HRVATSKA DJECA – POKUSNI KUNIĆI! ŽELE UNIŠTITI NAŠ NACIONALNI IDENTITET!

0
1618

Vladimir Paar: “Bernardić je bio izvrstan u fizici, no izgleda da u politici nije doma!” Mislav Ježić: “Nećemo dopustiti uvođenje rodne ideologije u škole!”

Čak dva akademika gostovala su u Bujici Z1 televizije. Vladimir Paar i Mislav Ježić odgovorili su napadačima na HAZU, govorili o znanosti, ali i aktualnim društvenim i političkim pitanjima. Ugledni znanstvenici objasnili su protivljenje Akademije Istanbulskoj konvenciji i nametanju rodne ideologije te uputili oštre kritike na račun ministrice obrazovanja Blaženke Divjak zbog kurikularne reforme po Jokićevom receptu!

“Nisam bio siguran je li posao Znanstvenog vijeća Akademije da se izjašnjava o Istanbulskoj konvenciji, ali kada sam vidio da je taj tekst vrlo promišljen, argumentiran i da nikoga ne vrijeđa, podržao sam ga. Takva konvencija obavezuje zemlju koja je potpisuje da će sadržaje koji se nalaze u njoj uvesti u obrazovni sustav te zemlje! Bit ću vrlo sretan ako se u obrazovni sustav uvede nenasilje i svi problemi oko neravnopravnosti spolova, ali neću dopustiti da se građanima Hrvatske i roditeljima uvedu elementi rodne ideologije,” rekao je odmah na početku emisije akademik Mislav Ježić.

AKADEMIKE NASMIJALA IZJAVA HNS-ove MARIJE PUH!

Akademik Vladimir Paar odgovorio je napadačima na Akademiju koji su se ovih dana javili uvredama na osobni račun ljudi, a ne argumentima i pri tome sakrili iza imena ‘Psihološkog društva’ i ‘Društva sociologa’ što je na neprimjeren način distribuirala HINA: “To je pomanjkanje civilizacijskih normi ponašanja! To se može riješiti jedino obrazovanjem… Moja otkrića citiraju ugledni znanstvenici iz cijeloga svijeta u svojim radovima, postoje i dva prirodna zakona koja nose moje ime, a pogledajte kako se to tretira u Hrvatskoj!”

U emisiji je emitirana poprilično čudna izjava potpredsjednice HNS-a, izvjesne Marije Puh, rođene Slovenke iz Zagorja – kako je rekao voditelj. Puh je tražila što raniju ratifikaciju Istanbulske konvencije, govorila o tome kako je premijer Plenković već pristao na istu i da će HNS inzistirati pod svaku cijenu na kratkom roku. No, nije znala objasniti kada će se to dogoditi u Saboru, kao ni što će HNS poduzeti, ukoliko se ne dogodi… Iz njezine izjave koju je voditelj svrstao u rubriku ‘Vjerovali ili ne’, može se steći dojam da potpredsjednica HNS-a ni sama ne zna što želi, a još manje zna komunicirati s medijima… I akademike u studiju nasmijala je izjava potpredsjednice HNS-a.

AKADEMIK JEŽIĆ: – Tko god želi čuti argumente, odmah će prepoznati ima li ih netko ili ne. A tko inzistira na tome da se nešto provede samo zbog političke ili interesne motivacije, njemu argumenti ne trebaju. Očito je da ovdje postoji interesna i politička motivacija, a ne argumenti. Svatko se legitimira načinom na koji nastupa u javnosti, a hrvatski građani su inteligentni i to mogu prepoznati…

Ivan Munjin iz udruge ‘U ime obitelji’ u izjavi za Bujicu rekao je kako Hrvatska u svom zakonodavstvu već ima odredbe o sprečavanju nasilja nad ženama, a prošlog srpnja Hrvatski sabor donio je i novi zakon o sprečavanju nasilja u obitelj. “Hrvatskoj ne treba nikakva ratifikacija, već samo pridržavanje postojećih zakona,” izjavio je Munjin i zaključio: “Neki dijelovi iz Istanbulske konvencije su za pozdraviti, no ima i onih koji su neprihvatljivi – u njoj postoje jasni elementi uvođenja rodne ideologije. Ovo je prvi put da međunarodni ugovor donosi definiciju roda i nije dobro da se nepotvrđeni sadržaji unose kao obvezujući…”

PAAR O BERNARDIĆU: BIO JE IZVRSTAN U FIZICI, ALI POLITIKA JE TEREN GDJE NIJE DOMA!

