AFERE
HŽ PUTNIČKI PRIJEVOZ I HŽ INFRASTRUKTURA
MANEVRIRANJE EU SREDSTVIMA ALI I MIGRANTIMA
Opet posao za OLAF, Lauru Kovesi i DORH
Povod ovom tekstu bio je prvenstveno tragični događaj vlaka u petak 9. rujna 2022., „uloge“ migranata oko samog događaja, te nekoliko tiskovnih konferencija tog desetljećima sindikata strojovođa i u njemu uvijek istih ljudi, nezamjenjivih ljudi, zvanih isto tako desetljećima „upravom HŽ-a u sjeni“.
I vjerujte nije to bez razloga. Sindikalisti, strojovođe još iz prošlog sustava, odlično manevriraju HŽ-om, nekad ŽTP-om. I to je jedan „biser“ kojeg se općenito kroz skoro sve sindikate nikako ne uspijeva riješiti u Hrvatskoj. No, danas nije to tema, doći ćemo jednom i na nju.
Odlučila sam, zbog desetke upita primljenih mailom i u porukama od naših čitatelja, uputiti pitanja kako u HŽ Putnički prijevoz tako i u HŽ Infrastrukturu.
Krenula sam tako 22. 09. 2022. (01:04) s prvim pitanjima za predsjednika uprave HŽ Putnički prijevoz, kao i nadležnom ministru.
Na znanje:
Predsjedniku Uprave HŽ Putničkog Prijevoza, gospodinu Željku Ukiću
Predsjednici nadzornog odbora HŽ Putničkoga prijevoza i tajnici Kabineta potpredsjednika Vlade RH i ministra Olega Butkovića, gospođi Ireni Gerovac Zrnić,
Ministru mora, prometa i infrastrukture, gospodinu Olegu Butkoviću,
Poštovani,
ljubazno Vas molim da mi odgovorite, u interesu javnosti, na nekoliko pitanja koja su postala vrlo aktualna nakon prometne nesreće vlaka, u petak 9. rujna 2022. nakon koje je sindikat strojovođa Hrvatske održao konferenciju za novinare na kojoj su, kako su rekli, predočili dokaze o „neispravnosti i nefunkcionalnosti sigurnosno-signalnih uređaja između kolodvora Okučani i Novska.“
Brojne informacije sam prikupila i od djelatnika HŽ-a te Vas molim odgovore zbog trenutno gorućih problema koje imaju putnici u vlakovima:
1.podatak koliko je HŽ Putnički prijevoz u srpnju, kolovozu i rujnu 2022. prevezla migranata iz Nepala i zemalja sa Dalekog Istoka.
Svjedočimo svakodnevnom priljevu istih u 2 do 3 puna vagona u jutarnjem vlaku u glavni grad Zagreb. Isti ti migranti „lutaju“ i spavaju po Zagrebu. Ali i u prostoru Glavnog kolodvora kao i Tomislavca i Zrinjevca, te napuštenih zgrada u blizini Trga S. Radića.
2.Zanima me da li imate saznanja na koji način isti migranti ulaze u prostor Republike Hrvatske, kojim legalno-važećim dokumentima, te koliko je hrvatska tvrtka u sklopu HŽ-a, Putnički prijevoz, naplatila prijevoznih karata navedenim migrantima.
3.Molim Upravu Putnički prijevoz da javno iznese podatak o broju naplaćenih karata i iznos u kunama na relaciji Vinkovci – Zagreb po mjesecima od početka 2022. Vjerujem da posjedujete taj podatak obzirom da raspolažem informacijom da kondukteri imaju suvremene uređaje za očitanje i prodaju karata online.
4.Nadalje, zanima me koliko često i na koji način se vrši čišćenje vagona obzirom da je pojačan prijevoz putnika – migranta – na navedenoj relaciji. Navedeni migranti su u tranzitu te na svojim dalekim putevima nemaju mogućnosti realizirati provođenje osobne higijene i obavljanja fizioloških potreba.
5.Kako se higijenski održavaju vagoni po tom pitanju te koliki je trošak po mjesecima za naprijed navedene mjesece?
6.Zanima me podatak koliko ima policijskih intervencija u prekršajnim postupcima prema tim migrantima (mjesečno, tromjesečno ili na godišnjoj razini)?
