HOP

Svađa Talijana i Francuza oko Leonarda: Talijani traže povrat djela iz Francuske

Umjetnički ”nacionalizmi”

DŽANA MUJADŽIĆ- DOPISNIK IZ PARIZA

Talijanski muzeji su namjeravali uputiti u Francusku sva djela Leonarda da Vincija, za veliku izložbu što će se organizirati u najvećem planetarnom muzeju Le Louvre, listopada 2019 godine. Francuzi namjeravaju na dostojan način obilježiti 500 godišnjicu od izčeznuća najgenijalnijeg slikara, inovatora i znanstvenika Starog kontinenta.

Lucia Borgonzoni,  talijanska ministrica kulture, nastoji promijeniti odluku, ističući “nacionalni interes” i činjenicu da “Francuzi ne mogu sve imati”!

Poput Chopina ili Salvadora Dalija, Leonardo da Vinci spada u značajne umjetnike, čije duhovno naslijeđe Hexagone mora dijeliti s drugima! Buduća postavka obilježavanja pet stotina godina od umjetnikove smrti jer je isčezao 2 svibnja 1519, bi obuhvatila nekoliko perioda njegovog stvaralaštva pa je Italija obećala posuditi cjelokupne kolekcije, osim “Obožavanja magova” , teško pokretljivih iz firentinske zvanične galerije.

Poznati glasnik “Corriere della Sera”, nedavno je objavio kako Italija priprema nove pregovore s Francuskom. Lucia Borgonzoni, članica Lige, desne  partije koja je na vlasti od zadnjeg ožujka, objavila je “neostvarljivim” termine ugovora koje je bivši ministar kulture Dario Franceschini, potpisao prošle godine!

-Posudba platana galskom muzeju Le Louvre, stavila bi Italiju na margine velikog, kulturnog događaja, posebno što akademija Lyncéens priprema svoju postavku, sljedećeg kolovoza-podvukla je ministrica Borgonzoni, koja je dobro začudila Francuze pošto će se njihova izložba održati dva mjeseca kasnije, krajem listopada kako bi Talijani dostojno mogli obilježiti 500 godina od smrti stvaratelja Mona Lise.

Ministrica je, također, istakla :

Leonardo je Talijan koji je umro u Francuskoj! Gali su izjavu shvatili kao pokušaj smanjenja značaja njihove zemlje u postojanju genija iz Da Vincija.

-Trebamo nanovo raspraviti/ne dogovoriti/. Kada je samostalnost muzeja u pitanju, nacionalni interesi su najznačajniji.
Ali ugovor predviđa da Le Louvre posudi talijanskom muzeju Quirinal, sva djela drugog meštra Renesanse, Raphaela! Tamo će se obilježiti 2020 godine, isto 500 godina od nestanka čuvenog umjetnika. Lucia Borgonzoni naglašava kako Paris namjerava posuditi “samo pokretljiva djela, bez preciziranja njihovih naziva.

Diplomatsko-kulturni rat

 

Milanski dnevni list “Libero” je svoj nedavni tekst, posvećen sadržaju naslovio “Lucia Boronzoni objavila rat Francuskoj” a na Twitteru su ministričine izjave pokrenule po galskim tumačenjima, val šovinizma jer su izvjesni sugovornici  zahtijevali čak i povratak u Italiju, najčuvenijeg platna svijeta : portreta grofice Joconde!

Francuzi se pitaju kada će se neprijateljstva zaustaviti jer je umjetnik bio protjeran s tla koje još nije bio Italija, te da su sve njegove mecene bili imućni Gali. Pa da ne treba zaboraviti da je 62 godišnji Leonardo, umro u naručju kralja Françoisa I.

Situaciju je pogoršalo i otkriće crteža “Sveti Sebastian” s potpisom Da Vinci pa je najveći muzej na svijetu nastojao nakon otkrića mogućnosti prodaje na aukciji kupiti umjetninu. Ali klasiranje crteža “nacionalnim bogatstvom”, onemogućilo je prodaju jer je isteklo vrijeme, ostavljeno muzejima za traženje sredstava za kupovinu.”Sveti Sebastian” koji se procjenjuje na 15 milijuna eura, odnedavno je postao nedostupan.


Najteže je prihvatiti da najskuplje platno u historiji svjetskog slikarstva “Salvator Mundi”, koje je kupio saudijski prijestolonasljednik, neće biti na pariškoj izložbi. I pored burnih najava, slika nije pokazana ni u Louvreu u Abu Dhabiju. Aktualno skrivena, objekt je mnoštva nagađanja. Posebno jer je djelomično, djelo Leonarda da Vincija.

 

Modna suradnja
“Fairyland for Fashion” , privlačni događaj koji ujedinjuje sajmove posvećene modnoj industriji porijeklom iz Njemačke : Messe Frankfurt France, okupio je nedavno, blizu 20 000 posjetitelja. Njegov predsjednik Michel Scherpe je izjavio kako je zadovoljan aktualnim periodom i posebnim, pozitivnim ugodnijem sto ulijeva nadu! Zaključio je kako nema velikih, oblasnih dominacija ali se uspješnost odražava po nacionalnosti, usprkos napetim odnosima u modnoj industriji. Posjetitelji su došli sa svih strana svijeta i u francuske salone, s preciznim poslovnim trgovinskim idejama i ciljevima.

Ne treba zaboraviti kako svaki kontinent posjeduje blokove nacionalnih, modnih prvaka. Zaključeno je da su i posjetitelji podijeljeni po nacionalnostima osim Francuske, još uvijek pristalice pariškog koncepta salona Messe Frankfurt, sa povećanjem djelatnosti za 11%. Italija je poslovanje unaprijedila za 5%, Rusija za 7% a Švicarska za 16%, dok zemlje istočne Europe i Skandinavije bilježe vidljiv i značajan napredak. Ne zaostaju ni Indija pa Sjeverna Amerika, Južna Koreja, Libanon dok Kina biljezi polovni uspjeh isto kao i Hong-Kong, Pakistan ili Indonezija. Zbog zabrinjavajućih, političkih okolnosti, Brasil nije iskoristio svoje potencijale, dok su poslovanja s Tunisom u porastu. Oceanija i Australija ostaju u okvirima prihvatljivog sa napretkom od 2%.
Saloni Messe Frankfurt nastavljaju slušati i slijediti uspješna tržišta, isto kao i razviče ponuda, uvijek u adekvaciji sa Brandovima i imageu napretka, posebno u Južnoj Africi, zemlji sto je bila počasna uzvanica prvog izdanja Leatherworlda.

Messe Frankfurt je svjetski prvak organizacije salona, kongresa i događaja. S oko 2500 zaposlenih sto djeluju na 30 sitea, postiže godišnju zaradu od skoro 700 milijuna eura. Uspjeh ne izostaje jer se planski upotrebljavaju prednosti sektora i međunarodne distribucije, sto dozvoljava podršku ekonomskim interesima klijenata, visoku razinu usluga, ponudu na liniji i preciznu organizaciju. Gamma usluga je velika i sastoji se od iznajmljivanja prostora, građevina, konstrukcije štandova, osobne pomoći, hotelskih prezentacija. Sa sjedištem u Frankfurtu na Majni u vlasništvu je grada za 60%, dok Land Hesse posjeduje 40% aktivnosti.

Džana Mujadžić