Smijeh u studiju izazvala je i objava prepiske s Twittera šefa SDP-a Davora Bernardića kojega je jedna žena pitala da objasni koga to Istanbulska konvencija želi zaštiti ako je rod kategorija koju bira svaki čovjek. Bernardić nije znao objasniti definiciju roda kao ni odgovoriti na pitanje kako zaštititi žene, ako ne znamo tko se osjeća kao žena, a tko kao muškarac?!

“Bernardić je bio moj student… Bio je izvrstan student fizike! No, ovo je teren gdje on nije doma! Svatko će se susresti s istim problemom jer nećete nigdje dobiti definiciju roda. Spol se svodi na atome i molekule, a rod je koncept koji se stvara u našem mozgu. Bernardić je mogao otići u Ameriku i postati sjajan fizičar, ali ne znam za politiku,” komentirao je akademik Paar.

“Problem u cijeloj priči je da roditelji ne mogu birati što će im djeca učiti. Druga implikacija je prosvjed američke Udruge pedijatara o kojem se kod nas ne govori, a koji upozorava na to da se na djecu koja su nesigurna u svoj spol primjenjuje hormonska terapija. Ukoliko nisu sigurni u spol, daju im hormone suprotnog spola! To je zastrašujuća šteta za razvoj djece koja će dovesti do nesagledivih posljedica u strukturi društva,” iznio je zabrinjavajuće podatke akademik Ježić.

JOKIĆEVA KURIKULARNA REFORMA NIJE BILA U SKLADU S HRVATSKIM ZAKONIMA!

U emisiji je bilo govora i o kurikularnoj reformi, a akademik Ježić bio je vrlo kritičan.

“Početkom 2000-ih pokrenuta je inicijativa za obrazovnu reformu u jugoistočnoj Europi. Sjedište, koje je bilo u Zagrebu, sada seli u Beograd i zvat će se Sekretarijat. U sklopu planova o obrazovnoj reformi u jugoistočnoj Europi, treba razmotriti jesu li prijedlozi reforme Blaženke Divjak dio toga ili su neovisni, ali sudeći po tome kako se uzimaju dijelovi u Crnoj Gori, to je vjerojatno jedinstvena reforma. Postoji i inicijativa da se solunska verzija povijesti uvrsti u program, to je vrsta ujednačene povijesne perspektive, u kojoj ne smijete reći činjenice, poput onih da je postojala agresija na Hrvatsku i BiH. Nikad nismo čuli argument da je kurikularna reforma apsolutno nužna. Sustav treba unaprjeđivati kontinuirano kako bismo bili na razini suvremenih znanja, ali u dokumentima tzv. kurikularne reforme obuhvatili su blizu 3.000 stranica u 52 dokumenta. Profesor Dario Vretenar, predsjednik Hrvatske zaklade za znanost, pošao je od zaključka da reforma nije bila u skladu s hrvatskim zakonima zbog prevelike autonomije nastavnika. Problem je i u sadržaju, tako su čak i u fizici krivo bili navedeni neki temeljni pojmovi…”

Voditelj je postavio pitanje zašto se koristi riječ ‘kurikulum’, a ne kurikul, ako se već prevodi s latinskog, a tu je i hrvatska riječ uputnik koju je sugeriralo Vijeće za normu hrvatskog jezika na čelu s akademikom Radoslavom Katičićem. Nakon toga SDP-ov ministar Željko Jovanović raspustio je vijeće, što na banalnoj razini dokazuje kakvi su zapravo ciljevi cijele reforme… Akademik Paar potvrdio je voditeljeve riječi: “Akademik Katičić jasno je rekao da se koristi riječ uputnik, a ako se već koristi latinski, da se koristi riječ kurikul.”

HRVATSKA DJECA – POKUSNI KUNIĆI! ŽELE UNIŠTITI NAŠ NACIONALNI IDENTITET!

