EKSPERTIZA
POREZA NA NEKRETNINE
Od strane BOŽIDARA VIDUKE
magistra inženjera geodezije i geoinformatike
Treba se bojati države koja darove nosi u obliku zakona
98,8% teritorija REPUBLIKE HRVATSKE
Nema titulara – nema vlasnika
Zamijetio sam da tisak ili „Internet portali“ ne obraćaju pažnju na ZAKON O POREZU NA NEKRETNINE iako je „zakon“ vrlo delikatan i dotiče svakog građanina REPUBLIKE HRVATSKE u većoj mjeri.
„ZAKON O POREZU NA NEKRETNINE“ nazvao bi „plutajuća mina“ i to iz nekoliko razloga.
Jedan od osnovnih razloga je taj što „ZAKON O POREZU NA NEKRETNINE“ u bitnom utječe na znatno povećani iznos novca kojeg će država izvući iz džepova građana REPUBLIKE HRVATSKE .
Tekstovi koji su dostupni o „ZAKON O POREZU NA NEKRETNINE“ to su tekstovi koji prenose „Internet portali“ isključivo vezani uz izjavu Ministra financija Zdravka Marića i „hvalospjeva“ o „ni štetnosti“ i boljitku Zakona o porezu na nekretnine za HRVATSKE GRAĐANE , odnosno citirat ću tekst objavljen u više tiskovina: „Prilikom uvođenja poreza, ministar financija Zdravko Marić ustvrdio je da će za većinu građana obveza biti ista ili manja od komunalne naknade“. Izjava ministra financija gospodina ZDRAVKA MARIĆA nije točna jer ni jedna država na svijetu ne uvodi zakon o porezu na nekretnine a da pri tome bide porez manji od prethodnog poreza bez obzira u kojem obliku.
Ono što je činjenično VLADA REPUBLIKE HRVATSKE nije objavila kojim zakonima prestaje pravna snaga stupanjem na snagu Zakona o porezu na nekretnine.
REPUBLIKA HRVATSKA ima dva zakona po kojima građani REPUBLIKE HRVATSKE već plaćaju porez na nekretnine , a to su :
– Porez na katastarski prihod – vidljiv u posjedovnom listu katastarskog operata
– Porez na gradsko zemljište poznatiji kod građana u obliku „zemljarina“ ili komunalna naknada – porez koji naplaćuje lokalna uprava i samouprava koji nije nigdje vidljiv i ne zna se kako do njega dolazi.
Ono što je zajedničko jednom i drugom naznačenom porezu naplaćuju se po katastarskoj čestici i površini katastarske čestice. Javni prostorni podaci registra nekretnina su osnova za izračun i naplatu navedenih poreza.
USTAVNA KATEGORIJA je „vlasništvo“ , USTAV REPUBLIKE HRVATSKE po osnovi člana 48. jamči pravo vlasništva i pravo nasljeđivanja .
Predmetno jamstvo definira da nitko ama baš nitko ne smije povrijediti vlasništvo , pa tako ne smije povrijediti ni zakon privatno vlasništvo jer u protivnom USTAVNI SUD REPUBLIKE HRVATSKE mora po službenoj dužnosti donijeti odluku o zabrani primjene zakona o porezu na nekretnine jer je povrijeđen jamstveni USTAVNI POSTULAT „pravo vlasništva“.
Što treba znati o ZAKONU O POREZU NA NEKRETNINE ?
- Što se mijenja u oporezivanju nekretnina?
Od 1. siječnja 2018. nastupa jednostavni porez koji će zamijeniti postojeću komunalnu naknadu, spomeničku rentu i porez na kuće za odmor. U drugoj fazi, početkom 2020., uvodi se puni porez zasnovan na procjeni vrijednosti nekretnina.
Treba naglasiti da nigdje nije navedeno da ZAKONI koji se zamjenjuju ZAKONOM O POREZU NA NEKRETNINE danom 01. siječnja 2018. godine prestaje pravna snaga odnosno da su NIŠTAVNI i da se po njima ne može izvršiti bilo kakvo oporezivanje od dana 31. prosinca 2017. godine.
Poništenje ZAKONA koji se mijenjaju ZAKONOM O POREZU NA NEKRETNINE danom 01. siječnja 2018. godine moraju biti objavljeni u NARODNIM NOVINAMA .
- Koje se nekretnine oporezuju, a koje su izuzete od plaćanja poreza?
Porez na nekretnine obuhvaća većinu nekretnina. Izuzetak su jedino nekretnine u vlasništvu jedinica lokalne samouprave te sakralni objekti, i to samo dijelu u kojem se obavljaju vjerski obredi. Dakle porez zahvaća sve stambene i poslovne nekretnine, garaže, pomoćne prostore (zajednički dijelovi i prostorije), kao i prostore bez posebne namjene. Porez obuhvaća i neizgrađeno građevinsko zemljište, uz uvjet da ono svojom veličinom i oblikom ispunjava uvjete za građenje prema važećem prostornom planu i opremljeno je najmanje pristupnom cestom, vodo vima električne energije i vode.
Prvo i osnovno ne smije biti izuzetka o plaćanju poreza na nekretninama jer u tom slučaju je porez DISKRIMINACIJSKI , za jedne porez na nekretnine važi za druge porez ne važi što znači da na prostoru REPUBLIKE HRVATSKE imate povlašteni status „oni koji ne plaćaju porez“ i oni koji se pljačkaju „GRAĐANI REPUBLIKE HRVATSKE“ .
ZAKON O POREZU NA NEKRETNINE mora važiti za sve porezne obveznike pa tako i nekretnine u vlasništvu lokalne uprave i samouprave REPUBLIKE HRVATSKE kao i u vlasništvu pravnog subjekta REPUBLIKE HRVATSKE jer u protivnom USTAVNI SUD REPUBLIKE HRVATSKE zbog DISKRIMINACIJSKOG POSTUPANJA mora predmetni zakon poništiti u cijelosti.
Iz kojih razloga lokalna uprava i samouprava ne treba plaćati porez na nekretnine ?
Iz kojih razloga REPUBLIKA HRVATSKA ne treba plaćati porez na nekretnine .
Lokalna uprava i samouprava gradovi , naselja i sela kao i REPUBLIKA HRVATSKA su legitimni vlasnici nekretnina .
Kako je svaki vlasnik dužan plaćati porez na nekretnine tako ne smije biti izuzetka lokalna uprava i samouprava gradovi , naselja i sela kao i REPUBLIKA HRVATSKA su legitimni zakonski obveznici plaćanja poreza na nekretnine .
- Tko je obveznik plaćanja poreza?
Porez plaća vlasnik (samostalni posjednik) ili korisnik (najmoprimac) ako je porezna obveza prenesena na njega. Ako porezni obveznik nije poznat (napuštene nekretnine), sama nekretnina postaje obveznik poreza. Nekretnina će se teretiti za utvrđeni porez sve dok ga netko ne plati ili u konačnici ne prijeđe u vlasništvo grada ili općine.
Od 1996 godine prema ZAKONU O VLASNIŠTVU I DRUGIM SRODNIM PRAVIMA isključivo vlasnik raspolaže nekretninom u njegovom vlasništvu.
Iz doba „socijalizma“ odnosno doba SFRJ , postoje : vlasnici , posjednici i korisnici.
Vlasnike nekretnina vodi zemljišno – knjižni odjel nadležnih Općinskih sudova. Posjednike nad katastarskim česticama vodi DRŽAVNA GEODETSKA UPRAVA REPUBLIKE HRVATSKE u katastarskim operatima , a posjednici nekretnine vidljivi su u posjedovnom listu.
