HOP

NASA u kontroli chemtrailsa

NASA u kontroli contrailsa, tj. „chemtrailsa“

„CONTRAIL CIRRUSI“ UMJETNO POVEĆAVAJU ZEMLJINU NAOBLAKU

Biogorivo za mlazne avione uključeno u kontrolu kontrailnih tragova

https://www.youtube.com/watch?v=CMU0b6CmGw0

Prenosimo zanimljivu objavu sa climateviewer.com.

“Contrailsi bi mogli biti udarna točka u kulturi ovih dana, zahvaljujući maštovitim ljudima koji su ih prekrstili u “chemtrailse” i izvezli ih razrađenim teorijama koje uključuju nedjela vlade i korporacija. Ali kontratragovi su prilično ozbiljan posao zbog manje konspirativnog razloga: znanstvenici vjeruju da bi ovi ledeni oblaci generirani vodenim ispušnim plinovima iz zrakoplovnih motora mogli imati stvaran utjecaj na klimu, možda snižavanjem temperatura tijekom dana i zagrijavanjem noću. Kada se tragovi rašire i tvore cirusne oblake, mogu trajati satima i proširiti se na područja od nekoliko četvornih kilometara. Ti “contrail cirrusi”, koji umjetno povećavaju Zemljinu naoblaku i postaju gotovo nerazlučivi od prirodnih cirusa, među najnesigurnijim su čimbenicima koji pridonose Zemljinom zračenju. (Prisilno zračenje definira se kao promjena neto toka zračenja koja je posljedica promjena u atmosferskom sastavu. Mjera poremećaja proračuna energije Zemlje i atmosfere, naširoko se koristi kao klimatska metrika).”

Iako su performanse emisije plinsko-turbinskih motora koji koriste obnovljiva zrakoplovna goriva temeljito dokumentirane u nedavnim zemaljskim studijama, još uvijek postoji velika nesigurnost u vezi s tim kako goriva utječu na sastav ispušnih plinova zrakoplova i stvaranje kontrailnih tragova na visinama krstarenja.

 

Kako bi popunio ovu informacijsku prazninu, Uprava NASA-ine aeronautičke istraživačke misije sponzorirala je seriju letova ACCESS kako bi se izvršila detaljna mjerenja tragova plinova, aerosola i čestica leda u bliskom polju iza NASA-inog zrakoplova DC-8 dok je sagorijevao standardno gorivo na bazi nafte različitog sadržaja sumpora ili mješavina 50:50 standardnog goriva i hidro-tretiranog estera i masnih kiselina (HEFA) mlaznog goriva proizvedenog od ulja biljke kamiline. ACCESS 1, provedeno u proljeće 2013. u blizini Palmdale CA, usredotočio se na usavršavanje planova leta i tehnika uzorkovanja te je koristio instrumentirani NASA-in zrakoplov Langley HU-25 za dokumentiranje emisija DC-8 i tragova na pet odvojenih letova u trajanju od približno 2 sata. ACCESS 2, proveden iz Palmdalea u svibnju 2014., angažirao je partnere iz Deutsches Zentrum fuer Luft- und Raumfahrt (DLR) i National Research Council-Canada da pruže dodatnu znanstvenu ekspertizu i zrakoplove za uzorkovanje (Falcon 20 odnosno CT-133) s više opsežna mogućnost mjerenja kretanja plina, čestica ili zraka.

Osam istraživačkih letova s više zrakoplova u trajanju od 2 do 4 sata provedeno je kako bi se dokumentirale emisije i svojstva kontrakcije DC-8 jer je

1) sagorijevao mješavinu Jet A s niskim sadržajem sumpora, Jet A s visokim sadržajem sumpora ili Jet A/HEFA s niskim sadržajem sumpora,

2) letio na visinama između 6 i 11 km, i

3) radio je svoje motore na tri različite brzine protoka goriva. Ova prezentacija nadalje opisuje pokuse letenja ACCESS-a, ispituje utjecaj vrste goriva i postavke potiska na emisije motora i uspoređuje promatranja visine krstarenja sa sličnim podacima dobivenim testovima na zemlji.

 

Razmatraju se tri različite vrste goriva:

1.gorivo JP-8 s niskim sadržajem sumpora,

2.mješavina 50:50 JP-8 i HEFA goriva na bazi kamiline,

3.te gorivo JP-8 dopirano sumporom.

 

Na svojstva contrail cirusa može se utjecati promjenom emisija iz zrakoplova, bilo uvođenjem nove generacije čišćih zrakoplovnih motora ili korištenjem alternativnih goriva. Studije modela Box, kao i mjerenja na zemlji i u letu, pokazala su da je broj emitiranih čestica čađe značajno smanjen upotrebom alternativnih goriva kao što su Fischer-Tropsch (FT) goriva na bazi ugljena ili prirodnog plina ili biogoriva poput hidroprocesiranih estera i masnih kiselina .

Mjerenja tragova pomoću mješavine 50:50 FT i konvencionalnog kerozina (ACCESS i ECLIF-I) ukazuju na smanjenje broja emisija čađe tijekom leta za 50% – 70% i početnog broja kristala leda za oko 50%. Postoji nekoliko mogućnosti za dodatno smanjenje broja emisija čađe, na primjer, korištenjem čistih alternativnih goriva ili mješavine s nižim sadržajem aromata.

 

Tragovi tijekom dana uzrokuju hlađenje zbog odbijanja sunčeve svjetlosti natrag u svemir. Tijekom noći zadržavaju infracrvenu toplinu uzrokujući zagrijavanje. Dakle, radi se o ravnoteži između dva vremenska intervala. Željeli bismo imati više CIC-ova (contrail-induced cirrus clouds) tijekom dana i ništa tijekom noći. 

 Mr. sc. Arna Šebalj

HOP

https://t.me/hopportal