DUBROVAČKI SLIKAR KAPETAN STJEPKO MAMIĆ LJETO USPJEŠNO ZAPOČEO IZLOŽBAMA NA PRESTIŽNIM KULTURNO-UMJETNIČKIM MANIFESTACIJAMA U FRANCUSKOJ I ITALIJI TE ZVANIČNIM PRIMITKOM U ČLANSTVO UVAŽENE FRANCUSKE FONDACIJE TAYLOR
NA SALONU POVIJESNOG PARIŠKOG UDRUŽENJA LA SOCIETE DES ARTISTES INDEPENDANTS U CANNESU I 60. FESTIVALU DEI DUE MONDI U SPOLETU STJEPKO MAMIĆ PREDSTAVIO SE NOVIM RADOVIMA. ISTOVREMENO IZLAŽE I U RIMU I TOKYU.
U francuskom Cannesu 23. Lipnja 2017. god. održan je svečani vernissage kojim je otvoren Salon des Artistes Independants po prvi put od davne 1884. godine kada je u Parizu osnovano ovo povijesno Uduženje nezavisnih umjetnika (La Société des Artistes Indépendants). Tako su se crvenim tepihom na modenskom Croisettu u Cannesu nakon filmskih zvijezda prošetali umjetnici, slikari i skulptori, čija su djela izložena u izložbenom prostoru Stare gradske luke ( Gare Maritime, Salon du Vieux Port de Cannes) te uz učesnike Cannes Lions u Festivalskoj Palači u sklopu proslave 70. godina Festivala u Cannesu kojim je pod pokroviteljstvom kanskog gradonačelnika Gosp. Davida Linsarda odana počast kreativnosti, inovativnosti, dizajnu i umjetnosti.
Dubrovački slikar Stjepko Mamić, kao jedini od Odbora pariškog Udruženja nezavisnih umjetnika pozvani umjetnik iz Hrvatske, izložio je dvije slike na lanenom platnu: Brasil- Olympic edition i po prvi puta sliku iz serije Meduze, pod nazivom L’Armada des Meduses koje su privukle pažnju brojnih posjetitelja i ljubitelja umjetnosti ali i samih umjetnika-izlagača koji su našem slikaru iskazali komplimente. Posebno se pozitivno na slikarstvo Stjepka Mamića osvrnula te umjetniku osobno čestitala predsjednica Societe des Artistes Independants Gospođa Lyliane Merit na čiji poziv je kapetan Stjepko izlagao u Cannesu. Naime, na ovogodišnjem izdanju Art Capital u veljači 2017., koji inače predstavlja najveću i najznačajniju smotru likovnosti Francuske i jednu od najrespektabilnijih svjetskih izložbi, koja se održava pod visokim pokroviteljstvom predsjednika Francuske Republike i ministrice kulture i veza R. Francuske u čuvenoj Grand Palais u organizaciji četiri najvažnijih Udruženja umjetnika Francuske i Muzeja Francuske, Mamićeva tada izložena slika Net-Paris edition iz njegove iznimno uspješne serije „Net“ ( Mreže) na Salonu Dessin et Peinture a l’eau je priskrbila našem umjetniku službenu pozivnicu za izravno sudjelovanje na narednom Art Capital 2018. ali i za ovu izložbu na Salonu u Cannesu. Zahvaljujući tome pozvan je od strane La Société des Artistes Indépendants da s njima izlaže u Louvru kao i da izravano s njima izlaže na Art Capital 2018. u veljači 2018. god. sklopu njihovog Salona u Grand Palais gdje se nalazi i službeno sjedište ovog Udruženja nezavisnih umjetnika. Budući je kapetan Stjepko pozvan da izlaže opet na Salonu Salonu Dessin et Peinture a l’eau i da mu je data mogućnost da uz njih izlaže i sa jednim od dvaju drugih Salona: Salon des Artistes Francais ili Comparaisons , dogodila se neuobičajena situacija da je Stjepko Mamić praktično dobio prigodu da izlaže na 3 ili čak sva četiri Salona koji organiziraju Art Capital a propozicije su predvidjele dva zbog čega je službeno zatraženo tumačenje kako bi se našem slikaru dopustilo izvanredno izlaganje i sa trećim Salonom jer su se već nadležni članovi Odbora iz Salona Idependants izjasnili da mu oni tu mogućnost dopuštaju i žele da izlaže s njima na Art Capital 2018. No, budući je njegova matični Salon Salonu Dessin et Peinture a l’eau čiji je počasni predsjednik njegov dugogodišnji mentor Prof. Jean Maxime Relange i koji je uz njegovu drugu mentoricu prof. Dinu Pickard s Academie de Port-Royal najzaslužniji za ulazak u „visoko“ umjetničko društvo Mamić će pričekati njihovo službeno dopuštenje da li može izlagati s više od dva udruženja na Art Capital.