Od 1996 godine na snazi je vlasništvo pa pravnu snagu isključivo ima vlasnik upisan u zemljišno – knjižnom ulošku. Posjedovno stanje odnosno posjednik mora biti po službenoj dužnosti usklađen sa vlasničkim stanjem tako da je između vlasnika i posjednika znak jednakosti „=“.
Korisnik je osoba koja je u nekom pravnom odnosu sa vlasnikom nekretnine.
Zemljišnoknjižno stanje kao vanjski odraz
pravnog stanja nekretnine
Upisom stvarnih prava u zemljišne knjige nastaje jedno od osnovnih načela zemljišno-knjižnog prava, a to je načelo javnosti.
Takvim upisima stvarna prava na nekretninama se čine vidljivima svima i djeluju u odnosu na sve osobe. Pravni učinak publiciranja promjena glede stvarnih prava ostvaruje se upisom takve promjene u zemljišne knjige.
Iz publicitetne funkcije proizlazi oboriva presumpcija da je osoba upisana kao nositelj knjižnog prava zaista stvarni nositelj tih prava.
Direktna pravna posljedica takve presumpcije ogleda se u činjenici da onaj tko je upisan kao nositelj knjižnog prava ne treba ni na koji drugi način dokazivati da je nositelj tog prava, osim činjenicom da je upisan kao nositelj tog prava u zemljišne knjige. Onaj tko tvrdi suprotno dužan je to dokazati i na njemu leži teret dokaza.
Nadalje, onaj tko je nositelj stvarnog prava upisanog u zemljišnoj knjizi ovlašten je raspolagati tim pravom.
Na publicitetnoj funkciji upisa temelji se i zaštita povjerenja poštenih trećih osoba koje su postupale s povjerenjem u potpunost i istinitost zemljišnoknjižnog stanja.
Zemljišnoknjižno stanje se smatra potpunim na način da se uzima kako su u zemljišnoj knjizi upisana sva prava koja postoje na određenoj nekretnini, odnosno da na toj nekretnini ne postoje prava koja nisu upisana.
Zemljišnoknjižno stanje se smatra istinitim kada se uzima da postoje upisana knjižna prava upravo u korist osobe koja je u zemljišnoj knjizi upisana kao njihov nositelj.
Iz navedenih činjenica isključiva obaveza plaćanja poreza na nekretninu je vlasnika nekretnine.
Predmetna činjenica da porez na nekretnine plaća vlasnik isključuje izuzetak da se izuzimanju nekretnine u vlasništvu jedinica lokalne samouprave te sakralni objekti , lokalna uprava i samouprava je legitimni vlasnik , REPUBLIKA HRVATSKA je legitimni vlasnik , crkva bilo koje vjeroispovijesti je legitimni vlasnik , a obaveza vlasnika je plaćanje poreza na nekretnine.
Koja je zakonska osnova ili zakonska potreba izuzeti iz porezne obveznosti plaćanja poreza na nekretninu lokalnu upravu i samoupravu , REPUBLIKU HRVATSKU i sakralne objekte ?
Ako porezni obveznik nije poznat (napuštene nekretnine), sama nekretnina postaje obveznik poreza. Nekretnina će se teretiti za utvrđeni porez sve dok ga netko ne plati ili u konačnici ne prijeđe u vlasništvo grada ili općine.
Stvar „nekretnina“ ne može biti porezni obveznik jer sama stvar ne može imati dodanu vrijednost jer je nitko ne koristi , stvar je takva kakva je.
Postavlja se pitanje kako je došlo do slučaja da „porezni obveznik nije poznat“ ?
Zakonodavac , država REPUBLIKA HRVATSKA tvrdi da su javni prostorni registri nekretnina PRAVNO VALJANI i TEHNIČKI ISPRAVNI !
Sama konstatacija od države REPUBLIKE HRVATSKE da titular vlasnika nije poznat izaziva sumnju u valjanost javnih prostornih registara nekretnina.
Koji su razlozi da je VLASNIK ,porezni obveznik NEPOZNAT ?
Postoji nekoliko zvaničnih očitovanja iz kojih razloga VLASNIK nije poznat, a to su :
– U „zemljišnim knjigama“ koje su formirane po osnovi grafičke geodetske izmjere iz vremenskog intervala od 1855 godine pa do 17.11.1924. godine nisu provođena ostavinska rješenja , što znači da se nasljeđivanje nekretnine nije provodilo od strane nadležnog SUDA. Izravnu&nb sp; odgovornost za nepoznavanje vlasnika nekretnine snosi nadležni Općinski sud jer nije poštovao USTAVNI POSTULAT član 48. stav 4. „jamči se pravo nasljeđivanja“ .
– Nadležni Općinski sud provodio je NIŠTAVNE KUPOPRODAJNE UGOVORE jer je zemljišno – knjižni sudac provodio promet nekretnina po osnovi dva odnosno tri svjedoka da se transakcija nekretnine može i smije provesti .Za one koji ne znaju promjena vlasništva uz kupoprodajni ugovor ide po osnovi „izvršnog rješenja o promjeni vlasnika“ izdanog od zemljišno – knjižnog sudca . Izravnu odgovornost za krađu nekretnine i dugotrajnih pravnih postupaka snosi nadležni Općinski sud u kojem radi zemljišno – knjižni sudac. Kako sud štiti kriminal počinjen od strane zemljišno – knjižnog sudca nastupaju dugotrajni pravni postupci u kojima se zahvaljujući sudu ne zna tko je vlasnik nekretnine.
– Otimanje vlasništva od strane OPĆINSKOG DRŽAVNOG ODVJETNIŠTVA REPUBLIKE HRVATSKE , gdje se „oteto“ vlasništvo preprodaje , ali iz razloga što kupo-prodajni ugovor nije potpisao stvarni vlasnik promet nekretnina se ne može registrirati u zemljišnoj knjižnim ulošcima&nbs p; jer je činjenično počinjeno kazneno djelo „teška krađa vlasništva“
– Provedba prekobrojnih suvlasnika na nekretnini. Da bi predočio predmetnu činjenicu nepoznavanja vlasnika poreznog obveznika navest ću primjer „krušne peći“ površine 6m2. „Krušna peć“ ima svoj „zgradni broj“ što definira katastarsku četicu p ogodnu za pravni postupak nasljeđivanja. Provedbom pravnog akta „nasljednih rješenja“ i stjecanja prava suvlasništva dolazimo do zakonitih suvlasnika u visini od trideset (30) suvlasnika na katastarskoj čestici površine od 6m2. Osnovna porezna jedinica je najmanja površina izražena u jednom kvadratnom metru. Kako sam naveo nad 6m2ima trideset (30) suvlasnika , a najmanja porezna površina je 1m2 dolazimo da država naplaćuje 24m2 više poreza na katastarskoj čestici od 6m2, što izaziva počinjenje kaznenog&nbs p; djela „neosnovanog stjecanja materijalnog dobra“.
– Višekatni stambeni objekti izrađeni su na katastarskim česticama gdje je vlasnik nekretnine lokalna uprava i samouprava ili sama REPUBLIKA HRVATSKA. Predmetni višekatni stambeni objekt nije upisan u katastarskom operatu i zemljišno knjižnom operatu što znači da nije proved eno etažiranje vlasništva pa stvarni vlasnici nisu poznati. Iz kojih razloga je sada lokalna uprava i samouprava i REPUBLIKA HRVATSKA izuzeti iz porezne obaveza plaćanja poreza na nekretnine kada su isključivi krivci što titular vlasnik nije poznat. Da li to znači da će kupljene stanove vlasnici izgubiti zbog ne plaćanja poreza na nekretnine. N A P O M I N J E M : Lokalna uprava i samouprava , REPUBLIKA HRVATSKA , DRŽAVNA GEODETSKA UPRAVA REPUBLIKE HRVATSKE i zemljišno – knjižni odjeli nadležnih Općinskih sudova kategorički tvrde da  ; su javni prostorni registri nekretnina katastarski operat i zemljišno – knjižni operat PRAVNO VALJAN i TEHNIČKI ISPRAVAN registar , a pri tome se ne zna tko je titular vlasnik nekretnine . Navedene konstatacije valjanosti javnih registara iz domene prostornog registra nekretnina i nepoznavanje titulara vlasnika nekretnine ne mogu stajati u jednoj te istoj rečenici.
