STJEPKO MAMIĆ IZLAŽE U PARIZU NA POVIJESNOM SALON D’AUTOMNE
MREŽA STJEPKA MAMIĆA U PARIZU KAO APEL SVIJETU ZA SPAS MORA!
SLIKA PODMORJA DUBROVAČKOG KAPETANA NA 115. SALON D’AUTOMNE 2018. KAO MOTIVACIJSKA PORUKA ZA OČUVANJE PRIRODE!
U Parizu je 25. listopada 2018.god. na Champs Elysees otvorena 115. sezona čuvenog povijesnog pariškog Salon d’Automne ( Jesenji likovni salon) pod visokim pokroviteljstvom ministrice kulture Francoise Nyssen, gradonačelnice Pariza Anne Hidalgo i Jeanne d’Hauteserre gradonačelnice 8. pariškog arondismana (okruga) u kojem se nalaze Petit i Grand Palais, gdje je sjedište Salon d’Automne. Salon d’Automne se održava od davne 1903.godine.kada je prvim predsjedavao slavni skulptor Rodin, kao i da su kao svi veliki umjetnici kroz povijest ovdje izlagali. Na ovom Salonu su počeci fovizma i kubizam, mjesto gdje su svijetu predstavili svoja djela i Matisse, Picasso, Buffon i ostali čija su djela prvotno bila odbijena na najstarijim pariškim salonima Artistes Francais i Independants. Žiri ovogodišnjeg Salon d’Automne 2018 kojim predsjeda francuska skulptorica Sylvie Koechlin je ove godine odabrao ukupno 850 slikara iz cijelog svijeta koji dolaze iz 45 zemalja. Zastupljeni su svi vidovi umjetosti od slika, skulptura, gravure, umjetničke fotografije, arhitekture i dizajna do stripa i video uradaka. Radovi su prema odabiru stručnog žirija podijeljeni u 18 sekcija. Svečanom vernissageu održanom 24. listopada nazočio je veleposlanik Republike Hrvatske Nj. E. Filip Vučak sa suprugom.
Dubrovački slikar Capt. Stjepko Mamić uspješno predstavlja Hrvatsku sa njegovom slikom “Long Net”, 150x 200 cm, mix-media na lanenom platnu. Slika dubrovačkog kapetana uvrštena je u sekciju nazvanu EMERGENCES ( franc.spašavanje, hitnost) kao apel svijetu da ako se nešto hitno ne poduzme nestat će bogatsvo flore i faune koje prikazuju Mamićeva slika, izložena u odjeljku 57 Velikog paviljona duž Petit Palais. Kao suprotstavljenost još uvijek realnom prikazu ljepote našeg podmorja Stjepkova slika s prikazom ribarske mreže i mnoštvom riba uz bezbroj nijansi bajkovitog morskog plaventila tijekom noćnog ribanja na fero u sklopu ove sekcije, slike drugih umjetnika prikazuju kako će podmorje izgledati ako se hitno ne zaštiti od zagađenja svake vrste. Prikaz slika katastrofe zorno prikazuje kako će izgledati podmorje ako ne budemo znali sačuvati okoliš: sa slikama riba čudovišta lijevo od Mamićeve slike te desno slikom s prikazom mora i podmorja sa ljudskim i ribljim kosturima, dnom mora zatrpanim plastikom i industrijskim otpadom. Tu su i slike s prikazom svemira kojim dominira plamteći planet, Zemlji kao planetu koja izgara, groteskni prikazi izobličenih ljudskih i životinjskih likova. Stoga je Mamićeva mreža odabrana kao pozitivan primjer onoga što trebamo voljeti i čuvati, spasiti od uništenja. Ovo je pokazatelj kako motiv Mamićeve mreže izuzev slikovitog prikaza lijepog u umjetnosti u svijetu se doživljava i kao poziv za spas našeg planeta. Stoga nije čudno što je upravo Mamićeva slika s motivom noćnog ribanja na izložbi posvećenoj očuvanju okliša održanoj u muzejima Južne Koreje postala jednim od simbola za zaštitu prirode i mora, za što dobio plaketu njihovog Ministarstva okoliša a nakon izložbe u Academy of Arts u Seoulu, postala dijelom fundusa Nacionalnih muzeja Južne Koreje.
Za ovu 115. sezonu, poznati Salon d’Automne poziva putem medija posjetitelje da otkriju i dožive umjetnost današnjice i sutrašnjice, od četvrtka 25. do nedjelje 28. listopada 2018. godine. Popratni kulturni program obuhvaća koncerte ( klasični recital za klavir, salsu), konferencije, okrugle stolove po sekcijama, čitanje poezije , nastupe modnih dizajnera sa umjetnički oslikanim materijalima.Svake godine tijekom četiri dana Salon d’Automne posjeti oko 40.000 posjetitelja.
Ove godine dva umjetnika su istaknuti kao nositelji 115. sezone tradicionalnog pariškog Jesenjeg likovnog salona: pisac, pjesnik i kaligraf François Cheng, član Akademije znanosti i umjetnosti R. Francuske te umjetnik i autor stripa Franquin. Ambicija Salon d’Automnea 2018 da bude mjesto susreta između umjetnika, umjetnika i profesionalaca iz svijeta umjetnosti, a posebice susreta umjetnosti i publike je uspjela, o čemu svjedoče i objave u medijima.
https://www.salon-automne.com/en/home/http://www.leparisien.fr/culture-loisirs/sortir-region-
Od više tisuća prispjelih radova koji su zadovoljili kriterije Salona, u konačnici je predizborni žiri morao od 2.500 odabrati samo jednu od tri. Stoga je veliki uspjeh kada umjetnik nakon višemjesečnog rada žirija bude nagrađen mogućnošću izlaganja na ovom povijesnom Salonu.
Ono što su brojni umjetnici istaknuli kao jako važno jeste i jasno javno iskazani stav predsjednice Salon d’Automne skulptoric eSylvie Koechlin o tome kako treba pravu umjetnost zaštititi i odvojiti od silom nam, uz pomoć medija, nametnute konceptualne umjetnosti, kao performansa u kojem su upitni i forma i stavovi, te od raznoraznih aberacija u umjetnosti, od umjetnika koji su zastranili ali i od tzv. industrijskog recikliranja, rada s “neplemenitim materijalima” poput plastike, tvorničkih multi-proizvoda. Kao negativan primjer pri tome je navela kontroverznog umjetnika Banksy –a i njegovo uništavanje vlastitog djela, plastiku Jeffa Kones-a i Manzonieve limenke sa izmetom tj. izlučevinama kao aberacije. Njen stav je stav velike većine umjetnika koji se bave stvaranjem pozitivnog i lijepog u umjetnosti, ljubitelja lijepe umjetnosti ( franc. ameteurs) ali i ljudi od struke poput npr. poznatog talijanskog povjesničara umjetnosti Vitoria Scarbia koji jasno i glasno u javnosti govori da je pravo slikarstvo štafelajno slikarstvo, da su slike i skulpture baza umjetnosti, ističe kako treba odvojiti koceptualnu umjetnost i performans iz likovnosti u kazališno-scensku domenu. Samo tako će se sačuvati prava lijepa čista umjetnost od devastacije upravo kao što će se ljepota i čistoća našeg mora i podmorja ovjekovječenog na platnima kapetana Stjepka Mamića sačuvati od uništenja samo ako se svi udružimo i bez zadrške spriječimo onečišćenje mora i okoliša, svatko u svojoj domeni.