HOP

Katastrofa HŽ-a: SAMO 1 VIJAK DRŽI TRAČNICU ZA PRAG OD PROJEKTIRANIH 4!

KAD VOZI HŽ!
INCIDENTI NA PRUGAMA NE PRESTAJU

U nedjelju, 16. 07. 2023. oko 17 sati u mjestu Velika Ludina pokraj Popovače došlo je do iskakanja teretnog vlaka. Radi se o RH1 koridoru ili stara terminologija Koridor X (rimski 10). koji je pruga od ulaza na Slovenskoj granici pa sve do Vinkovaca. Dakle radi se o izuzetno značajnom koridoru ne samo za Hrvatsku nego i za ovaj dio Europe.

Ovakvim zastojem na RH1 koridoru nužno je dovelo do poremećaja u prometu na ostalim prugama i koridorima koji prometuju Hrvatskom. Zakrečeni su gotovo svi kolodvori sa teretnim kompozicijama te je za očekivati da će i nakon otvaranja pruge trebati određeno vrijeme za normalizaciju cjelokupnog prometa, posebice zato što se radi o jednokolosječnoj pruzi koja predstavlja usko grlo u ovakvim izvanrednim situacijama.

Od nedjelje je obostavljen sav teretni promet, a promet putnika odvoja se na način da autobusi prevoze putnike na području kolodvor Popovača -Ivanić Grad i obrnuto za sve linije putničkih vlakova.

Takvo prevažanje stvara značajna kašnjenja u dolascima. Izuzetno je otežano putovanje u ovim ljetnim temperaturama posebice sa prijevozom migranata i njihovom (ne)/kulturom i njihovim higijenskim navikama.

Do apsurda dolazi i činjenica da radne ekipe sa dizalicom i ekipom za očevid nisu tokom nedjelje već uklonili oštećene vagone, otvorili prugu i pustili redovan promet.

Čeka se početak radnog dana, znači ponedjeljak 17.07. 2023. i dolazak Agencije za sigurnost željezničkog prometa i ostalih institucija da odrade uviđaj prije fizičkog podizanja vagona na tračnice.

Nesreći je uvelike doprinjela sustavna nebriga za željeznicu te nedovoljno održavanje iste jer se na tom dijelu pruge ionako vozi maksimalno 40km/h!
Bitna napomena jest to da je na tom dijelu pruge jednokolosječna pruga i ne postoji mogućnost prebacivanja prometa na 2 kolosijek.

Pitanje je odgovornosti kao i ekipiranosti timova za ovakve krizne situacije.
Tko će putnicima i prijevoznicima tereta nadoknaditi štetu?
Također vrlo bitno pitanje za Policiju jest slijedeće: tko kontrolira opterećenost autobusa i koliko je maksimalni dozvoljeni broj putnika u autobusu s obzirom da je danas, ponedjeljak 17.7.2023. u jutarnjem terminu u 1 autobus naguran cijeli sastav brzog vlaka!


Vezano za priču o iskliznuću teretnog vlaka na pruzi kod Velike Ludine u nedjelju, 16. 07. 2023. uslijedilo je priopćenje Agencije za sigurnost željezničkog prometa u kojemu je izjavljeno da je „zbog visokih temperatura uslijedilo pomicanje pruge koje je uzrokovalo iskliznuće“.

To je djelomično točno jer tračnice (željezo) po zakonu termodinamike ima svoj koeficijent rastezljivosti zbog visokih temperatura.
No, da je tome tako pucale bi svako ljeto tračnice na prugama po cijelome svijetu. A ne pucaju.

Glavni krivac iskliznuća u ovom slučaju jest sustavno ne održavanje pruge i nebriga.
Truli drveni pragovi uništeno zbog starosti glavni su razlog nestabilnosti pruge.

Nadalje željezna tračnica mora biti učvršćena sa 4 specijalna vijka, što kod nas nije slučaj jer su isti pokradeni. Tako imamo “zik-cak” metodu postavljanja svakog drugog vijka.

To je na mnogim dionicama pruge.

DAKLE, SAMO 1 VIJAK DRŽI TRAČNICU ZA PRAG OD PROJEKTIRANIH 4!

Vijke vade “sakupljači” metala, znamo tko. I nikom ništa, za sada. Niti Policija, niti navedena Agencija, niti HŽ Infrastruktura, niti HŽ Putnički prijevoz, niti Pružne građevine niti teretni operateri ne ukazuju na dotrajalost pruge i lošu situaciju iste, dapače svi šute i jedino rješenje koje predlažu jest smanjenje komercionalne brzine vlaka. Prestrašno.

Dakle niti jedna gore od navedenih institucija nije dijagnosticirala srž problema i ukazala na loše održavanje pruge u RH kao i o krađi materijala koji predstavlja vrlo visok rizik za iskakanje vlaka.

Najlakše je odgovornost prebaciti na “klimu” ili “visoku temperaturu”. Vjerujete li ovome nakon što gledate ove fotografije?
Vrlo je teško preuzeti odgovornost i sanirati štetu.

Fotografije snimljene na Glavnom kolodvoru Zagreb 18. 07. 2023.

Arna Šebalj

HOP

HOP na Telegramu

https://t.me/hopportal