Kako će se stvar nekretnina teretiti za utvrđeni porez sve dok ga netko ne plati ili u konačnici ne prijeđe u vlasništvo grada ili općine predmetni postupak je „LEGALIZACIJA TEŠKE KRAĐE VLASNIŠTVA“.
Stvar „nekretninu“ ne može se teretiti poreznim opterećenjem ! Jednako tako porezni obveznik ne može plaćati retrogradno porez već isključivo porezni obveznik može plaćati porez od trenutka stjecanja vlasništva.
Konstatacija u Zakonu o porezu na nekretnine , citiram : „Nekretnina će se teretiti za utvrđeni porez sve dok ga netko ne plati ili u konačnici ne prijeđe u vlasništvo grada ili općine.“ , je oblik „OVRHE“ nad nekretninom što eksplicitno znači da država REPUBLIKA HRVATSKA zbog neplaćenog , nagomilanog poreznog duga može „OVRŠITI“ jedinu nekretninu što je u suprotnosti sa OVRŠNIM ZAKONOM.
- Kako se izračunava porezna obveza?
Porezna obveza obračunava se na ukupnu neto podnu površinu nekretnine (prostora koji je oporeziv), sukladno propisu o uvjetima i mjerilima za utvrđivanje zaštićene najamnine te na stvarnu površinu zemljišta.
Umjesto dosadašnje formule za komunalnu nakladu u kojoj su, uz vrijednost boda, parametri bili namjena i lokacija (zona), ubuduće će se pri izračunu porezne osnovice uzimati u obzir još dva koeficijenta – starost i stanje nekretnine. Na taj način kriteriji će biti bliži plaćanju prema vrijednosti nekretnine.
Tako će, primjerice, u slučaju dva stana jednake veličine u istoj zoni veći porez plaćati vlasnik novijeg stana.
Dakle godišnji iznos poreza po kvadratnom metru obračunske površine nekretnine utvrđivat će se množenjem vrijednosti boda, koeficijenta zone, koeficijenta namjene, koeficijenta stanja i koeficijenta dobi.
- Kako se određuju parametri za izračun poreza?
Zakonom o lokalnim porezima definirani su pojedini koeficijenti i raspon njihovih vrijednosti, a svaki grad (općina) unutar zakonskih okvira do 30. studenog 2017. treba donijeti odluke o vrijednosti boda, područjima zona, koeficijentima i rokovima plaćanja. Kako je većina gradova i općina za potrebu izračuna komunalne naknade već donijela odluke o vrijednosti obračunske jedinice (boda) te koeficijente zone i namjene, može se očekivati da ih većina lokalnih jedinca neće mijenjati.
U praksi to znači da će se izračun porezne obveze bazirati na postojećem izračunu za komunalnu naknadu uz dodatak novih koeficijenata (stanja i dobi nekretnine) koji su striktno definirani zakonom.
Koeficijent zone ovisi o lokaciji nekretnine odnosno pogodnosti položaja i komunalnoj opremljenosti određenog područja. Zakonom je određeno da je najviši koeficijent 1, a odnosi se na nekretnine u prvoj zoni grada (općine).
K O M E N T A R : U Prostornim Urbanističkim Planovima koji su definirani na kopijama katastarskih planova definirane su građevinske zone : Prva zona , Druga zona , Treća zona itd. kako prihod lokalne uprave i samouprave od POREZA NA NEKRETNINE ovisi o „koeficijentu zone“ , lokalna uprava i samouprava će proširiti „Prvu zono“ pa će tako putem automatizma povećati prihod od POREZA NA NEKRETNINE.
Širina građevinskih zona definiranih u PUP-u isključivo je u ingerenciji lokalne uprave i samouprave što dovodi do „legalne muljaže“ sa visinom POREZA NA NEKRETNINE .
Koeficijent namjene ovisi o vrsti nekretnine. Zakonom je određeno da je za stambeni prostor koji služi za trajno stanovanje te za garažni prostor i druge pomoćne prostorije koeficijent jedan. Za ostale prostore zakonom je predviđen širok raspon koeficijenata. Tako za stambeni prostor koji ne služi za trajno stanovanje (kuće za odmor, prazni stanovi) te za stambeni prostor koji služi građanima za iznajmljivanje koeficijent može biti od 1 do 6, a za poslovne prostore od 1 do 10.
Koeficijent stanja kreće se od 0,8 do 1,2, pri čemu se niži koeficijent odnosi na prostore koji nisu prikladni za uporabu, koeficijent jedan za prostore koji su prikladni za uporabu sukladno svojoj namjeni, a koeficijent 1,2 za prostore koji su prikladni za uporabu i raspolažu dodatnim sadržajima.
Koeficijent dobi ovisi o godini izgradnje. Zakonom je određeno da je za nekretnine izgrađene do 1940. godine koeficijent 0,8, za nekretnine izgrađene od 1941. do 1970. godine 0,9, za nekretnine izgrađene od 1971. do 1987. godine jedan, za nekretnine izgrađene od 1988. do 2005. godine 1,1 te za nekretnine izgrađene od 2006. godine i dalje 1,2.
K o m e n t a r : Način izračuna „koeficijenta dobi“ izgrađenog objekta je pogrešan , a evo zašto je pogrešan :
Izračun se treba provoditi svake fiskalne godine i to prema starosti trenutne EPOHE , što znači „danas smo najmlađi , a sutra smo već stariji“ na slijedeći način .
Početna godina za izračun „koeficijenta starosti objekta“ je fiskalna godina u kojoj se izračunava porez na nekretnine
– Starost objekta od 0 godina do 11 godina – koeficijent „dobi“ = 1,2
– Starost objekta od 12 godina do 29 godina – koeficijent „dobi“ = 1,1
– Starost objekta od 30 godina do 46 godina – koeficijent „dobi“ = 1,0
– Starost objekta od 47 godina do 76 godina – koeficijent „dobi“ = 0,9
– Starost objekta preko 77 godina – koeficijent „dobi“ = 0,8
Svake godine određeni broj zgrada zbog svoje navršenosti „starosti“ pada u niži „dobni“ razred , a određeni broj objekata dolazi po osnovi „novo – izgrađenih objekata“ , što znači da porez na nekretnine mora biti fleksibilan i promjenjiv što sa fiksnim dobnim granicama kako je to predoč eno u zakonu nije moguće jer je zakon o porezu na nekretnine fiksan i statičan što je iznimno nepovoljno za porezne obveznike .
Zakon dopušta gradovima (općinama) da socijalno ugrožene građane oslobode plaćanja utvrđene porezne obveze, ali zauzvrat moraju naći izvore sredstava iz kojih će se namiriti utvrđena porezna obveza.
K O M E N T AR : Predmetna činjenica „oslobađanje plaćanja poreza na nekretnine“ omogućava pogodovanje pojedincima i malverzacijama koje su neminovne u lokalnoj upravi i samoupravi zbog raznih dugovanja pri provedbi „lokalnih“ izbora (svake četiri godine) , što znači faktor „čovjek“ je izvor korupcije i malverzacije sa&nbs p; podatcima poreza na nekretnine.
