Na akademiji studenti besplatno rade, a troši se 2.5 milijuna za tragikomične projekte

0
2713

Jezivo puno laprdanja u prazno za 2,5 milijuna kuna,  i 12 zemalja kako bi se “ujedinili” pseudo umjetnici. Skupi cirkus. Tako bi mogli opisati kulturna događanja na Likovnoj akademiji…

“CORNERS je platforma za umjetnike i publike koju pokreću kulturne organizacije s rubova Europe. Tijekom sedam i pol godina projekta, CORNERS je stvarao prilike za umjetnike i istraživače da koncipiraju i realiziraju multidisciplinarne suvremene umjetničke i kulturne projekte”

O čemu se zapravo radi?

Forsira se mulimedijalne gluposti i kolektivni radovi umjetnika čime se direktno uništava osnovni princip umjetničkog stvaralačkog procesa – kreacija umjetnika pojedinca.

Laprdaju nadugačko i naširoko u ogromnim tekstovima ni o čemu na toj stranici. I za to izvlače milijunske iznose.

 

Zemlje uključene u to su zemlje s “rubova Europe”, iz 12 različitih zemalja: Bosna i Hercegovina, Bugarska, Gruzija, Hrvatska, Italija, Poljska, Srbija, Slovenija, Španjolska (Baskija), Švedska, Ukrajina i Ujedinjeno Kraljevstvo (Engleska i Sjeverna Irska).

Imena tih “projekata” su tragikomična: Prozori, Atlas podrhtavanja, Igralište, Safari ovdje…

Recimo samo da studenti npr. novih medija plaćaju 800 kuna godišnje za troškove materijala na akademiji. Nikakav materijal na akademiji ne dobivaju. Ne razumijemo  što  je to  plaćeno tako skupo… najam prostorija, novac za plaćanje modela?!

Ovo je bitno u samom nastanku: “CORNERS je započet 2010. godine, a pokrenulo ga je šest kulturnih institucija: Intercult (Stockholm), Exodos (Ljubljana), POGON (Zagreb), Drugo more (Rijeka), City Culture Institute (Gdansk), i Umeå 2014 – European Capital of Culture. Projekt je zatim dalje razvijan s nekoliko institucija, novih partnera i suradnika:
Donostia / San Sebastian 2016 – European Capital of Culture, Arts Council of Northern Ireland (Belfast), ISIS Arts (Newcastle), REX (Belgrade), DokuFest (Prizren) i Teatro Pubblico Pugliese (Bari).”

Evo primjer jednog umjetničkog rada koji se zove “Igralište“  (Playground). Osmislili su ga umjetnici Miha Horvat (Slovenija), Riccardo Spagnulo (Italija), Gianfranco Mirizzi (Hrvatska) i Simon Farid (Engleska) je rastuća kolekcija igara gdje umjetnici prikupljaju razne igre koje se igraju diljem Europe, donose ih na nova mjesta i zajedno s lokalnom zajednicom stvaraju nove igre.

Ili ovaj projekt:  “Atlas podrhtavanja” (Atlas of Tremors) su osmislili umjetnici/-ice Phil Hession (Sjeverna Irska), Ivana Ivković (Hrvatska), Christian Cherene (Španjolska / Sjeverna Irska) i Ivan Marušić Klif (Hrvatska). Zajedno prikupljaju narodne pjesme zajednica povezanih s tkalačkom industrijom i proizvodnjom tekstila. Te tradicijske napjeve reinterpretiraju uz pomoć digitalne obrade zvuka. Rad putuje na različite lokacije, mapirajući Europu kroz pjesme., a zvukovi i slike su prikupljeni u razmjeni s lokalnim pjevačima.

Nije li ovo samo jedan skupi cirkus?

Naravno da to veze nema s umjetnošću, ali milijuni eura teku…

Radi li se o  pranju novca na internacionalnom nivou ili je neka druga priča?

U svakom slučaju financiranje odobrava Europska komisija…

Čini se da je to idealni okvir za loše profesore i loše studente, za izmišljanje tople vode koja se jako dobro plaća…

HOP