7.Molim odgovorite mi, ukoliko ima migranata koji ne žele platiti prijevoznu kartu da li istima naplaćujete kartu putem prekršajnih naloga ili koristite usluge odvjetničkih kuća?
8.Na kraju, kada smo kod odvjetničkih kuća, poznat mi je podatak da HŽ Putnički prijevoz koristi odvjetničke usluge odvjetničke kuće Smolčić i partneri koji po mojim saznanjima uredno i enormno naplaćuje školarcima i studentima cijenu karte koji se koji put „švercaju“ iz dječjeg avanturizma,
od primjerice Dugog Sela do Zagreba, dok je odvjetnik Smolčić češće bio izložen na stranicama Porezne uprave na listi poreznih dužnika (prema dobivenim informacijama i iz Porezne uprave).
Također isto odvjetničko društvo radi vrlo upitne pravne radnje u KBC Rebro u Zagrebu o čemu pogledajte RTL-ov prilog na linku:
ili pročitajte na linku:
Moje pitanje je, smatrate li da suradnja s odvjetničkim uredom Smolčić ima opravdanja u Vašem radu obzirom da je HŽ oduvijek bio rasadnik kvalitetnih kadrova pravne struke?
Unaprijed se zahvaljujem na Vašim odgovorima.
Nadam se da do srijede, 5. listopada 2022. iste možete poslati.
Lijepi pozdrav!
S poštovanjem,
Mr. sc. Arna Šebalj, dipl. iur. (podatci za ured za pristup informacijama)
Nezavisni portal HOP
20. 10. 2022. u 14:28, nakon punih 32 dana (uz više telefonskih poziva tajnici predsjednika Uprave HŽ PP, stiže odgovor od glasnogovornice HŽ Putnički prijevoz.
|
|||||
Poštovana,
šaljemo Vam odgovore na pitanja koja se odnose na HŽ Putnički prijevoz:
HŽ Putnički prijevoz ne vodi zasebne evidencije o broju prevezenih migranata. Prilikom kupnje prijevoznih karata ne postoji obveza predočenja osobnih dokumenata te stoga putnike nije moguće segmentirati po tom kriteriju. Migranti u vlak ulaze kao putnici s valjanim prijevoznim kartama koje kupuju po redovnim cijenama. Migranti putuju u skupinama od 10 do 50 osoba.
Vezano uz čišćenje vagona i garnitura, napominjemo da radnici ovisnog društva HŽPP-a Tehnički servisi željezničkih vozila svakodnevno čiste, prozračuju i dezinficiraju putničke prostore. Mjesečni trošak za navedeno iznosi oko 1,5 mil. kn.
Odvjetničko društvo Smolčić i partneri d.o.o. zastupa HŽ Putnički prijevoz u ovršnim postupcima koji se pokreću zbog neposjedovanja prijevozne karte ili ispravne prijevozne karte. Sukladno Tarifi 103 (Tarifa za prijevoz putnika u domaćem prijevozu) za navedene slučajeve putniku se naplaćuje tarifni dodatak od 500 kuna. Putniku je ostavljena i mogućnost plaćanja pola iznosa tarifnog dodatka ako plati u roku od 3 dana. Ovršni postupak pokreće se ako putnik u mirnom postupku ne plati tarifni dodatak. Uz tarifni dodatak, troškovi ovršnog postupka koje putnik plati određeni su Ovršnim zakonom i Tarifom o nagradama i naknadi troškova za rad odvjetnika. Pravnici HŽ Putničkog prijevoza zastupaju HŽPP u ostalim sudskim postupcima te rade sve druge poslove iz domene pravne struke.
S poštovanjem,
Ivana Čubelić
URED UPRAVE
koordinatorica za odnose s javnošću
T +385 1 4533 813 / F +385 1 4577 604
HŽ Putnički prijevoz d.o.o., Strojarska cesta 11, Zagreb, www.hzpp.hr
Na moju žalost, a sigurna sam i svih koji su zainteresirani dobiti konkretne odgovore na konkretna pitanja, vjerujem da će svi biti razočarani odgovorima koje je uputila glasnogovornica.