Porez na nekretnine nije činjeničan već ovisi o brojnim procjenama i kategorijama procjene što dovodi zakon u status „PRAVNE I TEHNIČKE – NEPROVEDIVOSTI“ .
Porez na nekretnine mora biti jasan i nedvosmislen zasnovan na tehničkim – geodetskim podatcima svima javno dostupnim podatcima , svuda gdje se primjenjuje „faktor – čovjek“ ,otvorena su širom vrata prevarama , manipulacijama i krivotvorinama , pogodovanjima kako bi se porez na nekretnine smanjio ili u cijelosti ukinuo s obziro m da lokalna uprava i samouprava može i smije donijeti odluku o oprostu poreza na nekretnine.
Način izračuna porezne osnovice kako je ovdje prezentiran „LEGALIZIRA PLJAČKU GRAĐANA REPUBLIKE HRVATSKE“ .
Da pojasnim : Vlasništvo se može steći nasljeđivanjem ili pravnim prometom nekretnine prodajom i kupnjom . REPUBLIKA HRVATSKA po ovlašteniku Ministarstvu financija naplaćuje porez na promet nekretnina što znači da je vlasni porezni obveznik platio porezne obaveze prema državi za osnovu stjecanja vlasništva.< /p>
USTAVNI POSTULAT članom 48. stav 1. „jamči pravo vlasništva“ jednako tako stavom 4. „jamči se pravo nasljeđivanja“ povreda predmetnih načela je povreda USTAVA REPUBLIKE HRVATSKE.
Lokalna uprava i samouprava gradovi , naselja i sela definiraju planove prostornog uređenja u obliku GENERALNOG URBANISTIČKOG PLANA (GUP) i PROVEDBENI URBANISTIČKOG PLANA (PUP) .
Zakon o porezu na nekretnine za predmetne koeficijente koristi prostornu dokumentaciju GENERALNOG URBANISTIČKOG PLANA (GUP) i PROVEDBENI URBANISTIČKOG PLANA (PUP) , ono što zakonodavac ne navodi je da su svi prostorni registri nekretnina VAN SNAGE UPORABE pa tako i navedeni parametri.
GENERALNI URBANISTIČKI PLANOVI (GUP) i PROVEDBENI URBANISTIČKI PLANOVI (PUP) se izrađuje na katastarskim planovima predmetne katastarske općine bez obzira da li se to odnosi na grad , naselje ili selo.
Za ovu priliku koristit ću podatke objavljene na HOP – portalu :
u kojem VJEĆE ZA GOSPODARSTVO PREDSJEDNICE REPUBLIKE HRVATSKE gospođe KOLINDE GRABAR KITAROVIĆ decidirano navodi da svega 5% zemljišnih knjiga valja na prostoru REPUBLIKE HRVATSKE , što putem automatizma definira da valja svega 5% katastarskog operata odnosno da valja 5% katastarskih planova po osnovi kojih se određuje GENERALNI URBANISTIČKI PLANOVI (GUP) i PROVEDBENI URBANISTIČKI PLANOVI (PUP) , što za posljedicu ima da se ZAKON O POREZU NA NEKRETNINE može primijeniti na svega 5% teritorija REPUBLIKE HRVATSKE.
Nastavak komentar parametara po osnovi kojih se određuje porezna osnovica nije potreban jer se porezna osnovica za naplatu poreza poreznom obvezniku isključivo smije izračunati po osnovi PRAVNO VALJANIH i TEHNIČKI ISPRAVNIH javnih isprava iz domene prostornog registra nekretnina.
Kako sam ja BOŽIDAR VIDUKA magistar inženjer geodezije i geoinformatike osoba iz geodetske struk dostupni su mi službeni podatci o valjanosti zemljišnih knjiga kojima dokazujemo vlasništvo nad nekretninama.
Prema službenim tehničkim podatcima na teritorijalnom prostoru REPUBLIKE HRVATSKE valjanost ZEMLJIŠNIH KNJIGA iznosi negdje ispod 1,2% što definira da 98,8 % teritorija REPUBLIKE HRVATSKE ne raspolaže titularom – vlasnikom nekretnine .
Predsjednica REPUBLIKE HRVATSKE gospođa KOLINDA GRABAR KITAROVIĆ raspolaže „friziranim“ podatcima , uvećanim 300% kako bi tehničke službe „navukle“ valjanost zemljišne knjige na prostoru REPUBLIKE HRVATSKE na razinu od 5%.
Kao osobi iz geodetske struke službeni tehnički podatci su mi dostupni i prema njima , valjanost zemljišne knjige definirana je nešto manje od 1,2% katastarskih općina u REPUBLICI HRVATSKOJ . Ako netko tvrdi drugačije , a to su skloni tvrditi ekonomisti i političari REPUBLIKE HRVATSKE tada su dužni predočiti na javni uvid slijedeće dokumente :
1) Sudski ukaz Su – broj / godina kojeg donosi Ministar pravosuđa REPUBLIKE HRVATSKE o puštanju zemljišne knjige katastarske općine u pravnu uporabu
2) Zemljišno knjižno rješenje Z – broj / godina kojeg donosi Predsjednik nadležnog Općinskog suda uz suglasnost Voditelja zemljišno – knjižnog &nbs p;odjela o puštanju zemljišne knjige katastarske općine u pravnu uporabu.
3) U kojem vremenskom intervalu je provedeno javno izlaganje „geodetske izmjere“ vlasnicima nekretnina i kada su donesena „KOMASACIONA RJEŠENJA“&nb sp; od strane komasacione komisije.
4) Treći dokument je „UKAZ“ Ravnatelja DRŽAVNE GEODETSKE UPRAVE REPUBLIKE HRVATSKE o puštanju u pravnu uporabu katastarskog operata sa odgova rajućom ZEMLJIŠNOM KJIGOM sa točnom „KLASOM“ , „URBROJEM“ i datumom
Predmetni dokumenti su javni dokumenti s javnim uvidom , predmetni dokumenti moraju biti „ukršteni“ odgovarati po sadržaju i svrsi za predmetnu katastarsku općinu po osnovi :
ZAKON O DRŽAVNOJ IZMJERI I KATASTRU NEKRETNINA
Članak 47.
Katastarski operat katastra nekretnina stavlja se u primjenu danom otvaranja zemljišne knjige na temelju odluke ravnatelja.
Ravnatelj donosi odluku o stavljanju u primjenu katastarskog operata katastra nekretnina na temelju obavijesti ministra nadležnog za poslove pravosuđa o danu otvaranja zemljišne knjige za katastarsku općinu o kojoj je riječ, odnosno na temelju obavijesti o tome da su za dio katastarske općine za koji je provedena katastarska izmjera ili tehnička reambulacija sastavljeni svi zemljišnoknjižni ulošci.
Prije stavljanja u primjenu katastarskog operata katastra nekretnina u njega će se preuzeti potrebni podaci zemljišne knjige.
Odlukom o stavljanju u primjenu katastarskog operata katastra nekretnina za cijelu katastarsku općinu ili njezin dio izvan uporabe stavlja se dotadašnji cijeli katastarski operat katastra zemljišta ili dio tog operata.
Katastarski operat ili dio tog operata stavljen izvan uporabe pohranit će se u nadležnom područnom uredu za katastar, odnosno uredu Grada Zagreba.
