Michael Kros kontrolira talijansku modnu kuću Versace, G. Courbetu za “Porijeklo svijeta” pozirala drugorazredna plesačica pariške Opere

0
5047

Versace 1 VENTE

Američka grupa modnih marki Michael Kros potpisala je ugovor za kontrolu čuvene, talijanske kuće luksuza-Versace, za više od dvije milijarde dollara/1,7 milijardu eura/.U okviru sporazuma , američki brand Blackstone, posjednik 20% dobara već četiri godine izlazi iz ugovora. Obitelj Versace  posjeduje ostatak poduzeća, nastavlja aktivno učešće u radu marke.
Čini se kako će u djelatnosti, pored Korsa ući i čuveni draguljar Tiffany and Co.Galski Kering  suprug Salme Hayek, Pinault, smatra prodaju preskupom. Michael Kors nije skrivao ambiciju za povećanje učešća u poznatim markama visoke gamme, nakon što je prošle godine, postao vlasnik britanskog branda luksuznih cipela-Jimmy Choo, za 1,2 milijardu američkih dollara. Aktualna godišnja zarada grupe je 4, 71 milijardi pa se povećala za 5%.

Michael Kors

Versace je pripremao ulazak na burzu od jeseni i ulaganje 20% kapitala za financiranje osobnog razvoja u inozemstvu. Ali glavni direktor Jonathan Akeroyd izjavljuje kako želi malo pričekati i staloženo razmisliti.
Milanski label je ostvario 686 milijuna eura ali direktor Akeroyd očekuje uskoro milijardu eura, podvukavši ostvareni porast za 18%.

 

 

Galantna plesačica

Constance modèle pour le tableau Origine du monde de Courbet
Tajna je čuvana od 1866 godine. Galski književnik Claude Schopp je nakon dugodišnjih napora istražio, da je za čuveno platno Gustavea Courbeta “Porijeklo svijeta” /Origine du monde/ pozirala Constance Quéniaux, drugorazredna plesačica pariške Opere.

(FILES) This file photo taken on June 3, 2014 shows two hauliers installing the Gustave Courbet's canvas "L'origine du monde" (The origin of the world) at the Courbet museum in Ornans, eastern France. The young woman who served as a model for Gustave Courbet to paint "The Origin of the World" was called Constance Queniaux, reveals French writer Claude Schopp in a book "The origin of the world, life of the model" (L'Origine du monde, vie du modele) to be released on October 4, 2018. / AFP PHOTO / SEBASTIEN BOZON
Courbet specijalist za pejzaže i portrete, šokirao je Pariz sredinom 60 godina 19 stoljeća, naslikavši ženski spolni organ u prvom planu platna. Lice modela je sakrio, koncentrirajući se na obline trbuha i grudi.Slika je danas izložena u Muzeju d’Orsay gdje je smještena 1995 godine, u kolekciju psihoanaliste Jacquesa Lacana. Postojalo je mnoštvo hipoteza o identitetu tajanstvenog modela : najprije je smatrano kako je umjetniku pozirala njegova ljubavnica Joanna Hiffernan, pa Jeanne de Tourbey, jedna od pratiteljica otomanskog diplomate Khalil-Beya, koji je i naručio platno.

Constance Quéniau à l'Opéra

Proučavajući prepisku Alexandrea Dumasa sina, s isto spisateljicom George Sand čije je pravo ime bilo Amantine Dupin, barunica Dudevant, autor knjige “Porijeklo svijeta, život modela” koju upravo objavljuje pariški izdavač Phébus, otkrio je tajanstvenu ženu. Radi se o Constance Quéniaux, plesačici pariške Opére.

Više od stoljeće i pol nagađanja i pretpostavki koje su punile novinske stupce, bile teme studija i ozbiljnih, umjetničkih prikaza. Schopp je poslije otkrića, proučavao i anketirao o postojanju gospođice Quéniaux jer “jedna tajna skriva druge”!
Rođena u skromnoj obitelji, odrasla je uz nepismenu majku.Prema istražitelju, piscu i dokumentaristi Schoppu, život smjelog modela se sastojao iz tri značajna perioda : siromašnog djetinjstva, stjecanja bogatstva zahvaljujući prostituciji i kraju posvećenom filantropiji:

-Bilo je neobično teško, gotovo nemoguće da žena 19 stoljeća promijeni društveni položaj-ističe autor.-Tijelo je imalo značajnu ulogu u ostvarivanju egzistencijalnih ciljeva.

Angažiranje u Operi značilo je mladoj djevojci izlazak siromaštva.
– Nije postigla umjetnička priznanja jer je tumačila sporedne uloge ali je Constance bila zamijećena po fizičkoj ležernosti- objašnjava književnik.

Da bi pristojno živjela, poput značajnog broja drugih privlačnih žena, odala se “galanteriji”! Kada je napustila karijeru plesačice, navodno zbog iscrpljenosti, posvetila se “prodaji osobnih usluga”. U “svijetu zadovoljstava” susrela je Khalil-Beya, otomanskog diplomatu i čuvenog kolekcionara umjetnina. Constance Quéniaux nije oklijevala postati njegova ljubavnica i “donositeljica sreće”.Da bi je ovjekovječio, naručio je platno slavnom Courbetu. Schopp ističe kako je Khalil bio fantastičan kockar, sposoban za jedno večer potrošiti milijun franaka.
Zahvaljujući novcu koji je godinama zarađivala i skupljala Constance Quérniaux je postala istinska i uvažavana dama. Od plesačice iz polu-svijeta, uzdigla se do značajnog položaja. Bliska cijenjenom glazbeniku Danielu-Françoisu Esprit Auber, posjećivala je poznate institucije i bila aktivna članica udruženja “Sirotište umjetnosti”, predano se brineći za djecu koju su ostavili roditelji- umjetnici.
Umrla je neudata i bez nasljednika.Ostatak imetka ostavila je osobi koja je radila kod nje.

Claude Schopp je posjetio njezino zadnje obitavalište- vilu u Cabourgu- nalik ne  baš one iz Proustovih spisa- kako sam kaže! Pisac je otkrio da je živjela u aristokratski namještenoj kući, što je odavalo osobu s mnogo istančanog ukusa za lijepo i skupocjeno.
-Ta žena nadahnjuje naklonost i simpatiju.Prošla je mnoštvo problema i zapreka, te teških okolnosti ali je ostvarila ono sto je željela-pomoći drugima!

Džana Mujadžić iz Pariza za HOP

HOP