Nisam tražila odgovor glasnogovornice jer znamo kakvi su ti odgovori i zašto postoje uopće glasnogovornici. Tražila sam odgovore predsjednika uprave HŽ Putnički prijevoz, Željka Ukića.
Potom sam pitanja uputila i u HŽ Infrastrukturu, predsjedniku Uprave HŽI, gospodinu Ivanu Kršiću ali i nadležnom ministru.
Na znanje-kopija:
Predsjedniku Uprave HŽ Infrastrukture, gospodinu Ivanu Kršiću
Ministru mora, prometa i infrastrukture, gospodinu Olegu Butkoviću
Članici nadzornog odbora HŽ Infrastrukture i tajnici Kabineta potpredsjednika Vlade RH i ministra Olega Butkovića, gospođi Ireni Gerovac Zrnić
PREDMET: Pitanja u svezi smanjenja brzine prometovanja vlakova na RH1 koridoru te predviđena šteta za HŽ kao i za 14-est tvrtki koje prometuju u sastavu
željeznica u RH
Molim Vas, sad već drugi puta i u malo proširenom „sastavu“, obzirom na proširenje tema koje su u međuvremenu iskrsle a nisu nimalo beznačajne, da mi odgovorite u ime javnosti:
1.Da li je istina da je dana 5.10.2022 od 10:00 sati pa do opoziva Vaš voditelj nadzornoga
središta, gospodin Bruno Bušić brzojavkom 67 F na pruzi RH1 koridora na dionici od 229 do
285 km lijevog kolosijeka naredio laganu vožnju svim vrstama vlakova na maksimalnu brzinu
50 km/h?
2.Obzirom da u sastavu željeznica u RH prometuju HŽ Putnički prijevoz, HŽ Cargo, RCC, ENNA
Transport, THM Podružnica Zagreb, Rail&Sea, SŽ Tovarni promet, Transagent Rail, Eurorail,
ČD Cargo Adria, Pružne Građevine – kako se reflektira promet gore navedenih 11 operatera te koliki je financijski gubitak za HŽ Infrastrukturu odnosno Republiku Hrvatsku.
3.Da li je željeznička nesreća 9. 09.2022. utjecala na oštećenje gore navedene pozicije laganih vožnji te ako je, molim vas obrazloženje? Tko je u HŽ Infrastrukturi odgovarni član Uprave za održavanje te koliko često se obnavlja sporna dionici i kada je zadnji puta bila obnavljana?
4.Da kojim slučajem nije bilo navedene željezničke nesreće da li bi se uočio sporan poremećaj geometrije pruge zbog čega je uvedena lagana vožnja od max. 50 km/h.
5.Da li postoje planovi održavanja pruge te tko je bio zadnje odgovoran za zadnji remont na RH1 na poziciji 229 do 285 km.
6.Tko će odgovarati putnicima za tolika kašnjenja a ona se kreću od 50, 77 pa i do 96 minuta (konkretni podaci u redakciji)?
7.Kolika je sigurnost putnika i robe u takvom željezničkom prometu obzirom na tako lošu geometriju pruge koja se tako naglo spustila komercionalne brzine prometa? A sve obzirom da Vam predstoji „Desetljeće željeznice“ te ćete, kako kaže ministar Butković, u željeznicu uložiti oko 3 i pol milijarde eura uglavnom iz europskih fondova i do 2030.
8.Da li je istina da HŽ Infrastruktura gradi novu, modernu zgradu u središtu Zagreba i točno gdje?
9.Na jednoj od konferencija najavljena je renesansa željeznice! Određeni članovi uprave HŽ Infrastrukture su najavljivali na postavljanje željezničko cestovnih prijelaza ili ŽCP-a (rampi).
Koliko je u zadnjih 10 godina od planiranih postavljanja ŽCP-a realizirano?
10.Član Uprave Darko Barišić, kao više mandatni član HŽI u raznim javnim TV kućama najavljuje novu prugu do Rijeke. Koliko je to ostvarivo obzirom na opću sliku željeznice u RH?
11.Kada samo kod sigurnosti putnika i roba na željeznici zanima nas da li željeznički tunel u Splitu
ima sve zakonom potrebne dozvole te kako je riješen problem odimljavanja dima iz tunela i zaštita od požara?
12.Da li isti tunel ima uporabnu dozvolu te ako nema zašto nema?