Država u kojoj prema iskazu Predsjednice REPUBLIKE HRVATSKE gospođe KOLINDE GRABAR KITAROVIĆ valja svega 5% ZEMLJIŠNIH KNJIGA , a prema tehničkim podatcima nešto manje od 1,2% valja zemljišnih knjiga DRŽAVA kako takva DRŽAVA ne postoji .
DRŽAVA u kojoj se ne zna vlasnik nekretnine – titular nekretnine ne raspolaže svojim vlasništvom !
Postavlja se pitanje što rade nadležna i odgovorna državna tijela kojima je povjeren dužan nadzor nad prostornim registrima nekretnina Ministarstvo pravosuđa REPUBLIKE HRVATSKE i DRŽAVNA GEODETSKA UPRAVA REPUBLIKE HRVATSKE ?
Državni službenici i namještenici Ministarstvo pravosuđa REPUBLIKE HRVATSKE i DRŽAVNA GEODETSKA UPRAVA REPUBLIKE HRVATSKE uredno dobivaju „plaćicu“ ali ne obavljaju svoje dužnosti definirane ZAKONOM.
- Koje podatke trebate dostaviti?
Općine i gradovi dužni su prikupiti sve podatke o fondu nekretnina na svom području. Za nekretnine za koje se plaća komunalna naknada i porez na kuće za odmor već postoji evidencija i parametri za izračun. Međutim kako bi kompletirali evidenciju, trebaju prikupiti i podatke o starosti i stanju nekretnina.
Stoga možete očekivati poziv za dostavu podataka o nekretninama. Neki gradovi već su svojim građanima na kućne adrese poslali obrasce s podacima koje trebaju ispuniti, a neki su obrasce s javnim pozivom objavili na svojim we b stranicama. Krajnji rok za dostavu podataka je 31. listopada.
Kako se porezna obaveza poreznog obveznika isključivo smije i može izračunavati po osnovu javnog prostornog registra nekretnina :
1) Katastarskog operata
– Položaj katastarskih čestice u prostoru definirane su na katastarskim planovima
– Numerički informacijski podatci o osnovnoj prostornoj jedinici dati su u „posjedovnom listu“ i to
Broj katastarske čestice
Broj katastarskog plana na kojem se katastarska čestica nalazi
Ime i prezime posjednika nekretnine kojeg DRŽAVNA GEODETSKA UPRAVA REPUBLIKE HRVATSKE u svojim područnim uredima za katastar po službenoj dužnosti je dužna ujednačiti sa vlasnikom nekretnine
Kultura
Klasa
Opterećenje katastarske čestice upisom izgrađenih objekata na katastarskoj čestici
Katastarski prihod za potrebe određenja poreza na katastarski prihod
2) Zemljišno – knjižnog operata
– Broj zemljišno – knjižnog uloška
– Broj katastarske čestice
– Ime i prezime vlasnika upisanog u zemljišno knjižnom ulošku u „vlastovnici“
– Tereti „nekretnina“
– Upravni i pravni akti koji djeluju na vlasnika katastarskih čestica
Neprimjereno je od zakonodavca DRŽAVE REPUBLIKE HRVATSKE zahtijevati da vlasnik nekretnine sam sebe prijavi da plaća neku dažbinu državi i da sam sebi nanosi štetu.
Član 34. USTAVA REPUBLIKE HRVATSKE definira „DOM JE NEPOVREDIV“ , a član 35. USTAVA REPUBLIKE HRVATSKE definira „SVAKOM SE JAMČI ŠTOVANJE I PRAVNA ZAŠTITA NJEGOVA OSOBNOG OBITELJSKOG ŽIVOTA , DOSTOJANSTVA , UGLEDA I ČASTI.
Da se vratim na sam početak :
Od 1. siječnja 2018. nastupa jednostavni porez koji će zamijeniti postojeću komunalnu naknadu, spomeničku rentu i porez na kuće za odmor. U drugoj fazi, početkom 2020., uvodi se puni porez zasnovan na procjeni vrijednosti nekretnina.
Da li će netko dobrovoljno pustiti procjenitelja da se šeta privatnim vlasništvom i procjenjuje vrijednost nekretnine za uvećanje poreza na nekretnine to je privatna stvar.
Ono što je bitno , a to je da USTAV REPUBLIKE HRVATSKE definira Član 34. USTAVA REPUBLIKE HRVATSKE definira u stavku 1. „DOM JE NEPOVREDIV“ u stavku 2. definira : „SAMO SUD MOŽE OBRAZLOŽENIM PISANIM NALOGOM UTEMELJENIM NA ZAKONU ODREDITI DA SE DOM ILI DRUGI PROSTOR PRETRAŽI“ , što u ovom konkretnom&nbs p; slučaju znači da procjenitelj vrijednosti nekretnine može isključivo „poljubiti vrata“ i ostati izvan privatnog vlasništva .
Rješenje o procjeni vrijednosti nekretnine donosi se u „upravnom poslu“ koje podliježe ŽALBI nadležnom sudu.
Nitko , ama baš nitko ne smije prisiliti osobu da sama sebi čini štetu . Radnje „prisile“ s kojima čovjek čini sam sebi štetu definirani su KAZNENIM ZAKONOM i definiraju iznimno teška kaznena djela .
Javne registre nekretnina vode državna administrativna tijela REPUBLIKE HRVATSKE s prenesenim ovlastima DRŽAVNA GEODETSKA UPRAVA REPUBLIKE HRVATSKE sa svojim Središnjim uredom u Zagrebu i Područnim uredima za katastar , a Ministarstvu pravosuđa REPUBLIKE HRVATSKE povjeren je dužan nadzor nad vođenjem i kontrolom korištenja „ZEMLJIŠNIH KNJIGA“&nb sp; katastarskih općina u zemljišno – knjižnim odjelima nadležnih Općinskih sudova .
Svaki grad ima svoju „geodetsku službu“ kojoj su dostupni prostorni podatci iz domene registra nekretnina po osnovi „e – katastra“ i „e – zemljišne knjige“ , predmetna činjenica definira da gradski uredi nemaju ovlasti dostaviti „obrazac s javnim pozivom“ vlasniku , poreznom obvezniku da izvrši prijavu svoje nekretnine u svrhu naplate por eza jer je državnom tijelu lokalnoj upravi i samoupravi dostupan javni prostorni registar nekretnina.
Za potrebom javnog poziva da se vlasnik prijavi u svojstvu poreznog obveznika mora biti PRAVNO OBRAZLOŽENJE zašto je provodi postupak „javnog poziva“ prema vlasnicima nekretnina kada državno administrativno tijelo REPUBLIKE HRVATSKE s prenesenim ovlastima „ZEMLJIŠNO KNJIŽNI ODJEL nadležnog OPĆINSKOG SUDA“ ima podatke o vlasniku nekretnine , a predmetni& nbsp; registar VLASNIŠTVA nad nekretninama je dostupan lokalnoj upravi i samoupravi.
- Kada stiže porezno rješenje i koliko dugo je na snazi?
Na temelju prikupljenih podataka općina (grad) donosi porezno rješenje kojim se utvrđuje porezni obveznik, iznos poreza po kvadratnom metru obračunske površine, obračunska površina, ukupni iznos poreza u godišnjem iznosu i rokovi plaćanja.
Rješenje o porezu na nekretnine donosi se do 31. ožujka za tekuću kalendarsku godinu prema stanju nekretnine i poreznog obveznika na dan 1. siječnja tekuće godine i takvo rješenje je na snazi dok ne nastane promjena koja je od utjecaja na utvrđivanje porezne obveze.
Sve promjene koje nastanu tijekom kalendarske godine, a od utjecaja su na utvrđivanje porezne obveze (tj. sve činjenice koje utječu na visinu obračuna i utvrđivanje osobe poreznog obveznika), primjenjuju se od sljedeće kalendarske godine.
