVNU ZAŠTITU „ZASTARU“ nije moguće nekim drugim zakonom ukinut , kada nastupi „ZASTARA“ ona je trajna.
TRAJNA PRAVNA SMETNJA PRI SUDSKOM ODLUČIVANJU
Po osnovi javnih isprava iz domene
prostornog registra nekretnina :
ZEMLJIŠNE KNJIGE , KATASTARSKOG PLANA , POSJEDOVNOG LISTA , POMOĆNOG REGISTRA RAČUNANJA , ZIS-a , GUP-a i PUP-a
Sud kada donosi „rješenje/presudu“ po osnovi ZAKONA , sudski akt ima datum donošenja , datum pravomoćnosti i datum izvršenja . Kako je pravni akt dokaz o vlasništvu „prijepis zemljišno – knjižnog uloška“ VAN SNAGE UPORABE odnosno PRAVNO NIŠTAVAN DOKUMENT putem automatizma sudsko „rješenje/presuda“ iz „SUDSKOG POSTUPKA“ doneseno po osnovi „NIŠTAVNOG DOKAZNOG DOKUMENTA „prijepisa zemljišno – knjižnog uloška“ je ništavno odnosno PRAVNO I TEHNIČKI NEPROVEDIVO jer se ne može izazvati bilo kakav učinak na vlasnika nekretnine sa pravno i tehnički neprovedivim rješenjem.
Pravni dokument „prijepis zemljišno – knjižnog uloška“ VAN SNAGE UPORABE je činjenična PROCESNA SMETNJA.
O navedenom problemu BOŽIDAR VIDUKA magistar inženjer geodezije i geoinformatike nije pisao prvi puta već predmetna tematika je obrađena u brojnim tekstovima koji su objavljeni na „HOP – nezavisnom news portalu :
OTKRIVAMO KRIMINAL DRŽAVNE GEODETSKE UPRAVE REPUBLIKE HRVATSKE
VIJEĆE ZA GOSPODARSKA PITANJA PREDSJEDNICE RH PROZVALO ELITE I NESREĐENI KATASTAR
Zanimljivost ovog teksta je ta da „VIJEĆE ZA GOSPODARSKA PITANJA PREDSJEDNICE RH Kolinde Grabar-Kitarović konstatira , naglašava da su javne isprave iz domene prostornog registra nekretnina NIŠTAVNE u poglavlju „2.2. NEUREĐENOST GRUNTOVNICA I KATASTARA“ doku u poglavlju „2.2.3. PRIJEDLOG RJEŠENJA UZ PRIJEDLOG PROVEDBENOG PLANA“ apostrofirano je da su DRŽAVNA GEODETSKA UPRAVA REPUBLIKE HRVATSKE i MINSTARSTVO PRAVOSUĐA REPUBLIKE HRVATSKE izravno odgovorni za ništavnost javnih isprava iz domene prostornog registra nekretnina , kao i činjenicu da nema „POLITIČKE VOLJE“ da se problem riješi .
Za političku elitu bilo da je „elita“ plave boje ili crvene boje konstatacija „VIJEĆA ZA GOSPODARSKA PITANJA PREDSJEDNICE RH Kolinde Grabar-Kitarović je obvezujuća zakonska potreba „UREĐENJA“ kako zakonom tako i tehničkom provedbom.
Priča sa općinskog suda u Osijeku, kako je zemljišno-knjižni odjel sudjelovao u bezakonju
Stručno razotkrivamo zakonsko i fizičko nasilje A. Mrak Taritaš nad građanima i privatnom imovinom
Otkrivamo: Ministarstva Pravosuđa i graditeljstva i geodetska uprava – trolist kriminala
DRŽAVNO ODVJETNIŠTVO REPUBLIKE HRVATSKE RUKU POD RUKU SA KRIMINALOM
Zanimljivo je da su svi tekstovi objavljeni po osnovi činjeničnih , nepobitnih dokaza , ali nitko za to ne mari jer je najbitnije izvući u skladu sa zakonom maksimalni iznos novca iz džepova građana REPUBLIKE HRVATSKE.
BOŽIDAR VIDUKA
magistar inženjer geodezije i geoinformatike
HOP