Napomena: prema izjavama nekoliko djelatnika ističu zanimljivu činjenicu da je član uprave HŽ Infrastrukture, Darko Barišić izjavio na jednom sastanku, citiram ih: “ako se ovo sazna izvan kuće, mi smo gotovi“.
12.Nadalje vezano za zaštitu od požara u istome tunelu zašto se plaća toliki novac određenom DVD-u. Zašto se plaća vanjski DVD kada ima dovoljno radnika u HŽ Infrastrukturi da za redovnu plaću u 3 smjene jeftiniji budu od najma navedenog DVD-a.
Napomena: u redakciji od 2012. popisi javnih nabava DVD za vatrogasne usluge. Kako tumačite ovakvo trošenje novaca? Ovdje su samo dva primjera tih Obavijesti o dodjeli ugovora.
Unaprijed se zahvaljujem na Vašim odgovorima. Očekujem i prethodne, obzirom da sam mail uputila još 22. 09. 2022. te zamolila da ih pošaljete do 5. 10. 2022.
Nadam se kako ćete najkasnije do srijede, 19. listopada 2022. poslati odgovore na pitanja kako iz prošlog tako i iz ovog maila.
Zahvaljujem unaprijed.
Lijepi pozdrav!
S poštovanjem,
Mr. sc. Arna Šebalj, dipl. iur. (podatci za ured za pristup informacijama)
Nezavisni portal HOP – hop.com.hr
Uz sve moje napore, telefonske pozive te komunikaciju kao i uvijek sa onima koje najbolje znaju i uvijek su dostupne, tajnicama, nisam uspjela dobiti odgovore. Najprije je glasnogovornica bila na dan-dva na bolovanju a potom je, prema riječima iz službe, ostala na bolovanju.
Predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture, iako plaćen za svoj posao te u sklopu njega i odgovaran, nije bio spreman dati nikakav odgovor. Kakvi su to ljudi na čelnim mjestima tvrtki u državnom vlasništu koji na iste dolaze po političkom „ključu“, koji su dobro plaćeni no nikad spremni na odgovore. Jesu li problem podobnost i očekivanja onih koji su ih „instalirali“ ili je još jedan veći problem, (ne)kompetencije!
O predsjednici Nadzornog odbora HŽ Putnički prijevoz, pa članici nadzornog odbora HŽ Infrastrukture i još i tajnici Kabineta potpredsjednika Vlade RH i ministra Olega Butkovića, gospođi Ireni Gerovac Zrnić neću reći ni riječi, zaključite sve sami.
Kako je riječ o brojnim problemima u kojima godinama vrlo uspješno manevrira HŽ, neovisno o trenutnoj vlasti, jer se niti jedna do sada ne može izuzeti, vrijedi ovdje spomenuti jedan veliki problem u kojemu se trenutno nalazi HŽ a koji bi mogao imati velike posljedice obzirom na prisustvo ureda EU tužiteljice u Republici Hrvatskoj, gospođe Laure Kovesi. Vrijeme je i nju ali i OLAF, kao i DORH o ovome izvijestiti.
A što se to događa s „problemima“ oko radova na modernizaciji pruge Dugo Selo – Križevci?
HINA je 26. 10. 2022. objavila izjavu ministra Olega Butkovića u vrijeme otvaranja gradnje brze ceste Križevci – Kloštar Vojakovački.
„Pruga Dugo Selo – Križevci kasni zbog problema u hrvatskom konzorciju. Moramo napraviti manevar da se spase.“
Dodao je kako raskid ugovora „ili bilo kakav manevar koji bi značio kraj tih tvrtki ne bi bio dobar za te tvrtke ni za hrvatsko gospodarstvo.“
Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković rekao je u srijedu da radovi na pruzi Dugo Selo – Križevci kasne zbog poteškoća unutar hrvatskoga konzorcija izvođača radova.
Upitan na otvaranju gradnje brze ceste Križevci – Kloštar Vojakovački zašto modernizacija pruge Križevci – Dugo Selo kasni, odgovorio je da taj projekt kasni “zbog problema iz konzorcija hrvatskih izvoditelja”.
Prema njegovim riječima, unutar konzorcija nađeno je rješenje da se ubrza projekt “i da jedna od tvrtki sve to skupa i preuzme”.