Ovdje treba naglasiti da „POREZNO RJEŠENJE“ je upravni akt koji je podložan „ŽALBI“ . Svaki pravni akt pa tako i „porezno rješenje“ može i smije biti doneseno po osnovi „PRAVNO VALJANIH i TEHNIČKI ISPRAVNIH“ dokumenata iz domene javnog prostornog registra nekretnina, u protivnom je porezno rješenje NIŠTAVNO RJEŠENJE i ne može proizvesti bilo kakav učinak na vlasnika nekretnina.
Što to u konačnici znači ?
Javne isprave iz domene prostornog registra nekretnina (zemljišna knjiga , katastarski plan , posjedovni list , GUP i PUP) su statusu javne vjere u pravnim i upravnim radnjama , a pri tome su javne isprave iz domene prostornog registra nekretnina VAN SNAGE UPORABE po osnovi „UREDBE-UKAZA“ donesene od strane VLADE REPUBLIKE HRVATSKE ; Klasa: 931-01/04-01/01 ; Urbroj: 5030115-04-1 dana 04.08.2004. godine. Samom primjenom javnih isprava iz domene prostornog registra nekretnina s javnom vjerom stavljenih VAN& nbsp; SNAGE UPORABE permanentno se čini kazneno djelo od strane državnih službenika i namještenika uposlenim u državnim administrativnim tijelima REPUBLIKE HRVATSKE s prenesenim ovlastima DRŽAVNOJ GEODETSKOJ UPRAVI REPUBLIKE HRVATSKE i Zemljišno knjižnim odjelima nadležnih Općinskih sudova : KRIVOTVORINA JAVNE ISPRAVE , KRIVOTVORINA VRJEDNOSNICE REPUBLIKE HRVATSKE (rang kaznenog djela krivotvorine novca) , STJECANJE MATERIJALNE DOBITI-NOVCA BEZ PRAVNE OSNOVE i ZLOUPORABA POLOŽAJA I OVLASTI .
Svi izrađeni PROSTORNI JAVNI REGISTRI iz kojih se izdaju „javne isprave“ izrađeni u kartografskom prikazu „Gauss-Krügerovoj projekciji meridijanskih zona“ koja je prema „UREDBI-UKAZU“ donesenoj od strane VLADE REPUBLIKE HRVATSKE ; Klasa: 931-01/04-01/01 ; Urbroj: 5030115-04-1 dana 04.08.2004. godine s punom pravnom snagom s punim pravnim učinkom , s punom pravnom posljedicom od dana 01.01.2010. godine stavljena VAN SNAGE UPORABE u status ZASTARE – NIŠTAVNOST – NEUPOTREBLJIVOSTI za bilo koju uporabu ili odlučivanje u pravnom ili upravnom poslu.
REPUBLIKA HRVATSKA pravno-kazneno i materijalno odgovara za valjanost i zakonitost svih javnih isprava ovjerenih žigom REPUBLIKE HRVATSKE i potpisom odgovorne osobe s prenesenim ovlastima.
PROSTORNI JAVN REGISTRI NEKRETNINA IZRAĐENI U „GRAFIČKOJ GEODETSKOJ IZMJERI“ „UREDBOM“ Ministra financija Države Srba , Hrvata i Slovenaca od dana 17. 11. 1924.godine su VAN SNAGE UPORABE – (datum „ZASTARE“ javnih isprava izrađenih po osnovi „GRAFIČKE GEODETSKE IZMJERE“ u hvatnoj mjeri i u prikaznom mjerilu orginala katastarskog plana 1:2904 ; 1:2880 ; 1:1440 ili 1:720 odnosno 1:2500 ; 1:1250 i 1:625)
REPUBLIKA HRVATSKA pravno-kazneno i materijalno odgovara za valjanost i zakonitost svih javnih isprava ovjerenih žigom REPUBLIKE HRVATSKE i potpisom odgovorne osobe s prenesenim ovlastima.
Primjenom „javnih isprava“ stavljenih VAN SNAGE UPORABE u pravnim i upravnim radnjama , stranci u postupku se izravno nanosi materijalna šteta od strane državnih službenika i namještenika REPUBLIKE HRVATSKE.
Donošenje odluka , zaključaka , rješenja i presuda po osnovi JAVNIH ISPRAVA stavljenih VAN SNAGE UPORABE za posljedicu izaziva NIŠTAVNOST odluke , zaključka , rješenje ili presude donesenih od strane suda.
NIŠTAVNOS javnog prostornog registra nekretnina
– PRVOG PRAVNOG REDA
- a)ZEMLJIŠNA KNJIGA
- b)Zbirka položenih ugovora
– DRUGOG PRAVNOG REDA
- a)KATASTARSKI PLAN
- b)POSJEDOVNI LIST
- c)Zbirka pomoćnih računanja
definiraju TRAJNU PROCESNU SMETNJU , onemogućavaju donošenje bilo kakvih presuda , rješenja , odluka ili zaključaka u pravnim ili upravnim poslovima.
Predmetna činjenica definira da je ZAKON O POREZU NA NEKRETNINE u svakom svom djelu PRAVNO I TEHNIČKI neprovediv zbog STALNE PROCESNE SMETNJE.
Izravnu kaznenu i materijalnu odgovornost za NIŠTAVNOST javnih isprava iz domene prostornog registra nekretnina imaju DRŽAVNA GEODETSKA UPRAVA REPUBLIKE HRVATSKE i MINISTARSTVO PRAVOSUĐA REPUBLIKE HRVATSKE.
Ministarstvo pravosuđa REPUBLIKE HRVATSKE na svojoj „web“ stranici imate podatke o „zatvorskom sustavu“ , „probacijska služba“ „elektronsko praćenje pravnih postupaka prema nadležnim sudovima“ ali ono što nema i što Ministarstvo pravosuđa „krije kao zmija noge“ a to je dostupan javni registar kada su ZEMLJIŠNE KNJIGE pojedinih katastarskih općina puštena u pravnu uporabu i po osnovi kojih datuma su u statusu zastare. Datumi koji definiraju PRAVNU ZASTARU ZEMLJIŠNIH KNJIGA KATASTARSKIH OPĆINA su 17. 11. 1924. godine i 01. 01. 2010. godine.
Ministar pravosuđa nikad nije dao odgovor na navedenu činjenicu i manjkavost pravnog sustava.
Nedopustivo je da DRŽAVNO ODVJETNBIŠTVO REPUBLIKE HRVATSKE ne želi znati da su sve javne isprave iz domene prostornog registra nekretnina VAN SNAGE UPORABE i da svim dopuštenim i nedopuštenim sredstvima brani kriminal koji se permanentno odvija svaki dan u službenim prostorijama DRŽAVNE GEODETSKE UPRAVE REPUBLIKE HRVA TSKE i službenim prostorijama OPĆINSKIH SUDOVA REPUBLIKE HRVATSKE.
Neprihvatljivo je da visokoobrazovana osoba sudac koji je završio „pravni fakultet“ koji je položio „sudački ispit“ ne razumje kada se tužitelj stranka u postupku poziva na ZASTARU javnih isprava iz domene prostornog registra nekretnina.
Kako može visokoobrazovana osoba obnašati dužnost zamjenika DRŽAVNOG ODVJETNIKA ili djelatnost sudca na svim navojima sudova REPUBLIKE HRVATSKE : OPĆINSKI SUD , ŽUPANIJSKI SUD , VRHOVNI SUD , a da ne razumje formulaciju da su javne isprave iz domene prostornog registra nekretnina VAN SNAGE UPORABE odnosno u statusu ZASTARE.
