STVAR JE U JAJIMA
Pogledajte cijene konzumnih kokošjih jaja u stranim trgovačkim lancima i stvari će vam postati puno jasnije. U vrijeme kad su domaći proizvođači osiguravali dostatne količine, cijena je bila 1 kn za jaje, manja su se prodavala po 0,90 kn, ekstra po 1,1, kn. Onda je uletio uvoz i cijene su pale na 0,70 kn za jaje, što domaća proizvodnja zbog troškova proizvodnje nije mogla pratiti, pod prijetnjom gubitka u poslovanju. Postupnim gašenjem domaće proizvodnje, uvozni lobi ima mogućnost slobodnog formiranja cijena, koje nakon eliminiranja domaće konkurencije odlaze na razinu pod kojom bi i domaća proizvodnja bila konkurentna.
Za naš izvoz, jaja moraju biti proizvedena u tzv. euro kokošinjcima koji imaju oko 1 m2 prostora po kokoši, a uvozimo jaja koja nisu proizvedena u euro kokošinjcima. Vrlo lukavo su nam napravili konkurenciju, zar ne?
Jeste li znali da postoje i druge statističke metode utvrđivanja srednje vrijednosti, osim aritmetičke sredine koja često navodi na pogrešan zaključak?
Polovica zaposlenih Hrvata ima neto plaću nižu od 5.553 kn (dakle, to je medijan = 5. decil = 50. centil).
90% ima manju plaću od 10 tisuća kn.
Možete to gledati i s pozitivne strane – 10% Hrvata ima plaću veću od 10 tisuća.
Davor Banović