Ekskluzivno: Ispovjest strojovođe kojem po njemačkim prugama postavljaju dječja kolica, palete cigle, romobile!

0
4790

Često se u medijima i u razgovorima običnih ljudi može čuti da se čovjek koji vozi vlak zove vlakovođa, i to je očita logika neželjezničara: vlak – vlakovođa. Ali to je neispravno.

Prava istina: čovjek koji vozi vlakove ma koliko god to čudno zvučalo zove se STROJOVOĐA, po logici – čovjek koji upravlja strojem (lokomotivom).
No, što je onda vlakovođa, s čime on upravlja, što on vodi?
Dakle, istina je sljedeća. Svaki vlak koji prometuje na željezničkim prugama diljem zemlje mora imati ”papire”, odnosno prateće dokumente kao što su: putni list, teretnica, izvještaj o sastavu i kočenju vlaka (vjerovali ili ne o svakom vlaku radi se ovakav izvještaj da se utvrdi koliko kočnica na vlaku koči, koliko je potrebno kočnica da koči da bi se vlak uspio zaustaviti i sl. jer vlak ne koči samo kočnica na lokomotivi nego i svi vagoni u sastavu vlaka), izvještaj o izvršenoj probi kočnica, razne obavijesti o nekim nepredviđenim situacijama na koje će strojovođa naići tijekom putovanja a koje nisu redovite i propisane voznim redom a koje su potrebne strojovođi da bi sigurno i uredno dovezao vlak do krajnjeg odredišta, teretni listovi, koji su dokumenti o tome što se prijevozi u kojem vagonu ( kod teretnih vlakova). Dakle, za svaki vlak potrebni su određeni dokumenti, a o njima se brine čovjek koji radi na radnom mjestu vlakovođe. Vlakovođa ne putuje sa vlakom , on radi u kolodvoru. Također, postoji još jedna vrsta vlakovođe, a to je vozni vlakovođa koji prati radne teretne vlakove ( teretni vlakovi koji na određenoj pružnoj dionici razvozi, uzima i ostavlja prazne i tovarene vagone po kolodvorima na istoj dionici) i na putu vlaka vodi brigu o tim istim dokumentima.Tu je potreban vlakovođa jer su česte promjene sastava vlaka, i za svaku promjenu mora se provesti potrebna procedura i upis u prateće dokumente vlaka. Vozni vlakovođa može pratiti i druge vrste teretnih i drugih vlakova kada se za to ukaže potreba.

Strojovođa stranih željeznica Dominic B. ispričao nam je horor, koji mu se često događa za vrijeme obavljanja posla u Njemačkoj.

Neki dan naletio je na namjerno postavljena dječja kolica na samoj pruzi. Kolica su odletjela 50 metara.

Screenshot_20230530-091516_Google

Možete mislit reakcije kad je udarilo. Dogodilo se to u Neuwied kod Koblenza, u Njemačkoj. Kotač od kolica je nađen oko 120 metara dalje.

Još mi dođe policija  na uviđaj da tražimo djete, kojeg naravno nema. Zamislite taj stres. Ima i drugih diverzija. 

Jednom sam naletio na  palete cigle i kamenja, ili kamenje na pruzi, to mi se dogodilo tri puta zaredom, prođem i oni ponovo postave paletu.

Screenshot_20230530-091543_Google

Jednom sam naletio na električni romobil, a sa  željezničkog kolodvora neka osoba je to snimala! Patologija samo takva.

Kolege strojovođe su  znale naletjeti na namjerno postavljena dječja kolica u kojoj je bila lutka…! Ne možete zamisliti koliko to djeluje na strojovođu- ispričao nam je Dominic o stalnim stresovima na njemačkim prugama.

 

Igor Drenjančević

HOP

HOP -portal na Telegramu

https://t.me/hopportal