Ono što VLADA REPUBLIKE HRVATSKE uporno želi izbjeći , a to je da da odgovor zašto Bruxelles ustraje na milijardama od poreza na nekretnine .
GLAVNI RAZLOG UVOĐENJA „POREZA NA NEKRETNINE“ je to što „BRUXELLES ustraje na milijardama od poreza na nekretnine“.
Da se ne ponavljam podatci su dati u tekstu :
https://www.hop.com.hr/2017/03/12/dinko-cvitan-gdje-je-novac/
EVROPSKA UNIJA dala je REPUBLICI HRVATSKOJ više od 5 milijardi EUR-a za usklađenje katastarskog operata i zemljišno – knjižnog operata sa stvarnim stanjem u fizičkom prostoru, a VLADA REPUBLIKE HRVATSKE bila je dužna u omjeru 1:1 osigurati ostali iznos potreban za cjelovitu geodetsku izmjeru REPUBLIKE HRVATSKE koja je nužna u postupku izrade PRAVNO VALJANIH i TEHNIČKI ISPRAVNIH javnih isprava iz domene prostornog registra nekretnina.
Institucija „EVROPSKA UNIJE“ s obzirom da je dala novac ima pravo postavljati uvjete iz domene porezne politike REPUBLIKE HRVATSKE koje se odnose na nekretnine pa tako može i smije uvjetovati uvođenje „POREZA NA NEKRETNINE“ .
Kako REPUBLIKA HRVATSKA nije izvršila preuzetu zakonsku obavezu usklađenja prostornog registra nekretnina sa stvarnim stanjem u fizičkom prostoru , a činjenično je da je REPUBLIKA HRVATSKA „namjenski novac“ potrošila u neke druge svrhe koje nisu jasne EVROPSKOJ UNIJI , a ni građanima REPUBLIKE HRVATSKE , dolazimo do neoborive činjenice da su javni prostorni registri nekretnina : KATASTARSKI OPERAT i ZEMLJIŠNO – KNJIŽNI OPERAT neupotrebljivi za realizaciju – tehničku i  ; zakonsku provedbu ZAKONA O POREZU NA NEKRETNINE .
„POREZ NA NEKRETNINE“ od 2020 godine bit će veći u omjeru dvadeset (20) do pedeset (50) puta od današnjeg poreza na katastarski prihod i komunalne naknade. ZAŠTO ?
Vrijednost nekretnine u Osijeku i vrijednost nekretnine u Zagrebu nije ista pa prema tome nije isti porez na nekretninu za istu površinu katastarske čestice i istu površine individualnog stambenog objekta.
Vrijednost nekretnine u Osijeku i vrijednost nekretnine u Splitu nije ista pa prema tome nije isti porez na nekretninu za istu površinu katastarske čestice i istu površine individualnog stambenog objekta.
Vrijednost nekretnine u Osijeku i vrijednost nekretnine u Dubrovniku nije ista pa prema tome nije isti porez na nekretninu za istu površinu katastarske čestice i istu površine individualnog stambenog objekta.
Vrijednost nekretnine u Vladislavcima i vrijednost nekretnine u Osijeku nije ista pa prema tome nije isti porez na nekretninu za istu površinu katastarske čestice i istu površine individualnog stambenog objekta.
Vrijednost nekretnine u Našićkoj Breznici i vrijednost nekretnine u Osijeku nije ista pa prema tome nije isti porez na nekretninu za istu površinu katastarske čestice i istu površine individualnog stambenog objekta.
Građani REPUBLIKE HRVATSKE ne smiju biti diskriminirani , ista površina katastarske čestice i ista površina individualnog stambenog objekta na prostoru REPUBLIKE HRVATSKE mora imati isto porezno opterećenje po osnovi zakona o porezu na nekretnine ili se je inače širom otvorila vrata za „MITO I KORUPCIJU“ i malverzacije u domeni porezne polit ike.
REPUBLIKA HRVATSKA pri uređenju javnih prostornih registara nekretnina ne može se uspoređivati sa Švedskom , Njemačkom , Austrijom , Francuskom itd, jer su te zemlje po uređenju prostornih registara nekretnina od pedeset (50) do sto (100) godina ispred naše zemlje.
REPUBLIKA HRVATSKA se može uspoređivati sa zemljama koje su nastale raspadom SFRJ – a . Jedina napredna država koja je nastala raspadom SFRJ – a na ovim prostorima je SLOVENIJA.
Od trenutka osamostaljena SLOVENIJA je izdvajala ogromna materijalna sredstva za provedbu geodetske izmjere teritorija SLOVENIJE i usklađenja katastarskog i zemljišno – knjižnog operata sa stvarnim stanje u fizičkom prostoru.
Usporedimo li SLOVENIJU i HRVATSKU po osnovi uređenja prostornog registra nekretnina SLOVENIJA je miljama ispred HRVATSKE.
Ono što je bitno naglasiti SLOVENIJA je uvodila „POREZ NA NEKRETNINE“ nešto više od deset (10) godine i pri tome se je susrela sa dva milijuna (2.000.000) žalbi s obzirom na broj stanovnika 2.065.000 SLOVENACA , razvidno je da se je SLOVENIJA suočila sa tužbama i žalbama u visini 96,85% građana SLOVENIJE.
S obzirom na popis stanovnika iz 2011 godine i definiranog broja građana REPUBLIKE HRVATSKE u iznosu 4.284.889 , HRVATSKO PRAVOSUĐE u upravnim ili pravnim poslovima u svojim projekcijama mora očekivati 4.150.014 , novih predmeta , a dok se sudski postupci ne riješe ZAKON O POREZU NA NEKRETNINE se ne može primijeniti.
Smatram da je ovo jedan drugi prikaz ZAKONA O POREZU NA NEKRETNINE.
Kako su pravni postupci iznimno skupi kako sam prikazao podatke u tekstu na HOP – portalu :
https://www.hop.com.hr/2017/08/03/obajvljujemo-bilten-o-mafiji-u-pravosudu/
Dat ću neke informacije GRAĐANIMA REPUBLIKE HRVATSKE koji su punoljetni i sami odlučuju da li će pokrenuti pravni postupak protiv REPUBLIKE HRVATSKE ili ne.
U navedenom tekstu objavljenom na HOP – portalu da se uočiti da se postupci koji se vode protiv državnih službenika i namještenika u skladu sa ZAKONOM O DRŽAVNIN SLUŽBENICIMA I NAMJEŠTENICIMA vodi na teret REPUBLIKE HRVATSKE.
Prostorni registri nekretnina su VAN SNAGE UPORABE u statusu zastare , a zastara se definira po osnovi datuma kada je zemljišna knjiga puštena u pravnu uporabu i datuma UREDBE koja predmetne dokumente stavlja u zastaru.
Zemljišne knjige izrađene u vremenskom intervalu od 1855 godine pa do 17. 11. 1924. godine VAN SNAGE UPORABE SU od dana 17. 11. 1924. godine.
Zemljišne knjige izrađene u vremenskom intervalu od 17. 11. 1924 godine pa do 01. 01. 2010. godine VAN SNAGE UPORABE SU od dana 01. 01. 2010. godine.
Tužitelj podnosi „NAGODBU“ nadležnom OPĆINSKOM DRŽAVNOM ODVJETNIŠTVU. Općinsko Državno Odvjetništvo mora odlučivati u maksimalnom roku od devedeset (90) .
Nakon donošenja rješenja o odbacivanju „NAGODBE“ ili nakon isteka roka od devedeset (90) dana tužitelj vlasnik nekretnine dužan je u roku od osam (8) dana podnijeti nadležnom sudu „TUŽBU PROTIV REPUBLIKE HRVATSK“ .