Ponovio je i da su ugovoreni radovi na pruzi od Križevaca do mađarske granice te ustvrdio da se radovi na toj dionici izvode “jako dobro”.
“Na svim dionicama mediteranskog koridora i na pruzi prema Rijeci radimo i imamo ugovorene etape”, rekao je Butković.
Rekonstrukcija postojećeg i izgradnja drugog kolosijeka željezničke pruge na dionici Dugo Selo – Križevci projekt je vrijedan milijardu i 517 milijuna kuna za koji je osigurano 85-postotno financiranje iz Europskog fonda za regionalni razvoj, točnije putem Operativnog programa Promet 2007. – 2013 te iz Kohezijskog fonda putem Operativnog programa Konkurentnost i kohezija 2014-2020.
Preostalih 15 posto vrijednosti projekta financira se iz nacionalnih sredstava.
Projekt se provodi kroz dva ugovora: ugovor o izvođenju radova vrijedan 1,24milijarde kuna koji je potpisan sa zajednicom ponuditelja koju čine hrvatske tvrtke DIV d.o.o., Dalekovod i Zagreb – Montaža. Drugi je ugovor za nadzor nad radovima vrijedan 14,4 milijuna kuna koji je potpisan sa zajednicom ponuditelja koju čine SGS Adriatica i Investinženjering.
Zanimljivo je bilo pogledati u registar Trgovačkog suda u Zagrebu. Riječ je o javno dostupnom dokumentu, Znate li tko je tvrtka SGS ADRIATICA, d.o.o.? Tko su osnivači, tko je zastupa?
Ne moram više ništa napisati, proučite sami.
Nadležni sud
Trgovački sud u Zagrebu |
MBS
040026132 |
OIB
69359376226 |
EUID
HRSR.040026132 |
Status
Bez postupka |
Tvrtka
SGS ADRIATICA društvo za ugovornu kontrolu robe, d. o. o. |
SGS ADRIATICA, d. o. o. |
Sjedište/adresa
Zagreb (Grad Zagreb) Karlovačka cesta 4I |
Temeljni kapital
1.300.000,00 kuna |
Pravni oblik
društvo s ograničenom odgovornošću |
Predmet poslovanja
51.1 | Posredovanje u trgovini (trgovina na veliko uz naknadu ili na ugovornoj osnovi) |
63.1 | Prekrcaj tereta i skladištenje |
63.2 | Ostale prateće djelatnosti u prometu |
63.40 | Djelatnost ostalih agencija u prometu |
70.20 | Iznajmljivanje vlastitih nekretnina |
73.10 | Istraž. i raz. u prir., tehn. i tehnol. znan. |
74.13 | Istraživanje tržišta i ispit. javnog mnijenja |
74.14 | Savjetovanje u vezi s poslovanjem i upravlj. |
74.30 | Tehničko ispitivanje i analiza |
* | ugovorna kontrola robe i usluga |
* | tehničko savjetovanje |
* | Certificiranje poslovnih sustava, te sustava upravljanja kvalitetom, okolinom, sigurnošću i drugim područjima upravljanja u vezi s poslovanjem te izdavanja potvrda o sukladnosti s normama i propisima |
* | stručni poslovi zaštite okoliša |
* | stručni poslovi zaštite prirode |
* | izrada i verifikacija poslova zaštite okoliša |
* | izrada i verifikacija poslova energetske učinkovitosti |
* | laboratorijska analiza uzoraka |
* | djelatnost ispitivanja lijeka i homeopatskog proizvoda |
* | djelatnost proizvodnje lijeka i homeopatskog proizvoda |
* | djelatnost prometa lijeka i homeopatskog proizvoda |
* | djelatnost provjere kakvoće lijeka i homeopatskog proizvoda |
* | ispitivanje veterinarsko-medicinskih proizvoda |
* | stavljanje u promet veterinarsko-medicinskih proizvoda |
* | proizvodnja i označavanje veterinarsko-medicinskih proizvoda |
* | promet na veliko veterinarsko-medicinskih proizvodima |
* | promet na malo veterinarsko-medicinskih proizvodima |
* | farmakovigilancija |
* | izrada procjene opasnosti |
* | ispitivanje strojeva i uređaja s povećanim opasnostima i ispitivanje u radnom okolišu |
* | provjera strojeva i uređaja, osobnih zaštitnih sredstava i opreme |
* | poslovi praćenja kakvoće zraka i emisija u zrak |
* | djelatnost održavanja i/ili popravka te isključivanja iz uporabe proizvoda koji sadrže tvari koje oštećuju ozonski sloj |
* | stručni poslovi zaštite od buke |
* | stručni poslovi zaštite od neoinizirajućeg zračenja |