Bujica je otkrila da se u reformu uključio i British Council te da će Blaženka Divjak u suradnji s Britancima organizirati tribune i edukacije, a da će se kurukuli prevoditi na engleski i slati na recenzije kod Sorosevih profesora. To uključuje i povijest i hrvatski, a voditelj je napomenuo da smo čak i u Austor-Ugarskoj imali veću autonomiju i nešto što se zvalo ‘bogoštovlje i nastava’…

“To je pogrešan pristup! Imamo 120 vlastitih recenzija kurikula, Ministarstvo bi prvo to trebalo pogledati i vidjeti što može ići, a što ne! Potrebna je prava analiza stanja, ostaviti dobro, mijenjati loše. Idealan je bavarski model obrazovanja, tako misle i Amerikanci i Japanci, a mi se od njega udaljavamo! Metoda učenja koja se predlože u reformi isprobana je još prije nekoliko desetljeća u SAD-u i Njemačkoj – i nije uspjela. Naša djeca bit će pokusni kunići, što je nedopustivo,” jasan je bio akademik Paar.

AKADEMIK JEŽIĆ: – Kurikul hrvatskog jezika ima 186 stranica, od toga se sadržajem bave stranice 6-9, ostale stranice bave se ishodima učenja, a zadnjih 10 stranica govore o lektiri! Ishodi učenja čega?! To je kao da imate brašno samljeveno u mlinu u koji nitko nije donio zrnje!

AKADEMIK PAAR: – Mnogi recenzenti ističu da je vrlo problematičan odnos prema nacionalnom identitetu koji poštuje svaka članica EU. Odnos prema hrvatskom identitetu, povijesti, jeziku, umjetnosti i tradiciji trebao bi biti analogan kao što je u Njemačkoj, Švedskoj, Nizozemskoj, Italiji… A ovime kao da se želi uništiti naš nacionalni identitet!

MINISTRICA DIVJAK SE OSLANJA NA JOKIĆ-BUDAKOVE KADROVE!

Usprkos svemu, ministrica Divjak ponovno je u Ekspertne radne skupine zvala Jokić-Budakove kadrove. Tako primjerice, navedeno je u emisiji, Snježana Koren već danima hodočasti po školama i javno se hvali da joj je ministrica osobno zajamčila međunarodne recenzije svih kurikula. Akademik Ježić podsjetio je da se Zoran Milanović svojedobno “javno pohvalio kako je on osobno imenovao Jokića”, a Paar je nastavio: – Problem je i neujednačenost, nisu uključeni vodeći eksperti iz pojedinih područja, a zna se tko su. Nisu uključene ni vrhunske institucije… Za povijest nije nitko uključen iz Hrvatskog instituta za povijest ni iz Hrvatskog memorijalno-dokumentacijskog centra Domovinskog rata!

Akademik Ježić na kraju Bujice je rekao: – Osim toga što u recenzijama postoje primjedbe da se potiskuju teme koje su bitne za nacionalnu kulturu, potiskuje se i uopće nije prisutan, obrazovni standard.  Npr. u kurikulu hrvatskoga iz naznaka za lektiru vidi se da će se od učenika očekivati da godišnje pročitaju desetak djela, ne romana, od čega će samo dva biti obvezna, a drugo će birati… Među dva obavezna biti će Marulić i Gundulić jer su ipak prihvatili neke primjedbe recenzenata, ali u izbornu literaturu je stavljena Biblija ili Homerski epovi koji se uopće ne moraju pročitati. Postavlja se pitanje tko može čitati Marulića s razumijevanjem, ako ne pročita Bibliju?! Hoće li takav učenik razumjeti Juditu? Hoće li razumjeti Davidijadu? Tko ne pozna Homerske epove neće rezumjeti Gundulićevog Osmana ili Smrt Smail-age Čengića, neće razumjeti niti Marinkovićevog Kiklopa… Tko se donekle ne upozna s Petrarcom tome niti hrvatski petrarkizam neće ništa značiti… Dakle, postoji sustav naobrazbe u kojem se zna koja djela su utjecala na stotine i tisuće drugih djela i ako ta ne pročitate u doba školovanja, nego su vaš izbor – hoćete li se obrazovati ili ne, onda bi i škola mogla biti izbor, a ne obvezna!

Paar je na kraju emisije citirao Bill Gatesa: – Ikona kompjutorske revolucije kaže da su u nastavi i školama digitalna tehnologija i kompjutori jako korisni, ali najvažniji je učitelj! I ljudski odnos učitelja i učenika. A Steve Jobs, druga ličnost u toj hijerarhiji je zabranjivao školi u Kaliforniji u koju su išla njegova djeca, pretjerano korištenje kompjutora u nastavi! Neuroznanstvenici danas znaju da se upravo međuljudskim odnosima budi emocionalna inteligencija i tek onda se u potpunosti i kvalitetno prihvaćaju nova znanja. To je poruka ministrici Divjak.