Podravska magistrala prepuna nelogičnih ograničenja brzine svakih 500- 800 m kojima se puni proračun

0
1

Vožnja Podravskom magistralom može biti poprilično stresna ako čak i vozite u skladu sa propisanim ograničenjima.

Napravili smo analizu ograničenja na cesti Zagreb – Osijek, na način da nismo koristili brze autoceste.

Kada izađemo iz gusto naseljenog istočnog dijela grada i istočnih prigradski naselja Sesvete, Dugo Selo i Vrbovec i upitite se prometnicom Vrbovec – Bjelovar odmah ćete primijetiti jednu konstantu, a to je vožnja kroz sela i zasoeke brzinom od 70 km/h i ta konstanta vrijedi do Bjelovara, što vožnju stvara jasnom .

Od Đurđevca prema Osijeku slika je znatno drugačija. Gotovo svakih 300-500m , nekad kilometar, izmjenjuju se brzine vožnje od 40-50-60 km bez nekog suvislog razloga, pa tako vam se često dogada da dobijete zadanu brzinu 70 km/h da bi za 300- 500 metara dalje ona bila 50 km/h i ono najgore što vas čeka je kamera na par metara od zadane brzine 50km/h, pa izgleda kao da vas netko namjerno radi budalom kako bi vam naplatio kaznu.

Sada sve to zamislite po noći u slabijoj vidljivosti i potpuno je jasno kako je ta vožnja stresna čak i da vozite vozilo u dozvoljenim ograničenjima.

Iako magistralna cesta do Bjelovara dosta vijugava, penje se u nepregledne zavoje, ona ipak ima glavnu konstantu od 70km/h, dok Podravska magistrala, po sličnim selima može biti najviša brzina 50 km/h.

Tko je procijenio da je 20 km  manje realna brzina? Tko je procijenio da u istom mjestu brzina može biti 70km/h i sredinom mjesta prelazi na 50 km/h?  Koja je osnova da s vremena na ravnim djelovima prelazi na 40km/h i što se time dobiva? Kako je moguće da na nekih 500 do 800 metara mi imamo  oznaku dopustive brzine 40, 50 i 70 km/h? Kakve to veze ima sa strukom?

Ako vozite 70km/h i oduzmete nogu sa gasa nećete  stići usporiti do 50km/h , a već vas na stupu čeka kamera. Vožnja bi trebala biti prilagodljiva da bude i ugodna, na taj način da znakovi budu pravovremeni i da oduzimanjem noge s gasa ulazimo u nižu brzinu vožnje, ovako svako malo prtiščete kočnicu i vrlo je izvjestan udar onog iza vas ako nije dovoljno koncentriran na vožnju, a verujte nekada se na ovoj prometnici punoj nelogičnih ograničenja osjećate kao kontrolor leta u zračnom prostoru.

Postavljeni su znakovi poprilično kaotično i to je posebno opasno za vaš džep u noćnim satima jer samo  jedno propušteno ogranočenje brzine u vašem vidokrugu znači kaznu za vas u ovoj šumi znakova ograničenja , koji su naslagani kao “kolci za slalom”.

Dionice ceste koje vas usporavaju paljenjem semafora nakon znatno veće brzine znatno su  i efikasnije od ove kaotične podjele ograničenja brzine.

Zato budite vrlo oprezni ako ste se odlučili na put kroz naselja i prirodu jer je dionica ceste od Virovitice do Osijeka prepuna ovakvih nelogičnih zamki za vaš džep i vašu koncentraciju…

HOP