Četvrti i posljednji ovogodišnji koncert Klasike na Mach

0
1

Umjetnička organizacija Dominanta

Četvrti i posljednji ovogodišnji koncert Klasike na Mach zaokružuje ovaj ciklus povratkom na početni izvođački sastav koji donosi kapitalna djela za violinu i klavir prve polovine 20.stoljeća u izvedbi Eve Mach, violinistice i idejne začetnice ciklusa, te pijanistice Ane Granik. Koncert se održava 30. prosinca u 19:30., u dvorani Aula Magna u Zagrebu, a na programu su djela Poulenca, Stravinskog, Szymanowskog i Ivane Lang.

PLAKAT-1

Pod nazivom Ples sablasti, prema istoimenoj skladbi Ivane Lang, koncert nas vodi kroz sjenovite pejzaže duše, od mističnih do bajkovitih, gdje se glazba stapa s poezijom i pričom, a plesni pokret priziva zaboravljene svjetove. Ovu skladbu hrvatske skladateljice i pijanistice, koja zvukovno kreira jezovitu burlesku, osim spomenutih glazbenica, interpretirat će koreografijom i plesnim performansom mlada plesna umjetnica Dora Brkarić.

Sonata za violinu i klavir Francisa Poulenca, koju je sam skladatelj nazvao čudovištem, trostavačna je skladba posvećena uspomeni na španjolskog pjesnika Faderica Garciu Lorku. Mjestimice sumornog karaktera, sonata odražava težinu kojom je skladatelj pisao za violinu, duh vremena obilježen Drugim svjetskim ratom, te tragičnu sudbinu pjesnika Lorke, ubijenog na početku Španjolskog građanskog rata, 1936. godine. Divertimento za violinu i klavir Igora Stravinskog također glazbu spaja s književnim svijetom. Izvorno napisana kao orkestralna suita iz baleta Poljubac vile, skladba u obradi za violinu i klavir slikovito, kroz četiri stavka, prati priču Andersenove bajke Ledena djeva, koja krije teška pitanja o ljudskoj sudbini, smrti i naravi ljubavi. Skladba poljskog skladatelja i pijaniste Karola Syzmanowskog Nocturno i tarantela za violinu i klavir, op.28, nastavlja ovaj niz virtuoznih ali sadržajem nabijenih skladbi, kojima je ples najdublja poveznica. Iz mediteranskog impresionizma skladba se razvija u neurotični ritmički vatromet modernističkih boja i harmonija s orijentalnim prizvukom.

Ples sablasti je koncert u kojemu se isprepliću svjetovi imaginarnih i stvarnih bića, sna i jave, svjetla i tame, straha i humora, ratnog užasa i idiličnih pejzaža, tako da svatko može na svoj način uroniti ne samo u glazbu, već i u dubinu vlastitih strahova i nadanja. Koncert je posebno aktualan u današnje vrijeme kada sablasti rata plešu svoj razorni ples smrti i nasilja svuda oko nas, te siju strah i prijete uništenjem svega najboljeg što je stvorila ljudska civilizacija. S druge strane, blagdansko ozračje i vatrometi dobrih želja uvijek ostavljaju vrata nade i vjere u pobjedu svjetla otvorenima, ili barem odškrinutima.

Screenshot_20241218_220200_Yandex Mail

Ovu glazbeno plesnu igru svjetla i sjene interpretirat će tri hrvatske umjetnice koje su svoje umjetničko zvanje usavršavale u inozemstvu. Violinistica Eva Mach je nakon završene Muzičke akademije u Zagrebu, stekla još dvije magistarske diplome; na Sveučilištu u Augsburgu i Scholi Cantorum u Parizu. Pijanistica s međunarodnom karijerom, Ana Granik, već je nakon srednje glazbene škole u Zagrebu nastavila glazbeno obrazovanje u Budimpešti, gdje i sada radi kao profesorica klavira i korepetitorica na Konzervatoriju Bela Bartok i Muzičkoj akademiji Franz Liszt. Mlada koreografkinja i plesačica Dora Brkarić, nakon završenog studija suvremenog plesa na Akademiji dramske umjetnosti u Zagrebu, studirala je na UNARTS Sveučilištu u Helsinkiju te na SNDO (School for New Dance Development) u Amsterdamu.

Karte se mogu kupiti online, putem poveznice: https://www.entrio.hr/event/ples-sablasti-22074  ili na ulazu u dvoranu prije koncerta.

( foto: Marko Pletikosa, dizajn plakata: Eva Mach)

HOP