* | promet izvora neoinizirajućeg zračenja |
* | djelatnost uzorkovanja i ispitivanja sastava otpadnih voda |
* | stručna kontrola nad ekološkom proizvodnjom |
* | poljoprivredno-savjetodavna djelatnost |
* | certificiranje uređaja za primjenu sredstava za zaštitu bilja |
* | certifikacija proizvoda |
* | stručni poslovi prostornog uređenja |
* | projektiranje, građenje, uporaba i uklanjanje građevina |
* | nadzor nad gradnjom |
* | obavljanje djelatnosti upravljanja projektom gradnje |
* | izrada geodetskog projekta |
* | ispitivanje usklađenosti mjerila |
* | ovjeravanje zakonitih mjerila |
* | ispitivanje usklađenosti pakovina i boca kao mjernih spremnika s propisima |
* | vođenje evidencije ovjerenih zakonitih mjerila |
* | provođenje službenih mjerenja |
* | pregledavanje, popravak i ispitivanje zakonitih mjerila i/ili mjernih sustava radi pripreme za ovjeravanje |
* | izdavačka djelatnost |
* | zastupanje inozemnih tvrtki |
* | organiziranje sajmova, izložaba, kongresa |
* | Laboratorijska analiza hrane i hrane za životinje |
* | Laboratorijska analiza vode |
* | Laboratorijska analiza predmeta opće uporabe |
* | Laboratorijska analiza okolišnih uzoraka |
Osnivači/članovi društva
SGS Société Générale de Surveillance SA, Švicarska, Broj iz registra: CH-660-1396998-9, Naziv registra: Trgovački registar kantona Ženeve, Nadležno tijelo: Kanton Ženeva, OIB: 04430026396 (Prikaži vezane subjekte) Švicarska, Ženeva, Place des Alpes 1
|
Osobe ovlaštene za zastupanje
Marinko Ukropina, OIB: 99388241189 (Prikaži vezane subjekte) Srbija, Beograd, Bulevar Mihajla Pupina 10G/121
|
Još je bilo zanimljivije pogledati u registarTrgovačkog suda u Zagrebu tvrku INVESTINŽENJERING, d.o.o.
Nadležni sud
Trgovački sud u Zagrebu |
MBS
080225051 |
OIB
78904416556 |
EUID
HRSR.080225051 |
Status
Bez postupka |
Tvrtka
INVESTINŽENJERING d.o.o. za projektiranje, građenje i nadzor |
INVESTINŽENJERING d.o.o. |
Sjedište/adresa
Zagreb (Grad Zagreb) Ulica Grge Tuškana 41 |
Adresa elektroničke pošte
[email protected] |
Temeljni kapital
20.000,00 kuna |
Pravni oblik
društvo s ograničenom odgovornošću |
Predmet poslovanja
51 | Trgovina na veliko i posredovanje u trgovini, osim trgovine motornim vozilima i motociklima |
70 | Poslovanje nekretninama |
* | Građenje, projektiranje i nadzor nad građenjem |
* | stručni poslovi izrade stručnih podloga i elaborata zaštite okoliša |
* | djelatnost vještačenja iz područja graditeljstva |
* | energetsko certificiranje, energetski pregled zgrade i redoviti pregled sustava grijanja i sustava hlađenja ili klimatizacije u zgradi |
* | provedba programa izobrazbe osoba ovlaštenih za energetsko certificiranje, energetski pregled zgrade i redoviti pregled sustava grijanja i sustava hlađenja ili klimatizacije u zgradi |
* | neovisna kontrola energetskog certifikata i izvješća o redovitom pregledu sustava grijanja i sustava hlađenja ili klimatizacije u zgradi |
* | obavljanje djelatnosti upravljanja projektom gradnje |
* | savjetovanje u svezi s poslovanjem i upravljanjem |
Osnivači/članovi društva
Slobodan Jeričević, OIB: 22805447396 (Prikaži vezane subjekte) Zagreb, Alagovićeva 17
|
|
Mirko Orešković, OIB: 02239414963 (Prikaži vezane subjekte) Zagreb, Bulatova 2
|
Osobe ovlaštene za zastupanje
SLOBODAN JERIČEVIĆ, OIB: 22805447396 (Prikaži vezane subjekte) Zagreb, ALAGOVIĆEVA 17
|
||
Mirko Orešković, OIB: 02239414963 (Prikaži vezane subjekte) Zagreb, Bulatova 2
|
||
SLADOLJUB PEZEROVIĆ, OIB: 82467133143 (Prikaži vezane subjekte) Zagreb, Gorjanska ulica 3
|
Daljnje provjere nisam učinila, nema potrebe. Biti će to zanimljiva materija za OLAF, Lauru Kovesi ali i za naš DORH. Dovljno je vidjeti visinu temeljnog kapitala kao i adresu elektroničke pošte.
