HRVATSKA NAFTA USKORO VAN GRANICA DOMOVINE – samo prema istoku!
Od 2014. tvrdimo da se radi o neprijateljskom preuzimanju Ine, s osnovnim ciljem otimanja hrvatske nafte. Nafte koja nije Inina, pogotovo ne Molova ili mađarska, već od svih nas građana RH.
Na slici je sustav Janaf-a.
Zašto tvrdimo sve ove godine da se domaća nafta neće prerađivati u Rijeci?
Kapacitet cjevovoda je navodno 180 tisuća tona (nisam siguran u apsolutnu točnost podatka). U Sisku se ova količina skuplja skoro tri mjeseca (sa moslavaćkih i slavonskih polja). Ako pošaljemo ovu naftu prema Omišlju, zauzeli smo (napunili cjevovod) i on bi trebao mirovati sljedeća tri mjeseca (dok ponovo ne skupimo ovu količinu).
Janaf ima potpisane ugovore sa BiH, Srbijom, Mađarskom kojima istim cjevovodom isporučuje kupljenu naftu. Ako su kupili npr Azeri naftu na Mediteranu, upravo ta nafta im treba doći u njihove rezervoare, a ne naša koja se nalazi u cjevovodu.
Vrlo je jednostavno zaključiti:
Hrvatska nafta će otići van RH (pretpostavljam prvotno u Mađarsku, a nakon toga u Srbiju), a enormni profit će zaraditi Mađari.
Druga opasnost je što će Mađari kada dobiju ovu mogućnost, pojačati crpljenje nafte kako bi što više zaradili. I pritom im puca ona stvar što će dobar dio polja zauvijek presušiti. Jer to nije njihova nafta i nije njihova zemlja.
Ako se to dogodi to je IZDAJA DOMOVINE!
Tko će zaštititi vrijednosti Domovinskog rata, tko će braniti čast svih onih koji su dali živote za Njezinu NEOVISNOST?
Zna li ova Vlada što čini?- P. Sekulić
Dao sam si malo truda, i usporedio cijene barela nafta na svjetskom tržištu i cijene dizela u RH od 2000. godine. 2000.godine (u točki A na oba grafa na slici), cijena barela je bila oko 50 $, dok je cijena dizela u RH bila 4,70 HRK. Očekivajući, što je logično, da će cijena dizela u RH donekle pratiti cijenu barela nafte u svijetu, napravio sam linijske projekcije trenda kretanja cijena na grafu cijene barela nafte, i iste linijske projekcije prebacio (copy-pasteao) na graf cijene dizela u RH. Gledajući segment od točke A do točke B, kad je cijena barela rasla prema vrhuncu 2008. kad se bližila granici od 160 $, za očekivati je da će i cijena dizela u RH pratiti taj trend, što se i dogodilo.
Potpuno opravdano. Međutim, nakon pada cijena barela nafte od 2009. pa prema danas (segment grafa između točaka B i C), vidljivo je da je cijena barela nafte padala, dok je cijena dizela u RH praktički varirala jako malo, i nije pratila pad cijene barela nafte. Opravdano? NIKAKO.
autor: S. Bauković
Da je cijena nafte pratila taj trend, realna cijena dizela u RH bi sada bila između 5 i 6 HRK. Vidljivo je da je rast cijene dizela praktički 100%-ni u odnosu na promjenu cijene barela nafte u zadnjih 15-tak godina. To je ponajprije vidljivo iz grafa cijene barela nafte: točke A i C su praktički na istim vrijednostima, dok su iste točke na grafu cijene dizela vrijednosno poprilično “udaljene” jedna od druge (rast cca. 100%).
Također, zanimljivo je da je cijenu barela nafte lagano pronaći, dok sam se za pronalazak povijesne cijene dizela u RH morao dosta potruditi, pretražujući malobrojne radove na tu temu. Pitam se zašto.
Jasno je da sam prilikom crtanja ovih grafova “zanemario” jedan dio parametara na ekonomskom tržištu, ali zaključak ovih grafova bi svima trebao biti jasan. Pitanje je: di su novci?-izvor Ovršeni.
HOP