Pravni postupci vode se na teret REPUBLIKE HRVATSKE , a odštetni zahtjevi dostižu milijunske iznose .
LOKALNA UPRAVA I SAMOUPRAVA objavljuje javni poziv građanima REPUBLIKE HRVATSKE koji je protu USTAVAN jer državna tijela REPUBLIKE HRVATSKE s prenesenim ovlastima DRŽAVNA GEODETSKA UPRAVA REPUBLIKE HRVATSKE i MINISTARSTVO PRAVOSUĐA REPUBLIKE HRVATSKE vode javne registre iz domene prostornog registra nekretnina pa je prema tome lokalna uprava i& nbsp; samouprava dužna koristiti iste javne isprave za izračun porezne osnovice za POREZ NA NEKRETNINE.
JAVNI POZIV SA PRILOŽENIM OBRASCEM ZA OBRAČUN POREZA NA NEKRETNINE :
Naselje _________________ ; katastarska općina : __________________
Ulica : __________________ ; broj katastarske čestice : ______________
Kućni broj : ______________ ; Poduložak : _________________________
1) Stambeni prostor za trajno stanovanje ; neto podna površina ; godina izgradnje ; ; godina rekonstrukcije ; stanje (1, 2, 3)
2) Stambeni prostor za povremeno stanovanje ; neto podna površina ; godina izgradnje ; ; godina rekonstrukcije ; stanje (1, 2, 3)
3) Prostor koji koriste neprofitne organizacije ; neto podna površina ; godina izgradnje ; ; godina rekonstrukcije ; stanje (1, 2, 3)
4) Garažni prostor ; neto podna površina ; godina izgradnje ; ; godina rekonstrukcije ; stanje (1, 2, 3)
5) Druge pomoćne zidane prostorije (spremišta , ljetne kuhinje , zimski vrtovi i sl.) ; neto podna površina ; godina izgradnje ; ; godina rekonstrukcije ; stanje (1, 2, 3)
6) Prostor bez namjene (prazni lokali i sl.) ; neto podna površina ; godina izgradnje ; ; godina rekonstrukcije ; stanje (1, 2, 3)
7) Poslovni prostori ( + oznaka djelovanja iz NKD 2007 za pravne osobe ) ; neto podna površina ; godina izgradnje ; ; godina rekonstrukcije ; stanje (1, 2, 3)
- a)Proizvodna djelatnost ; neto podna površina ; godina izgradnje ; ; godina rekonstrukcije ; stanje (1, 2, 3)
- b)Hoteli ; hosteli ; apartmani ; neto podna površina ; godina izgradnje ; ; godina rekonstrukcije ; stanje (1, 2, 3)
- c)Ostale djelatnosti ; neto podna površina ; godina izgradnje ; ; godina rekonstrukcije ; stanje (1, 2, 3)
7.1. ) Poslovni prostor je na području kulturne povijesne cjeline ? zaokruži DA ; NE
8) Neizgrađeno građevinsko zemljište ; neto podna površina ; godina izgradnje ; ; godina rekonstrukcije ; stanje (1, 2, 3)
9) Zemljište koje služi u svrhu obavljanja poslovne djelatnosti ; neto podna površina ; godina izgradnje ; ; godina rekonstrukcije ; stanje (1, 2, 3)
PODACI O POREZNOM OBVEZNIKU
Vlasnik nekretnine : ___________________________
„OIB“ – vlasnika nekretnine : ____________________
Adresa prebivališta , sjedišta ; ____________________
Adresa za dostavu pošte ako je različita od prebivališta : _____________
Kontakt broj / e – mail adresa : _____________________
Vlasnički udio : __________________________________
Korisnik nekretnine , ako je različit od vlasnika__________________
„OIB“ – korisnika nekretnine ; _______________________________
Adresa prebivališta / sjedišta _______________________________
Adresa za dostavu pošte ako je različita od prebivališta : _____________
Kontakt broj / e – mail adresa : _____________________
Ako porezni obveznik nije vlasnik nekretnine , navesti pravnu osnovu iz koje proizlazi obaveza (zaokruži)
1) Preneseno pravnim poslom (ugovor) datum ugovora
2) Nekretnina u vlasništvu Grada , Županije , REPUBLIKE HRVATSKE
3) Nema valjanog pravnog temelja (potrebno je dati izjavu tko se smatra pravnim obveznikom)
4) Vlasnik je nepoznat (potrebno je dati izjavu tko se smatra poreznim obveznikom)
U ___________________________ dana : __________________
Izjava o točnosti i istinitosti podataka :
Izjavljujem pod punom materijalnom i kaznenom odgovornošću da su gore navedeni podatci točni .
Potpis obveznika : ______________________
Prema navedenim podatcima razvidno je da se „javnim pozivom“ traže osobni podatci vlasnika nekretnine što je u suprotnosti sa USTAVOM REPUBLIKE HRVATSKE , članak 37. citiram ;
„Svakom se jamči sigurnost i tajnost osobnih podataka. Bez privole ispitanika , osobni se podatci mogu prikupljati , obrađivati i koristiti samo uz uvjete određene zakonom.
Zakonom se uređuje zaštita podataka te nadzor nad djelovanjem informatičkih sustava u državi .
Zabranjena je uporaba osobnih podataka suprotno utvrđenoj svrsi njihovog prikupljanja.“
Zanimljivost „javnog poziva“ je ta da „prijavu za porez na nekretninu“ dovoljno je potpisati , a tko je potpisao „obrazac“ to nije bitno „potpis može staviti na obrazac „prijatelj Pero od susjede moje tetke“ koji pojma nema čega sam ja vlasnik“ ali za lokalnu upravu i samoupravu to je legitimni dokument p o osnovu kojeg će mi se „odrezati“ porez. Za svakakve gluposti potrebno je „izjavu“ ovjeriti kod javnog bilježnika da bi predmetna izjava imala pravnu i zakonitu vrijednost po kojoj se može postupit.
„Prijavu za porez na nekretnine“ može svatko potpisati i u ime nekoga „da mu napakostiš“ poslati lokalnoj upravi i samoupravi da bi ga se teretilo sa enormno visokim porezom.
Da nije ozbiljno bilo bi komično !
Kako Područni ured za katastar , DRŽAVNE GEODETSKE UPRAVE REPUBLIKE HRVATSKE u posjedovnom listu sadrži sve tražene podatke nije razumljivo zašto lokalna uprava i samouprava ne koristi predmetni javni registar iz domene prostornog registra nekretnina .
Jednako tako Zemljišno – knjižni odjel nadležnog Općinskog suda u REPUBLICI HRVATSKOJ raspolaže traženim podatcima o vlasniku nekretnine i poreznom obvezniku nije razumljivo zašto lokalna uprava i samouprava ne koristi predmetni javni registar iz domene prostornog registra nekretnina
Lokalna uprava i samouprava do sada je naplaćivala „komunalnu naknadu“ što eksplicitno znači da sve tražene podatke lokalna uprava i samouprava ima i raspolaže njima , nije razumljivo zašto lokalna uprava i samouprava ne koristi predmetni javni registar iz domene prostornog registra nekretnina.
Prema ZAKONU O POREZU NA NEKRETNINE svaki vlasnik nekretnine – porezni obveznik za svog života od REPUBLIKE HRVATSKE dužan je dva (2) puta otkupiti istu nekretninu.
Predmetnu ekspertizu ZAKONA O POREZU NA NEKRETNINE sačinio je :
BOŽIDAR VIDUKA magistar inženjer geodezije i geoinformatije.
Broj priloga: 2 | |||
|
|||
|