Jedna nevjerovatna informacija objavljena je proteklih dana iz HŽ Putničkog prijevoza i HŽ Infrastrukture.
Kažu tako mediji, točnije Jutarnji list:
Zavirili smo u financijski plan HŽ-a: Iz EU fondova će povući manje nego što mogu, ali će za plaće dati – više!
Glavni je razlog za smanjenje to što HŽ-ove kompanije neće uspjeti povući planirani iznos iz EU.
Iako je najbolja ilustracija za to pogled na stanje domaćih pruga, dokumenti HŽ Putničkog prijevoza te HŽ Infrastrukture koji su prošlog tjedna bili na Vladi još jednom otkrivaju da će se željeznička infrastruktura teško poboljšati, čak i uz novac iz europskih fondova.
Naime, Vlada je prošlog tjedna za obje tvrtke odobrila izmjene i dopune financijskog plana kojima su prihodi kompanija u 2022. godini smanjeni za više od 300 milijuna kuna.
No nije to sve, pišu mediji kako ni u 2023. ništa od pruge Dugo Selo – Križevci.
Projekt započet 2016. EU novcem, investiciji vrijednoj 200 milijuna eura, opet usporava.
Do sada je potpisano pet dopuna ugovora. Prošlog tjedna je Vlada za HŽ In frastrukturu i HŽ Putnički prijevoz odobrila izmjene i dopune financijskog plana kojima su PRIHODI obiju tvrtki u 2022. smanjeni za više od 300 milijuna kuna. Kako u 2022. nisu uspjeli povući novac iz EU fondova isti će se prebaciti na 2023.
Zanimljivo je ali i potpunoma nerazumno kako je tvrtka HŽ Infrastruktura smanjila rashode poslovanja za skoro 400 milijuna kuna, ali, kako kažu iz HŽ Infrastrukture: „…. Pritom se pazilo da se ne naljuti zaposlene – dapače, rashodi za djelatnike uvećani su za 44,8 milijuna kuna a materijalni rashodi uvećani su za 49,3 milijuna kuna!!!“
I na kraju, obrazloženje HŽ Infrastrukture za smanjenje prihoda iz EU sredstava:
„…..posljedica promijenjene dinamike planirane realizacije infrastrukturnih projekata, i to uslijed značajnog povećanja cijena ključnih, strateških materijala (napomena: kako to da nisu kupljeni odmah 2016.?) te uz dodatnu otežavajuću okolnost rata na području Ukrajine.“
Pitam se hoće li i eventualni koreanski rat utjecati na dinamiku radova? Znajući kakva je uobičajena poslovna praksa te djelovanje sindikata kroz desetljeća u HŽ-u sve je moguće.
Ništa novog u HŽ-u, strateška tvrtka nestaje pred našim očima.
HOP na Telegramu
Telegram kanal Arna Šebalj:
Chat, grupa
S Arnom i istinom:
SVJEDOČANSTVA:
https://t.me/+sDUqfUv-QRdmM2Q0
Youtube channel:
https://www.youtube.com/channel/UCS_UVM46msLtQSvd46Cd5_A