Rijeka SEK 2020-(Sramota Europske Kulture 2020)!
Cijeli svijet će nam se smijati, biti ćemo glavna vijest BBC-a i CNN-a! Koliko moraš biti glup kad radiš novi krov na kući, a temelji te kuće propadaju u mulj?
Upravo se ista stvar dešava sa brodom Galeb. Restaurirao se namještaj a budžet za obnovu bar je trostruko manji od realnog. Naš se Vojko ufurao da je Tito, pa 100 000 000 gore dole, ko ga je*e nije da on kešira!
Evo Viktor Lenac dao ponudu na osnovu mjerenja limova podvodnog dijela broda unazad 10 godina?
Tragikomedija je uistinu preblaga riječ!
Evo dio prepiske između Viktora Lenca i tulavog poglavarstva na čelu sa još tulavijim gradonačelnikom: 3. RADOVI U DOKU
3.8 Izmjena čeličnih limova na podvodnom dijelu
vanjske oplate. Obračun stavke prema masi
ugrađenog materijala. kg 15000
“V. Lenac;Molimo pojašnjenje:
– iz koliko komada se sastoji 15000 kg specificiranih čeličnih limova (prosječna
težina inserta).
ODGOVOR NARUČITELJA(Grad Rijeka): Obzirom na to da je brod u moru i da je ispitivanje
debljina limova oplate rađeno prije deset godina ova stavka se ne može
preciznije definirati. Broj komada inserta nakon defektacije.
V.Lenac- Koliki dio se odnosi na jednodstruko a koliko na dvostruko zakrivljeni lim?
ODGOVOR NARUČITELJA (Grad Rijeka): Obzirom na to da je brod u moru i da je ispitivanje
debljina limova oplate rađeno prije deset godina ova stavka se ne može
preciznije definirati.
– Obzirom da stavka glasi „Izmjena čeličnih limova”, da li smo pravilno razumjeli
da izmjena unutarnje če… bože me sačuvaj! NOVEMBER 2009. GODINE GOSPODNJE!”
Grad Rijeka je i formalno postao vlasnik bivšega Titova broda Galeb. Visoki trgovački sud potvrdio je rješenje riječkoga Trgovačkog suda kojim je taj brod u svibnju na javnoj dražbi dosuđen Gradu Rijeci. Galeba je Rijeka platila 150.000 dolara. Brodu je potvrđen status kulturnog dobra, a Županija i Grad planiraju ga pretvoriti u muzej. Brod se prodavao da bi se namirila dugovanja za lučke pristojbe i vez, veća od pola milijuna dolara.
U tom trenutku nije postojalo nikakvo konkretno idejno rješenje ili plan restauracije Galeba, a ni Obersnel, kao uostalom ni itko drugi, nije znao koliko bi točno novca trebalo za restauraciju broda. Prema nekim neslužbenim procjenama iz 2008. godine restauracija bi mogla stajati do 10 milijuna dolara, i to u slučaju da se Galeba ne namjerava obnavljati za ponovnu plovidbu.
Ako bi budući vlasnik baš želio da Galeb kao nekad kruži morima, za to bi mu trebalo i do 40 milijuna dolara. Upravo su na toliki iznos vrijednost potpune obnove Galeba 2008. godine procijenili stručnjaci koje je angažirao jedan od najbogatijih europskih biznismena, Enver Moralić. Moralić je svojedobno namjeravao kupiti nekadašnji Titov brod, te ga koristiti za plovidbu, ali prije svega kao prostor za ekskluzivne prezentacije. No kada mu je rečeno da bi ga ta investicija stajala 40 milijuna dolara, Moralić je shvatio da za toliki novac može kupiti dvije luksuzne jahte pa je odustao od kupnje.
Zanimljiva je činjenica kako je (Obersnel) Grad Rijeka sklopio ugovor s tvrtkom Marine and Energy Solutions DIV d.o.o. za izradu potrebne projektne dokumentacije za obnovu motornog broda Galeb. Vrijednost ugovora (neslužbeno) je oko 800.000 kuna, a tvrtka je u vlasništvu Tomislava Debeljaka koji je slučajno radio projektni plan za biznismena Envera Moralića, što bi jednostavnom matematikom značilo da je gradonačelnik platilo već napisani projekt iz 2008.godine samo za neslužbeno 800 000 gradskih kunića. Iskreno koliko moraš biti glup da prepisivanje plana starog 10 godina platiš 800 000 kn?
Za ispisati imena poginulih branitelja na spomeniku u Rijeci se nema novaca? Ali za brod umrlog koljača kojem se ne zna niti ime, ima se najmanje 10 milijuna!
HOP