Poseban ugođaj pariških smotri
Veoma prestižan, inovirajući program smotri visoke mode nedavno održanih u Gradu svjetlosti, garantirao je višednevnu prisutnost svjetskih medija i VIP uzvanika, kao i brendova svih stilova, sto pružaju poseban fashion visibilitet.
Chanel je svoju parišku razglednicu pokazao pod raskošnim, visokim, staklenim krovom čuvene Velike palace, dok je Armani privlačne modele pokazao u talijanskom veleposlanstvu. Lagerfeld je pripremajući svoj 85 rođendan, pretvorio slavnu palacu u obalu Seine sa čuvenim “bukinistima”,/”bouquin”, književno “le livre” na gradskom slengu znaci knjiga/, pločastim pločnikom i posebnim, prepoznatljivim spomenicima i atrakcijama, kojima obiluje svjetska prijestolnica mode. Manekenke daleko od stereotipa, pokazivale su neobične frizure-banane umotane na čelu, čuvene neo kostime Coco, uvijek u duhu vremena, aktualno sa suknjama i rukavima sto se otvaraju posebnim, veoma suvremenim zippovima. Brojna publika je vidjela brilijantnu verziju arhetipa Parižanke 21 stoljeća, svjetskog stroja za fantazme: elegantne, zavodljive, slobodne, samovoljne, tvrdoglave, doslovce punk- u osobnom duhu. Tri desetljeća kayser Karl oživljava genetičke kodove slavne marke : kostim, tweed, crno-bijele nijanse, perle, kamelije…
Giorgio Armani je napustio monumentalnu ukočenost place Chaillot kojeje godinama bilo mjesto njegovih smotri, odlučivši se za postklasični stil hotela Boisgelin, u kojem je smješteno talijansko veleposlanstvo u Francuskoj. Elegantni kostimi iz prošlog stoljeća prilagođeni modernom dobu, nanovo oduševljavaju : Skrojeni od lamea sa suknjama ili hlačama, upotpunjeni su perjem ili mrežastim detaljima.Volani prošiveni kristalima, urleti na hlačama i crne uske oprave kao stvorene za crvene tepihe, imali su najviše uspjeha.
Nadareni i inventivni Alexandre Vauthier malo poznat izvan granica Hexagonea, uživa u statusu modnog ornija. U pariškom Muzeju Dekorativnih Umjetnosti sagradio je labirint od stolica na teškom tepihu, boje šampanjca. Uske haljine pokrivene kristalima svih tonova i odsjaja, oprave fatalnih vamp žena printane panterskim i tigrastim uzorcima stavili su u prvi plan savršena, ženstvena tijela manekenki dok su vuneni kaputići kubskih oblika, kombinirani kratkim, elastičnim hlačama ili odjeća što podsjeća na španjolski stil, oscilirali između vjerskih i zavodničko dekoltiranih detalja. Publiku su zbunile neobične čizmice koje su “spuštale” modele i siluete dugih nogu.
Originalnost, inovacije, elegancije
Ispred raskošnog zdanja Doma Invalida, u blizini groba Napoleona Bonaparte, pod staklenom strukturom-ležerne pojave, odjevene u modele Pierpaola Piccoli sastavljene od kaputića, preklopljenih hlača, kapuljača, oprava karakterističnih za visoku modu, ostavile su prisutne bez daha. Žena labela Valentino raste na visokim potpeticama, obavijena raskošnim pliseom ili znalački proučenim drapiranim haljinama. Metalno perje uljepšava joj vrat, upućujući je na uspravno držanje, dok evoluira u varijacijama istaknutih monokromnih boja. Čuvena, crvena nijansa branda spaja se sa plavim ili zelenim preljevima, osvjetljavajući crno-bijele kompozicije odjeće.
Porijeklom Libanonac, Ziad Nakad odavno je integrirao pariške smotre i njihov, jedinstven, način ostvarivanja visoke mode. Nanovo je pokazao fantastične rezultate, svoje neprekidne potrage za bezvremenskim modelima, elegancijom i ljepotom pa visoku razinu ostvarivanja oprava i sofistikaciju osobnog stila. I ovaj put je uspio pokazati originalne, bajkovite fashion primjerke, koje je publika pozdravila velikim pljeskom.
Džana Mujadžić iz Pariza za HOP