La Société des Artistes Indépendants (Udruga samostalnih umjetnika) osnovana je 1884. kao odraz želje tadašnje skupine inovativnih umjetnika koji su željeli prezentirati svoje radove samostalno. Paul Cézanne, Paul Gauguin, Henri de Toulouse-Lautrec, Camille Pissarro i osnivači Albert Dubois-Pillet, Odilon Redon, Georges Seurat i Paul Signac odlučili su stvoriti Salon des Independants kako bi slobodno prezentirali svoje radove javnosti. Tako su umjetnici koji su izlagali na ovim Salonima a kasnije postali povijesno najznačajniji predstavnici svoga doba tu svojevremeno prezentirali radove remek djela poput Seuratovog “Le baignade à Asnières”, Signacovog “Le Pont d’Austerlitz”, zatim djela Henri-Edmond Cross, Odilon Redon, Albert Dubois-Pillet, Louis Valtat, Armand Guillaumin, Charles Angrand, Paul Cézanne, Paul Gauguin, Henri de Toulouse-Lautrec i Vincent van Gogha. Brojne djela s ovih Salona kasnije su izlagana i postala dijelom fundusa u najuglednijim nacionalnim muzejima, galerijama ili privatnim kolekcijama, kao npr. pariškom Muzeju Orsay i državnim muzejima: Claude Monet, Pissarro, Renoir, Sisley, Maneta, Cezannea itd. Sa Artiste Independants su izlagali do 1905.godine Henri Rousseau, Pierre Bonnard, Jean Metzinger i Henri Matisse a u razdoblju od 1890. do 1914., poznatom kao La Belle Époque, praktički su svi umjetnici povezani s modernizmom i avangardom izlagali su na njihovim Salonima. Opus Salona des Artistes Independants obuhvaća radove različitih sitlova i pravaca u umjetnosti, od realizma, impresionizma do post-impresionizma, symbolizma, neo-impressionizma /Divizionizam/poentilizam , fovizma do radova ekspresionističke, kubističke i apstraktne umjetnosti.
Prvi Salon održan je iste godine kada su osnovani 1884. u Pavilion de la ville de Paris (Champs-Élysées). Godine 1895. i 1897. Salon des Indépendants održan je u Palais des Beaux-Arts (Champ de Mars). Između 1901. i 1907. godine, izložba je održana u Grandes Serres de la Ville de Paris (Cours-la-Reine, Pariz), također nazvanu Grande Serre de l’Alma, izgrađena za izložbu Sveučilišta 1900. godine. Od 1920. godine Saloni des Artistes Independants održavaju se u čuvenoj grandioznom zdanju Grand Palais na Champs-Elysées, gdje se nalazi sjedište njihovog udruženja a gdje se održava i Art Capital.
- god. Indépendants je organizirao retrospektivu djela njihovoga člana Toulouse-Lautrecaa, 1905. retrospektivne izložbe Seureta i Vincent Van Gogha. Jean Metzinger je 1903. izložio tri slike u Salonu des Indépendants a potom preselio u Pariz sa sredstvima od njihove prodaje. J. Metzinger je s Idependants izlagao zajedno s Robertom Delaunayom i 1904. godine, kada je Henri-Edmond Cross ( Henri-Edmond-Joseph Delacroix), predstavio na Salonu prvi put slike iz serije Venecija.
Cijeli niz respektabilnim imena koji u bili članovi i izlagali sa ovim povijesnim pariškim Udruženjem nezavisnih umjetnika na njihovim salonima ukazuje na činjenicu kakav uspjeh je postigao dubrovački slikar Stjepko Mamić i kakva čast je iskazana njemu kao umjetniku i priznanje njegovom radu. No, to je čast i za njegov rodni grad Dubrovnik u kojem živi i stvara ali i cijeloj Hrvatskoj. A kada se uzme u obzir da je postao stalnim članom Fondacije Taylor,uvažavajući činjenicu tko je njen osnivač Baron Taylor i što znači biti članom tako renomirane umjetničke asocijacije osnovane davne 1844. godine pod pokroviteljstvom francuskog kralja, dokaz je da je stvaralaštvo kapetana Stjepka Mamića kao suvremenog umjetnika već prepoznato od onih koji imaju svoje mjesto i značaj na visokoj razini u međunarodnom svijetu umjetnosti.
Dokaz tomu je i učešće na 60. jubilarom Festivalu dei Due Mondi ( Festival dvaju svjetova) koji je otvoren 29. 06. 2017.god. u talijanskom gradu Spoletu, gdje Festival objedinjuje vrhunski kolaž – spoj različitih vidova umjetnosti od glazbe,opere, plesa, kazališta, filma i i likovnosti do književnosti i poezije na najvišoj razini „crème de la crème”. A kada umjetnika i njegova djela, konkretno našeg slikara Stjepka Mamića i njegove dvije slike ( Android- Blue Fishes i Andromede Fish koje su bile izložene u klaustrumu Crkve Francesco della Vigna u Veneciji tijekom ovogodišnjeg 57. Biennale di Venezia) za ovakav prestižni događaj odabere i pozove kurator koji je jedan od najuvaženijih talijanskih i međunarodnih stručnjaka iz oblasti umjetnosti kao što je profesor Vittorio Sgarbi i kada su prezentirane na izložbi Spoleto Arte u sklopu 60. Festivala dei due Mondi, koju je uz njenog predsjednika dott. Salva Nugnesa na svečanom vernissageu 01. lipnja otvorio gradonačelnik Spoleta i predsjednik 60. Festivala dei Due Mondi gosp. Fabrizio Cardarelli, velika je čast i priznanje umjetniku, kao potvrda njegovog rada , truda i prvestveno talenta. Izložba u Spoletu na kojoj Stjepko Mamić izlaže s još 124 odabrana umjetnika, slikara i skulptora, ostaje otvorena do 27. srpnja 2017. i može se svakodnevno razgledati u Palazzo Leti Sansi.
Katalozi za izložbu Spoleto Arte i Festival dei Due Mondi su rađeni u Mondadori Editore koji je najveća izdavačka kuća u Italiji.
Istovremeno su u Rimu u Galeriji Rosso Cinabro i Tokyu, u LaLaport, Tokyo-Bay 03/07/2017 otvorene izložbe “Contemporary Collected” koje traju do 28/07/2017; kuratori izložbi su Joe Hansen i Cristina Madini. Ova izložba ima za cilj pokazati odabirom radova 41 umjetnika različitih stilova i medija kao presjek suvremenog europskog slikarstva, istovremeno ih predstavljajući u Rimu i Tokiju. U ove izložbe su uvrštena tri platna dubrovačkog slikara kapetana Stjepka Mamića.